Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:58:31 GMT

احداث شهرک خودرو؛ گامی در مسیر کاهش بیماری ها در اراک

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۰۵۸۲۵

احداث شهرک خودرو؛ گامی در مسیر کاهش بیماری ها در اراک

‌شهردار اراک گفت: احداث شهرک خودرو باعث می شود که مشاغل آلاینده که باعث آلودگی هوا و صوتی در شهر می شوند به خارج از شهر انتقال یابند و در نهایت به کاهش سقط جنین، بیماری های خونی، بیماری های قلبی و غیره کمک می کند.

‌به گزارش ایسنا، ‌داود تاجران در مراسم افتتاحیه فاز اول پردیس شهرک خودرو اراک با بیان اینکه شهر اراک از ظرفیت ها و پتانسل های بالایی در تمامی زمینه های علمی، فرهنگی و غیره برخوردار است، گفت: در فاز اول این پروژه  350 واحد از مجمع هزار و 500 واحد ساخته شده و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه پروژه شهرک خودرو پروژه سخت و دارای مشکلات عدیده ای در روند ساخت آن بود، ولی خوشبختانه اتمام یافت.

وی تصریح کرد: امروز دو نوع حکومت در دنیا وجود دارد‌ که شامل حکومت ملی و حکومت محلی است. امروز کشور ما از لحاظ حکومت ملی با هجمه ها و و شبیخون های ناجوانمردانه ای از سوی کشورهای دیگر که سردمدار آن آمریکا است، قرار دارد. حکومت محلی، حکومتی است که از مردم برخاسته و اعضای آن شوراهای اسلامی شهر و شهرداران هستند.

شهردار اراک ادامه داد: در دنیا حکومت های محلی به دلیل اینکه پایدار تر و مردمی تر و بسیار مورد توجه و اهمیتند. امروز تقویت شوراها از وظایف مهم و شرعی قانون و مجلس شورای اسلامی است زیرا این شوراها از نهاد مردم برخاسته اند، ولی متاسفانه شاهد هستیم در بعضی مواقع مجلس شورای اسلامی  و دولت اقداماتی انجام می دهند که نفش این شورا تضعیف شود. 

تاجران تاکید کرد: نباید نقش و جایگاه شورای اسلامی شهرها را کوچک و نادیده گرفت، زیرا تنها جایی که بذر امید و نشاط را در جامعه پراکنده می کند، همین شوراها هستند.

وی گفت: پروژه شهرک خودرو شهر اراک یکی از پروژه های مهم و تاثیر گذار شهر اراک است، علاوه بر اینکه خدمات رسانی بهتری به مردم می کند باعث شده مشاغل آلاینده که باعث آلودگی هوا و صوتی در شهر اراک شده جمع شده و به خارج از شهر انتقال یابد و در نهایت باعث بیماری هایی از جمله سقط جنین، بیماری های خونی، بیماری های قلبی و غیره شود.

 شهردار اراک با بیان اینکه ارزان ترین متاع در کشور ما، وقت مردم است، گفت: ایجاد شهرک خودرو در شهر اراک باعث می شود در آینده بار ترافیکی این شهر کاهش یابد و وقت ارزشمند مردم در پشت ترافیک ها به هدر نرود.

تاجران تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک کلانتر نیست، بلکه برای دستگیری آمده است. منظور از دستگیری به معنی بازداشت نیست، بلکه دستگیری مردم و رفع مشکلات شهروندان است ارزشمندترین پاداش برای مجموعه شهرداری وشورای اسلامی شهر اراک لبخند رضایت یک شهروند از مجموع اقدامات شهری است‌. تزریق نشاط و امید در جامعه از وظایف اصلی شهرداری و شوراست که در شهر اراک با احداث پارک ها، سالن های ورزشی‌، پل ها و غیره به دنبال آن هستیم.

وی گفت: هر چند با توجه به شرایط موجود کشور انجام و اتمام پروژه ها رو به کندی است، ولی خوشبختانه با هماهنگی و انسجامی که بین شهرداری و شورا اسلامی وجود دارد روند اجرای پروژه ها در شهر اراک از سرعت خوبی برخوردار است و برای رفع مشکل دیر به اتمام رسیدن پروژه ها نیاز به یک مدیریت منسجم و عقلایی است.

شهردار اراک بیان کرد: امروز کشور بیش از گذشته نیاز به کار دارد و در شرایط کنونی جای فکر کردن به مسائل حزبی نیست بلکه باید به خدمت بیشتر و فراهم آوردن سلامت هر چه بیشتر مردم فکر کرد و مهمتر از همه باید در شرایط کنونی به تامین مایحتاج مردم فکر کرد.

به گزارش ایسنا، کاوه فلک افلاکی، رئیس شورای اسلامی شهر اراک نیز در ادامه این مراسم گفت: یکی از مهمترین اهداف شورای پنجم به اتمام رساندن پروژه های نیمه کاره  شهر اراک است. در سال 92 مطابق شیوه نامه سرمایه گذاری شهرداری های کشور، سه شرکت برای اتمام پروژه شهرک خودور اعلام آمادگی کردند‌ که شرکت انبوه سازان آرمان ساز استان مرکزی در این مزایده قبول شد.

وی ادامه داد: اکنون فاز اول این پروژه با 350 واحد آماده بهره برداری است، لیکن باید در ادامه فاز بعدی پروژه ایجاد سرانه فضای سبز، پارکینگ مورد نیاز و غیره فراهم شود و مهمتر از همه واگذاری و خرید و فروش سهم واحدها در ح وره هایی غیر از کاربری مورد نظر شهرک خودرو از نظر شورای اسلامی شهر اراک قابل قبول نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک بیان کرد: اعتماد مردم از دست رفته است و نیاز است مسئولین کشوری و استانی با خوش عهدی در اجرای پروژه ها و اتمام به موقع آنها سعی در جذب اعتماد مردم داشته باشند و مردم ما بارها ثایت کرده اند در شرایط سخت تر از این حامی نظام و آرمان های مقدس انقلاب هستند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ساخت شهرک خودرویی منطقه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۵۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: زمینی به مساحت ۴۴ هکتار به شهرداری قم واگذار شده است تا در راستای احداث شهرک بازیافت اقدام شود.

مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: با همراهی مدیریت استان و اداره کل راه و شهرسازی، زمینی به مساحت ۴۴ هکتار واقع در جاده کوه سفید قم به شهرداری برای احداث شهرک بازیافت واگذار شده است.

وی افزود: این مسئله می‌تواند نقش مهمی در ساماندهی گاراژهای ضایعاتی در سطح مناطق هشتگانه داشته باشد. تقریباً ۱۳۳ گاراژ ضایعاتی در سال گذشته تعطیل شدند و امیدواریم با ایجاد شهرک بازیافت مجموعه‌های مرتبط با بازیافت در این شهرک مستقر بشوند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به دیوارکشی و آماده سازی این اراضی به عنوان گام نخست برای استقرار صنایع بازیافتی اضافه کرد: احداث مزرعه خورشیدی از دیگر اقدامات بهینه سازی استفاده فضای در مجتمع پردازش و دفن پسماند قم است.

اصفهانیان‌مقدم تاکید کرد: در این زمینه تفاهم اولیه حاصل شد تا از سطح زمین‌های مورد نیاز برای دفن پسماند شهری در سنوات گذشته برای احداث مزرعه‌های خورشیدی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته استقرار صنایع تکمیلی در سایت البرز مورد توجه بوده است، ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کنونی استقرار این صنایع و در راستانی این هدف تولید گرانول از خطوط پردازش دو سوله پیش بینی شده و فاز اول برای اجرای یکی از سوله‌ها برای فرایندهای تکمیلی و تبدیلی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان انجام شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه در سال گذشته خطوط انتقال پساب فاضلاب‌های تصفیه شده از تصفیه‌خانه جامع واقع در محدوده منطقه یک به سایت البرز به بهره برداری رسید گفت: همچنین در بحث انتقال گاز به سایت البرز نیازمند سرمایه گذاری بود که با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

اصفهانیان‌مقدم افزود: فرآیندهای مربوط به مدیریت پسماند در قم با توجه به کیفیت خدمات از نظر اقتصادی ارزان تمام شده است و قم با مدیریت فرآیندها، بازنگری آن‌ها و ارتقای کیفی خدمات یک مدل اقتصادی ارزان ارائه داده است.

کد خبر 751156

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود
  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان