Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:19:06 GMT

نشست تخصصی عکاسی جشنواره آگر در ملایر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۰۴۹۵۴

نشست تخصصی عکاسی جشنواره آگر در ملایر برگزار شد

همدان- ایرنا- در نخستین روز از جشنواره منطقه ای سینمای جوان 'آگر' نشست تخصصی عکاسی با موضوع 'عکاسی مردم نگاری' در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر برگزار شد.

به گزارش ایرنا همزمان با نخستین روز از جشنواره منطقه ای آگر در 15 شهریور، نشست تخصصی عکاسی توسط 'حسن غفاری' عضو انجمن عکاسان مطبوعات ایران با حضور عکاسان حاضر در جشنواره برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در نشست تخصصی 'عکاسی مردم‌ نگاری' عضو انجمن عکاسان مطبوعات ایران، تاثیرگذاری و ابعاد عکاسی مستند اجتماعی را فراتر از زمان و مکان دانست و بر لزوم توجه عکاسان در این زمینه تاکید کرد.
غفاری با بیان اینکه هنر عکاسی برای اولین بار با شاخه‌ مردم‌ نگاری در ایران رونق گرفته است گفت: عکاسی مردم‌ نگاری به عنوان شاخه‎ ای از عکاسی مستند و عکاسی مستند اجتماعی است.
وی بیان کرد: این فرم عکاسی نباید از سر اتفاق و کار لحظه‌ ای انجام شود؛ بلکه داشتن یک برنامه و هدف درازمدت لازم است.
عضو انجمن سینمای جوانان ایران ادامه داد: امروزه از عکس‌ های مستند و مردم‌ نگاری به جا مانده از گذشته می‌ توان از نحوه معیشت، نوع دغدغه‌ها و سبک زندگی مردم آن زمان اطلاع پیدا کرد.
غفاری همچنین عکاسی خبری را نیز یکی دیگر از زیرشاخه‌ های عکاسی مستند دانست و افزود: این نوع عکاسی مقطع و برشی محدود از زمان را در بر می ‌گیرد.
در این نشست تخصصی که از ساعت 18 عصر تا 20 شب پنجشنبه 15 شهریور در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر برگزار و مورد استقبال عکاسان و هنرمندان قرار گرفت، مجموعه عکس‌هایی از عکاسان برجسته و صاحب سبک مستند اجتماعی نیز نمایش داده شد.
'حسن غفاری' کارشناس ارشد عکاسی از دانشگاه هنر تهران، عکاس مستند اجتماعی با گرایش مردم‌ شناسی خارج از فضاهای شهری(روستاها، ایلات و عشایر)، عضو انجمن عکاسان مطبوعات ایران، انجمن عکاسان دوستدار میراث فرهنگی و گردشگری و انجمن عکاسان بحران است.
او از اواخر دهه‌ ۶۰ عضو انجمن سینمای جوانان ایران است و فعالیت‌های انتشاراتی و پژوهشی، برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی، عکاسی صحنه فیلم‌ های سینمایی و همچنین جوایز متعدد عکاسی را در کارنامه خود دارد.
به گزارش ایرنا، شصتمین جشنواره منطقه ‌ای سینمای جوان 'آگر' به میزبانی ملایر از ۱۵ شهریور آغاز شده و تا ۱۸ شهریور ادامه دارد.
این جشنواره با حضور استان‌های همدان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان در حال برگزاری است.
هنرمندان راه یافته به این جشنواره در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس با هم رقابت می کنند.
7528/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره آگر نشست تخصصي ملاير همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۴۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراغه میزبان نهمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مهدی اسرافیلی دیزجی افزود: این کنفرانس با هدف ارائه آخرین دستاورد‌های علمی ماده معدنی زئولیت و آشنایی پژوهشگران جوان با این سنگ معدنی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: فراخوان مقاله این کنفرانس در محور‌های، زئولیت‌های طبیعی، مواد منفذدار پروس و سلسه مراتبی، شیمی میزبان،کاتالیست، بیوکاتالیست، الکتروکاتالیست، پتروشیمی و پالایش، فرآیند‌های جداسازی، مدل سازی و شبیه سازی
جذب، محیط زیست، نانوتکنولوژی و کامپوزیت‌ها و نانوکامپوزیت ها است

اسرافیلی اضافه کرد: نهمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران ۱۷ و ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ با حضور پژوهشگران، استادان و دانشجویان از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

دبیر نهمین کنفرانس زئولیت ادامه داد: همه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و مهلت ثبت نام در کنفرانس زئولیت تا ۲۰ تیر ۱۴۰۳ است.

 

دیگر خبرها

  • چهاردهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد
  • فرمانده سپاه قدس گیلان: ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • بازگشت به خانه در لنز دوربین عکاسان
  • داوری ۲۱۰ اثر در جشنواره نیایش درختان
  • برگزاری جشنواره نیایش درختان در خراسان جنوبی
  • اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود
  • پوران درخشنده و پرویش نظریه در میان داوران جشنواره ملی فیلم اقوام
  • مراغه میزبان نهمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران