Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > اروپا - همشهری آنلاین:
بر اساس نتایج به دست آمده از یک نظرسنجی، شهروندان آلمان از سیاست‌های ترامپ بیش از هر چیز دیگر واهمه دارند. حدود۷۰ درصد آلمانی‌ها معتقدند که سیاست‌های رئیس جمهوری آمریکا جهان را به مخاطره می‌افکند.

به گزارش دويچه وله، بر اساس یک نظرسنجی که توسط یکی از بزرگترین موسسات بیمه آلمان (R+V) صورت گرفته، نگرانی اصلی مردم این کشور ناشی از مسائل سیاسی است و مردم کمتر دغدغه اقتصادی و مالی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظرسنجی که بخشی از پژوهش‌های طولانی این موسسه پیرامون "ترس آلمانی‌ها" به شمار می‌آید، نشان می‌دهد که ۶۹ درصد مردم این کشور از سیاست‌های دولت ترامپ بیش از هر چیز دیگر وحشت دارند.

به باور این شهروندان، سیاست‌های خارجی دونالد ترامپ باعث خطرناک‌تر و ناامن‌تر شدن جهان خواهد شد. در این نظرسنجی که در ماه‌های ژوئن و ژوئیه سال جاری صورت گرفته است، بیش از ۲۳۰۰ شهروند آلمانی که بیش از ۱۴ سال سن داشتند، شرکت کرده‌اند.

لازم به یادآوری است که موسسه بیمه یاد شده کار نظرسنجی پیرامون ترس و نگرانی‌های آلمانی‌ها را ۱۶ سال پیش آغاز کرد و از آن پس به طور مرتب نتایج این نظرسنجی را منتشر می‌کند.

نگرانی از سیاست مهاجرپذیری

نگرانی مردم نسبت به اینکه دولت آلمان قادر به فائق آمدن بر چالش مهاجران نباشد، سیری صعودی داشته است. سایت "اشپیگل‌آنلاین" که بخشی از نتایج این نظرسنجی را منتشر کرده نوشته است که نگرانی مردم از بابت مشکلات برخاسته از سیاست‌های مهاجرپذیری دولت آلمان نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است.

گزارش این نظرسنجی که بر روی خروجی آنلاین موسسه بیمه یاد شده منتشر شده است از آن حکایت دارد که ۶۳ درصد مردم آلمان از بابت ناکارآمدی سیاست مهاجرپذیری و مشکلات مهاجران واهمه دارند.

نتایج این نظرسنجی در عین حال حکایت از آن دارد که ۵۹ درصد مردم آلمان از بابت احتمال وقوع حملات تروریستی وحشت دارند. به این ترتیب، وحشت مردم این کشور از سیاست‌های دولت ترامپ بیش از موضوع مهاجران و حملات‌ تروریستی است.

نگرانی مردم از بابت تاثیرات بحران بدهی‌های مالی دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر افزایش مالیات‌ها در آلمان در رده‌ی ششم قرار دارد. در لیست ۷ نگرانی مردم آلمان که در این پژوهش منتشر شده، این تنها دغدغه غیرسیاسی مردم این کشور به شمار می‌آید. وحشت از اوج گرفتن راست‌گرایی و خارجی‌ستیزی نیز باعث نگرانی ۵۷ درصد مردم آلمان شده است.

در همین زمینه: سوءظن در کاخ سفید | یادداش بی‌نام و نام‌های تکذیب‌کننده واکنش ترامپ به مقالۀ نیویورک تایمز: خیانت من بخشی از نیروی مقاومت در دولت ترامپ هستم کتاب خبرنگار واترگیت درباره رئیس خطرناک کاخ سفید ترامپ دستور ترور اسد را در آوریل ۲۰۱۷ داده بود

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند

ایتنا - نظرسنجی جدید رویترز و ایپسوس، که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد اکثر آمریکایی‌ها اپلیکیشن تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند.
این نظرسنجی که در ماه مارس انجام شده است، نشان می‌دهد ۶۷ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند تیک‌تاک یک تهدید امنیتی برای ایالات متحده است.

حدود ۵۲ درصد هم گفته‌اند استفاده از آن را به‌دلیل «نگرانی‌های امنیتی» متوقف کردند.

این نظرسنجی در حالی انجام شده که تنش‌ بین ایالات متحده و چین بر سر این رسانه اجتماعی محبوب که روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود، افزایش یافته است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در سال ۲۰۲۰ تلاش کرد تا این برنامه را در ایالات متحده ممنوع کند، اما این تلاش‌ها با چالش‌های حقوقی روبرو شد.

بسیاری از مقام‌های آمریکا معتقدند تیک‌تاک خطرات امنیت ملی دارد، زیرا چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر آمریکایی‌اش را به پکن بدهد.

کنگره آمریکا اخیرا طرحی را تصویب کرد که بایت‌دنس، مالک چینی تیک‌تاک، یا باید آن را به یک شرکت آمریکایی واگذار کند، یا فعالیتش در ایالات متحده ممنوع خواهد شد.

این مصوبه هفته گذشته با امضای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، به قانون تبدیل شد.

رویترز پنجشنبه گذشته از قول منابع آگاه گزارش داد که بایت‌دنس ترجیح می‌دهد به‌جای فروش تیک‌تاک به یک شرکت آمریکایی، این برنامه را در ایالات متحده تعطیل کند.

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • نگرانی بارسا: ستاره بایرن پولکی است!
  • فرصت‌سنجی سناریوهای تعامل آمریکا در آینده جنگ غزه
  • نتانیاهو همچنان رو به سراشیبی سقوط
  • اسرائیلی ها توافق را بر حمله به رفح ترجیح می دهند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟