Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در همایش طلایه‌داران تبلیغ همدان با اشاره به فضای جامعه به نقش روحانیت در ایام محرم پرداخت و اظهار کرد: در طول 40 سال اخیر این فضای حاکم بر جامعه از ابعاد مختلف اگر بی‌سابقه نباشد کم نظیر است.

وی با بیان اینکه در فضای فعلی جامعه روحانیون و مبلغین سه رسالت اصلی به عهده دارند، گفت: تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی و سیاسی مردم سه رسالت اصلی روحانیون و مبلغین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در تشریح رسالت روحانیون در تقویت بنیه اعتقادی مردم  عنوان کرد: اعتقادات امانت دست ما است و رسالت پاسدارای از این اعتقادات به عهده روحانیون است که بر این اساس نباید در دهه محرم تنها با بیان سوژه‌های حسینی پرداخت چراکه دهه محرم دهه ابلاغ رسالت الهی است.

*کمیت اخلاقی جامعه در تراز انقلاب اسلامی نیست

وی با اشاره به اینکه دشمن در دنیای امروز به دنبال شبهه‌افکنی در امور دینی و تأثیرگذاری این موضوع بر روی جوانان است بر شبهه‌زدایی توسط عالمان دین تاکید و بیان کرد: باید روحانیون در دهه محرم آنچه که مردم لازم دارند را تبیین و در عرصه شبهه‌زدایی دینی تلاش کنند چراکه بسیاری از حرف‌ها که در عرصه اعتقادات برای ما بدهی است برای نسل‌های جدید در فضای مجازی شبهه‌افکنی می‌کنند که باید عالمان دین در مقابله با این اقدام دشمن وارد عمل شوند که بهترین فرصت دهه محرم است.

خاتمی با اشاره به تقویت بنیه اخلاقی در بین مردم به عنوان یکی دیگر از رسالت عالمان دین و روحانیون تصریح کرد: متاسفانه  کمیت اخلاقی جامعه در تراز انقلاب اسلامی نیست و باید این را با کمال تلخی اعتراف کنیم که در عرصه اخلاقی آنچه که از یک ملت انقلابی انتظار می‌رود  نارسایی‌هایی وجود دارد که روحانیون باید در این عرصه تاثیرگذار و نقش‌آفرین باشند.

وی در بیان مصادیق نارسایی‌های موجود در عرصه اخلاقی جامعه، با بیان اینکه در قضاوت‌ها  انصاف به شدت کم شده است، گفت: وقتی از یک روحانی، پاسدار، دولتی و یا هر کسی  تخلفی سر می‌زند آن را تمام جامعه‌ای که آن فرد متعلق به اوست، تعمیم می‌دهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ارزش مواسات در مسائل اقتصادی جامعه کمرنگ شده آن را جلوه بارزی از نبود اخلاق در جامعه دانست و تاکید کرد: در شرایط کنونی وقتی ارز و طلا گران می‌شود برخی افراد به جای اینکه مواسات کنند تا عده‌ای زیر چرخ‌های گرانی له نشوند و به فکر یاری یکدیگر باشند به دنبال احتکار هستند.

*روحانیون باید موازین اخلاقی را در جامعه جاری و ساری کنند

وی با قدردانی از اقدامات قوه قضائیه در برخورد با تخلفات اقتصادی تصریح کرد: امیدواریم اقدامات این نهاد تا سالم‌سازی جامعه تداوم یابد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه روحانیون باید موازین اخلاقی را در جامعه جاری و ساری کنند، افزود:  پرهیز از عوامل تفرقه، هتاکی، فحاشی، غیبت، تهمت، شایعه‌پراکنی از مواردی است که روحانیون باید در راستای تقویت بنیه اخلاقی جامعه اهتمام ویژه داشته که این مهم با تبلیغ میسر خواهد شد.

وی در بیان تقویت بنیه سیاسی جامعه به عنوان یکی دیگر از رسالت‌های روحانیون تاکید کرد: تقویت بنیه سیاسی کشور از دیگر رسالات روحانیون ومبلغان دینی است که باید در این عرصه ابتدا بصیرت پیدا کرده و سپس بصیرت‌افزایی کنند.

*استمرار انقلاب اسلامی نیازمند تبیین مطالب توسط مبلغان

امام جمعه موقت تهران استمرار انقلاب اسلامی را نیازمند تبیین مطالب توسط مبلغان دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی مدیون عالمان دین و تداوم آن نیز مدیون تبیین مبلغان است.

وی در ادامه سخنان خود به فرمایشات امروز مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان اشاره و بیان کرد: سخنان امروز آقا مصداق بصیرت است که مبلغان می‌توانند برای بصیرت‌افزایی از آن استفاده کنند.

خاتمی هدف نهایی دشمنان را براندازی نظام دانست و یادآور شد: آمریکا این موضوع را به صراحت اعلام کرده و تمام تلاشش در این راستا است.

وی با بیان اینکه نسبت دادن ساخت بمب اتم، حمایت از تروریسم و یا عدم رعایت مسائل حقوق بشر به ایران از سوی استکبار جهانی یک طنز 40 ‌ساله است، گفت: ما هیچ‌گاه به دنبال نقض حقوق بشر و یا ساخت بمب اتم نیستیم، هیچ ترسی از بابت ساخت بمب اتم نداریم چراکه موشک‌هایی با برد 2هزار کیلومتر می‌سازیم اما ما هیچ‌گاه به دنبال ساخت بمب اتم نبوده و نیستیم چراکه دین اسلام استفاده از سلاح اتمی را حرام اعلام کرده که ما نیز تابع دین هستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ژست‌های حقوق بشری آمریکا، به مصادیق نقض حقوق بشر توسط آمریکا پرداخت و گفت: رفتار پلیس سفیدپوست آمریکا با یک شهروند سیاه‌پوست بیانگر واقعیت این جامعه است که حقوق بشر رعایت نمی‌شود.

*استکبار از حاکمیت اسلام در منطقه ناراحت و عصبانی است

وی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی خود صادرکننده تروریسم و ائتلاف آنها نیز تقویت‌کننده داعش بود، اظهار کرد: ما این امر را در عرصه حمایت از تروریسم و ماجرای سوریه دیدیم؛ حال با این شرایط دم از حقوق بشر می‌زند.

خاتمی ادامه داد: استکبار از حاکمیت اسلام در منطقه ناراحت و عصبانی است و به همین دلیل طرح براندازی نظام اسلامی را دنبال می‌کند که نخستین ابزار دشمنان در راستای براندازی جنگ اقتصادی است که با تمام قدرت آن را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که ریشه بسیاری از مشکلات در داخل کشور است هرچند نمی‌توان اثر تحریم‌ها را نادیده گرفت، گفت: دشمنان به دنبال پمپاژ یأس و ناامیدی در جامعه هستند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر ایجاد امید در جامعه با بیان اینکه رهبری امروز در جمع اعضای خبرگان رهبری بر خوش‌بین بودن تاکید داشتند، افزود: امنیت موجود در کشور بسیار مهم است آن هم در شرایطی که گروه‌های مختلف برای انجام برخی اقدامات وارد کشور شده اما توسط دستگاه اطلاعاتی کشور متلاشی می‌شوند.

وی با بیان اینکه روحاینون و مبلغین باید در تریبون‌ها و منبرهای خود وقتی حرف از مشکلات اقتصادی می‌شود موضع درستی  بگیرند، تصریح کرد: ما امانتدار نظام اسلامی هستیم و باید وظیفه خود را به درستی انجام دهیم و درد مردم را نیز بشنویم.

*دشمن  در تلاش است مشکلات موجود در کشور را به پای روحانیت، رهبری و نظام اسلامی بنویسد

خاتمی با اشاره به آزادی بیان موجود در کشور عنوان کرد: چنانچه اظهارنظرها تشکیلاتی و با هدف براندازی باشد جرم تلقی می‌شود، ضمن اینکه امروز روزنامه‌ها را که باز می‌کنیم، می‌بینیم افراد هرچه می‌خواهند، می‌نویسند و کسی نیز با آن‌ها برخورد نمی‌کند چراکه در این نظام اظهارنظر جرم نیست.

وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تشریح وضعیت روحانیون، با بیان اینکه بدنه روحانیت از اقشار محروم جامعه است، تاکید کرد: دشمن در تلاش است تا مشکلات موجود در کشور را به پای روحانیت، رهبری و نظام اسلامی بنویسد و اینچنین القا کند که دین توانایی اداره جامعه را ندارد که البته با بصیرتی که مردم دارند هیچ‌گاه این هدف دشمن محقق نخواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تبعیت از منویات رهبری را عامل موفقیت جامعه در طول 40 سال گذشته دانست و یادآور شد: برخی‌ها به دنبال تخریب رهبری هستند با طرح اینکه چرا با وجود مشکلات رهبری به مسئولین  تشر نمی‌زند در صورتی که به فرموده خود آقا ایشان در جلسات خصوصی علاوه بر تشر دعوا هم می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: خاتمی طلایه داران تبلیغ انقلاب اسلامی محرم اخلاق روحانیون استکبار امنیت همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد

فرهاد قائمیان به عنوان مدیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به آن اشاره کرده بود در نشست خبری‌ای پرده از جزئیات این فیلم سینمایی برداشت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از مهمترین بخش‌های نشست خبری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی که فرهاد قائمیان به عنوان مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم امام رضا(ع) و محمدحسین لطیفی کارگردان شناخته شده سینما و تلویزیون دبیر این جشنواره حضور داشتند و به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند،‌ جزئیات ساخت فیلم سینمایی امام رضایی بود. 

فرهاد قائمیان صحبت‌های خودش را در نشست خبری پس از پخش سرود ملی و صلوات خاصه امام رضا(ع) با این نکته آغاز کرد: امیدوارم این جشنواره که متعلق به امام رضا (ع) است توسط شما اهالی رسانه حمایت شود. برای من افتخار است در جشنواره فیلم رضوان، در کنار برادر و دوست عزیز خودم، محمدحسین لطیفی هستم با توجه به فراز و نشیب ها در این دوره جشنواره فیلم امام رضا (ع) تلاش شده است تا با رویکردی جدی در طول چند ماه جشنواره، برای جوانان علاقه‌مند استان‌های مختلف کارگاه آموزشی برگزار کنیم.

او سپس به جزئیاتی از فیلم سینمایی اشاره کرد که قرار است توسط این جشنواره ساخته و پرداخته شود، تأکید کرد: با شروع این مرحله از جشنواره تصمیم گرفتیم یک فیلم سینمایی با فرهنگ امام رضایی را استارت بزنیم و از قبل با آقای لطیفی به موضوع فیلم فکر کردیم. این اثر به نویسندگی حامد عنقا از رمان «عشق آباد تا عشق آباد» اقتباس شده است و این پروژه سینمایی سال ها به نتیجه نرسیده است. احساس می‌کنم امسال آقا امام رضا (ع) خودشان لطف کرده‌اند تا این فیلم ساخته شود.

افتتاحیه چهاردهمین جشنواره مردمی عمار/ لطیفی: برایم دعا کنید فیلم بد نسازم

البته خبرنگار تسنیم موضوع را از محمدحسین لطیفی هم پرسید که او به این نکته اشاره کرد تلاش‌مان برای رسیدن این فیلم (از عشق‌آباد تا عشق آباد) به جشنواره سال آینده فیلم فجر است. چون کار سنگینی است و دعا می‌کنیم این اتفاق برای سال آینده بیفتد و بتوانیم پیش‌تولید این فیلم را همزمان با شروع جشنواره آغاز کنیم.

اما در ادامه نشست خبری فرهاد قائمیان به جزئیاتی از خودِ جشنواره اشاره کرد؛ او گفت: در این جشنواره بخش فیلم دینی با موضوعات مشخص جدا شده و همچنین بخش ویژه رضوی هم به طور خاص جدا شده‌اند. اختتامیه جشنواره در آبان‌ماه و اختتامیه بخش بین‌الملل نیز در اردیبهشت سال بعد برگزار می‌شود و در بخش بین‌الملل مرحله جدیدی را در تعامل با سایر کشورها در موضوع دین مد نظر داریم.

محمدحسین لطیفی که دبیری اولین جشنواره فیلم دینی رضوان را عهده‌دار است برای انتصاب به این مسئولیت از امام رضا(ع) و فرهاد قائمیان تشکر کرد. او با تأکید بر این نکته که امیدواریم مسیری را آغاز کنیم که انتها نداشته باشد، گفت: در جهان امروز جای خالی آن آرامشی که از دین حاصل می‌شود ملموس است و هستی آرامش خود را از قلب‌های آرام می‌گیرد. بارها شنیده‌ایم که افراد تعریف کرده‌اند با پا گذاشتن در حرم امام رضا (ع) آرامش پیدا کرده‌اند و ما هم دوست داریم مخاطب با دیدن یک فیلم حال خوب پیدا کند. فیلم‌های دینی شامل همه فیلم‌هایی با مضمون محبت، انسانیت، گذشت، ایثار و ... می‌شود؛ در واقع این فیلم‌ها عقبه ای در جان کارگردان و نویسنده دارد. به واسطه زمان کوتاهی که وجود داشت، امکان برگزاری بخش بین‌الملل برای مهر امسال امکان پذیر نبود و بخش بین‌الملل در اردیبهشت 1404 ‌برگزار می‌شود.

سیدجواد رفاهی مشاور راهبردی مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) از چرایی تعطیل شدن جشنواره فیلم رضوی پرده برداشت و به این نکته اشاره کرد: اولین دوره جشنواره فیلم رضوی در سال 1383 و آخرین دوره آن در سال 1398 برگزار شد، با بررسی‌های انجام گرفته پس 14 دوره برگزاری مشخص شد بسیاری از آثاری که به این رویداد می‌رسند هیج ربطی به امام رضا (ع) نداشته و فقط یک اشاره کوتاه داشته یا غیر مرتبط بوده اند، در حالی‌که باید از لحاظ محتوایی مربوط به امام رضا (ع) باشند.

او همچنین به فیلمسازی با موبایل و توجه ویژه به فیلم اولی‌ها اشاره کرد و افزود: اولین جشنواره فیلم دینی در دوره جدید در دو بخش اصلی دینی با محوریت تمام ادیان و بخش رضوی با محوریت جهان اسلام و امام رضا (ع) برگزار می‌شود و یکی از مهمترین اهداف‌مان توجه ویژه به فیلم اولی‌هاست که آثارشان جداگانه بررسی خواهد شد. ما همچنین بخش فیلمسازی با موبایل را داریم که عمومی است و به نوعی دعوت از همه مردم برای فیلمسازی است. همچنین بخش «ایده تا فیلم» با عنوان سراج داریم که به منظور حمایت از کسانی است که ایده فیلمسازی دارند اما امکانات ساخت اثر برای آنها مهیا نیست و ما درنظر داریم از ایده و استعداد آنها استفاده کنیم.

رفاهی همچنین به اکران منتخب این فیلم‌ها در سینماها پیش از اکران فیلم اصلی با هماهنگی سازمان سینمایی و همچنین پخش در تلویزیون با رایزنی‌هایی که با صداوسیما انجام شده، اشاره کرد. 

بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) قرار است با مشارکت سازمان سینمایی و امور سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی سوره مهر حوزه هنری، مرکز ارتباطات و رسانه و مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، سازمان اوقاف و امور خیریه و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به مناسبت دهه کرامت اولین دوره جشنواره فیلم دینی را در قالب‌های داستانی، مستند و پویانمایی در بخش ویژه رضوی به صورت رقابتی برگزار کند که امروز فراخوان این جشنواره در پایگاه اینترنتی شمس توس منتشر می‌شود.

در پایان نشست خبری از پوستر نخستین جشنواره فیلم رضوان رونمایی شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج برگزار شد