Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ حجه الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی  در خطبه اول نماز جمعه این هفته  خوی با توصیه نماز گزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: رسول خدا می‌فرماید:تا زمانى که مردم، امر به معروف و نهى از منکر نمایند و در کارهاى نیک و تقوا به یارى یکدیگر بشتابند، در خیر و سعادت خواهند بود، اما اگر چنین نکنند، برکت‌ها از آنان گرفته شود و گروهى بر گروه دیگر سلطه پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه در زمین یاورى دارند و نه در آسمان


با آثار زیانبار معاملات و کسب‌های حرام آشنا شویم


خطیب نماز جمعه خوی در بخش دیگری از خطبه اول با اشاره به آثار زیان بار کسب و درآمد‌های حرام اظهار داشت: حرام خواری موجب می‌شود اعمال عبادی انسان از قبیل: حج، عمره و صدقه مورد پذیرش خداوند قرار نگیرد همچنین درآمد‌های حرام سریع نابود شده و از بین می‌رود. دعای انسان به اجابت نمی‌رسد و نسل انسان به فساد کشیده می‌شود.


وی در ادامه ابتلا به عذاب الهی را از جمله آثار زیان بار کسب‌های حرام بر شمرد و اظهار داشت پیامبر بزرگوار می‌فرماید: (خداوند عزوجل می‌فرماید هر کـس بـرایـش مـهم نبـاشـد کـه از چه راهی درآمد کسب می‌کند مـن هـم برایـم مـهم نیـسـت کــه او را از چـه دربـی از درب هـای جـهـنم داخــل نـمـایـم)


انحرافات و عقب ماندگی‌های بشر ریشه در جهل و بی سوادی دارد


خطیب نماز جمعه  خوی با اشاره به ۱۷ شهریور روز جهانی مبارزه با بی سوادی اظهار داشت: آیات و روایات بی شماری در زمینه دانش و مبارزه با جهل وارد شده است بطوریکه بسیاری از دانشمندان اسلامی در این زمینه کتاب‌های متعددی تألیف نموده اند و سیره‌ی رسول خدا (ص) و ائمه هدی (ع) نیز پر است از تشویق به فراگیری دانش و نکوهش بی سوادی.


وی ادامه داد: در بعضی جنگ‌های صدر اسلام پیامبر بزرگوار یکی از شرایط آزادی اسیران را سواد آموزی به تعدادی از مسلمانان قرار می‌داد و یا توصیه فرمود:: علم را یاد بگیرید ولو ناچار باشید به چین سفر کنید و با می‌فرمود: فراگیری دانش بر هر مسلمانی واجب است و امیر المومنین می‌فرمود: دانش کشنده و نابود کننده جهل است.

 

باید دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی تبدیل گردد


خطیب جمعه با اشاره به ۲۰ شهریور و آغاز ماه محرم و سال ۱۴۴۰ قمری که به عنوان آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده است اظهار داشت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر در طول تاریخ به دلیل حاکمیت حاکمان ستمگر به تعطیلی کشیده شده بود.


امام جمعه خوی گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، مجدد این موضوع از لابلای کتب فقهی و حدیثی بیرون کشیده شد و ستاد‌هایی جهت احیای این دو فریضه الهی تأسیس گردید و صد‌ها جلد کتاب و هزاران مقاله تهیه و تدوین گردیده و صد‌ها سخنرانی، مصاحبه و کلاس ارائه گردید.


حجه الاسلام شکوری اضافه کرد: لکن در عین حال امربه معروف و نهی از منکر هنوز به فرهنگ عمومی تبدیل نشده است و عمل آنان را باید در عدم همکاری لازم از سوی دولت‌ها با ستـاد‌های امـر بـه معروف و نهی از منکر، نبود بودجه برای فعالیت‌های ستاد‌ها بطوریکه تاکنون ستاد‌ها بصورت مجانی ومحض رضای خدا فعالیت می‌کنند و جوسازی شبانه روزی عوامل دشمنان علیه فعالیت‌های ستاد‌ها و نیروی انتظامی جستجو کرد.


وی افزود: این سمپاشی‌ها بقدری قوی بوده که حتی بعضاً نیرو‌های انقلابی و متعـهد را نیز مجبور به موضـع گیری عـلیه فعالیت هـای ستاد‌ها کرده اند. وی در ادامه گفت: باید دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی تبدیل گردد.


پیام امام حسین (ع) به بشریت موقع ورود به سرزمین کربلا


خطیب نماز جمعه خوی با تسلیت آغاز ماه محرم و مصائب اهل بیت اظهار داشت:طبق نقل مورخان و ارباب مقاتل روز دوم محرم کاروان حسینی وارد سرزمین کربلا شد و بر اساس نقل مقاتل و مورخان امام پس از ورود به این سرزمین خطاب به اصحاب خویش سخنرانی فرمود که در واقع به تمامی بشریت و نسل‌های آینده پیام جهانی صادر فرمود.


وی افزود: در بخشی از این پیام، امام حسین (ع) فرمود: آیا نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌شود و از باطل نهی نمی‌شود. من در این شرایط مرگ را سعادت می‌دانم و تحمل این شرایط ستمگران را یک نوع نابودی می‌دانم و نوع مردم بندگان دنیا هستند و دین داری لقلقه زبانشان است و اگر مورد آزمایش قرار بگیرند تعداد دین داران کم خواهد شد.
انتهای پیام/ح


خطبه‌های نماز جمعه خوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اهواز: طرح «نور» محله به محله اجرا شود

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران اهواز با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری ۱۵ سال است شعار سال را براساس موضوعات اقتصادی اعلام می‌کنند، بیان کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و مسؤولان باید با مشارکت مردم هر چه بیشتر در راستای جهش تولید و ایجاد اشتغال تلاش کنند.

امام جمعه اهواز اضافه کرد: مسؤولان باید در خصوص عملکرد خود در موضوعات اقتصادی و اشتغالزایی اطلاع رسانی کنند.

 موسوی فرد اظهار کرد: جوانان نباید تنها به فکر استخدام در ادارات دولتی باشند بلکه با فراگیری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند.

وی با اشاره به اعتراضات دانشجویی در غرب علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری در جبهه مقاومت چه تحول و پیروز‌های بزرگی ایجاد شده است.

موسوی فرد با تقدیر از فراجا برای اجرای طرح «نور» اظهار کرد: از طرح نور باید حمایت شود چرا که بحث حجاب مهم است و مردم و همه دستگاه‌ها باید کنار نیروی انتظامی باشند و در مقابل بی حجابی مقابله کنند و این طرح محله به محله اجرا شود.

وی با عنوان اینکه حجاب تنها مختص به دین اسلام نیست، تاکید کرد: پدران و مادران باید تمرین حجاب در کودکی به فرزندان خود بیاموزند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: هر روز می‌بینیم در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود و درصد خودکشی در زنان آمریکایی ۵۰ درصد افزایش داشته و تمام قوانینی که در غرب اجرا کردند، همگی به ضرر زنان بوده است.

دیگر خبرها

  • امام جمعه اهواز: طرح «نور» محله به محله اجرا شود
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • امام جمعه اهواز : طرح حجاب «نور» محله به محله اجرا شود
  • دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • حمایت از طرح نور یک تکلیف و وظیفه همگانی است
  • بی‌هویتی اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر