Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش النجباء در عراق با انتشار بیانیهای حمله به مقر خود در استان بصره را محکوم کرد و هدف از آن را فتنه انگیزی در بین عراقیها دانست. ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، جنبش النجباء به عنوان یکی از گروه های زیر مجموعه الحشد الشعبی در عراق در بیانیه خود آورده است: افراد مسلح سیاه پوش با سلاح سنگین و نیمه سنگین به یکی از مراکز فرهنگی ما در استان بصره حمله کرده و دو نگهبان معلول را کشته و دفتر را غارت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه افزود: آنها همچنین این مرکز را آتش زدند. به هنگام حمله تنها دو نفر از نگهبانان معلول که در جریان نبردهای الحشد الشعبی دچار معلولیت شده بودند، در این مرکز حضور داشتند. این دو معلول در اکثر عملیات های آزادسازی شرکت داشتند و در این مرکز داوطلبانه کار می کردند.

این بیانیه تصریح کرد: یکی از نگهبانان شهید شد و دیگری با جراحت شدید عقب نشینی کرد. این اقدام بیانگر وحشیگری عناصر مسلح و نبرد آن با هر چیز انسانی است. آنها خصوصا این اقدام را علیه طرفی (جنبش النجباء) انجام دادند که خوش را از هر جنبه سیاسی یا دولتی دور نگه داشته است و جناح سیاسی یا نماینده یا وزیری ندارد.

این بیانیه تاکید کرد: این اقدام باید عاملی برای برملا کردن دست های پلید و انداختن نقاب های خبیثی باشد که خواهان فتنه انگیزی بین مردم واحد یک کشور است.

دیدار استاندار بصره با مقتدی صدر

مقتدی صدر رهبر جریان صدر با اسعد العیدانی استاندار بصره در شهر نجف اشرف دیدار و درباره تدوین راه حل های سریع برای بحران استان بصره گفت وگو کرد.

العیدانی در بیانیه ای اعلام کرد: در این دیدار بحران کنونی بصره بررسی و بر تدوین راه حل های سریع برای مشکلات اهالی بصره تاکید شد.

وی افزود: صدر بر لزوم اجرای خواسته های اهالی استان بصره تاکید کرد و به موضوع هماهنگی مشترک برای جلسه روز یکشنبه پارلمان به منظور تدوین راه حل های بحران رو به افزایش این استان پرداخت.

استان بصره در جنوب عراق از چند ماه پیش شاهد اعتراضات و تظاهرات به خاطر وخامت خدمات عمومی به ویژه برق و آب آشامیدنی و درخواست برای پیگرد قضایی مفسدان است.

تظاهرات کنندگان مسئولان محلی در استان بصره را به فساد و بی توجهی به خواسته های مردم متهم کرده و از دولت عراق می خواهند تا برنامه ای را برای بهبود اوضاع خود در این استان در دستور کار قرار دهد.

در چارچوب همین اعتراضات، شهر بصره طی دو روز اخیر شاهد تظاهرات خشمگین مردمی و آتش زدن شماری از مقرهای دولتی از جمله استانداری و دفتر شبکه تلویزیونی دولتی العراقیه و برخی ساختمان های حزبی بوده است.

وزارت بهداشت عراق نیز اعلام کرده است که در سه روز اخیر شش معترض کشته و 75 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

در سایه بحران استان بصره، مهلت مقتدی صدر رهبر جریان صدر به دولت عراق تا روز یکشنبه آینده برای حل مشکلات بصره و تهدید وی به گرفتن موضعی قاطع در صورت برگزار نشدن جلسه فوق العاده پارلمان جدید در این روز شد.

انتهای پیام/

R7969/P36355/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود