Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاز اول آب‌شیرین‌کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس طی دو هفته آینده وارد مدار می شود.



«فریدون همتی‌» استاندار هرمزگان در شانزدهمین سالگرد ارتحال حجت‌الاسلام عباسی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن شخصیت مبارز و انقلابی‌ گفت: مقرر گردیده طی هر سه الی چهار ماه 20 هزار مترمکعب از 100 هزار مترمکعبی این آب شیرین کن  وارد مدار شود که با افتتاح کامل آن و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن یک‌میلیون مترمکعبی بار بزرگی از دوش منطقه برداشته خواهد شد و سد استقلال میناب نیز برای تأمین آب شرب شهرستان و کشاورزی منطقه در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آب، دغدغه مردم میناب

وی، میناب را یکی از شهرستان‌های فعال و تأثیرگذار کشور دانست و اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های به‌حق مردم این منطقه موضوع آب است. طی جلسات متعددی که با وزارت کشور و به‌صورت ویژه با وزارت نیرو داشتیم مقرر گردید تأمین آب شرب بندرعباس، خمیر و روستاهای مسیر آن از طریق آب‌شیرین‌کن تأمین شود.  همان‌گونه که وزارت نیرو دغدغه تأمین آب شرب مردم منطقه را دارد بنده نیز به‌عنوان خادم مردم و دولت باید به همه امور توجه داشته باشم. اگر تنها به فکر تأمین آب شرب مردم باشیم پس تکلیف کسب‌وکار، کشاورزی و معیشت مردم چه می‌شود.

همتی با بیان اینکه نقش میناب یک نقش محلی و منطقه‌ای نیست، تصریح کرد: محصولات کشاورزی خارج از فصل تولیدشده در این شهرستان، کل کشور را پوشش می‌دهد و اگر این چرخه تولید از کار بیفتد باید با فروش بیشتر نفت، واردات این محصولات در برخی فصول افزایش می‌یابد. در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی نیز بالغ‌بر 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به آبیاری نوین(قطره‌ای) مجهز خواهد شد.

وی، تصریح کرد: در کرگان، تیاب و سایر بنادر کوچک و روستاهای ساحلی نیز در صدد ایجاد آب‌شیرین‌کن‌هایی هستیم که آب شرب آنها را از این طریق تأمین کنیم./ایسنا

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، وزرای امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی در نشستی، راهکارهای تأمین مالی برای توسعه سیصد هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در استان‌های خوزستان، گیلان و مازندران را بررسی کردند.

در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکارهای تأمین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تأمین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکارهایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تأمین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تأمین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم‌گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

کد خبر 6097062

دیگر خبرها

  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • جوابیه روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • دسته‌روی مردم بندرعباس در عزای امام صادق (ع)
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان