Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ رژیم غذایی بیشترین تاثیر را در سلامت بدن افراد دارد، کلیه‌ها اعضای حیاتی بدن محسوب می‌شوند و عملکرد این اندام بر کیفیت زندگی افراد اثر گذار است.

رژیم غذایی سالم حاوی سبزیجات و پرهیز از مصرف  چربی، غذاهای فرآوری شده و کاهش استفاده از قند و نمک به حفظ سلامت کلیه‌ها کمک بسیاری می‌کند، شما با مصرف برخی سبزیجات می‌توانید به پاکسازی، محافظت و بهبود عملکرد کلیه‌ها کمک شایانی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سبزی را بخورید تا کلیه‌ای سالم داشته باشید

مارچوبه سبزی است که مصرف آن به سلامت کلیه‌ها و عملکرد این عضو دستگاه دفعی کمک زیادی می‌کند، مارچوبه حاوی ماده‌ای به نام آسپاراژین است که در پاکسازی کلیه‌ها نقش بسزایی دارد همچنین این سبزی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و فاقد چربی است.

مارچوبه منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها ویتامینC ،‌ فیبر و پروتئین‌های گیاهی است و طعم بسیار خوبی دارد اما تنها عارضه‌ای که مارچوبه ایجاد می‌کند آن است که آسپاراژین موجود در آن که به پاکسازی کلیه‌ها کمک می‌کند، منجر به بروز بوی شدید ادرار می‌شود.

 تضمین سلامت کلیه‌ها با مصرف پیاز

پیاز سبزی است که سرشار از فلاونوئید‌هایی مانند کور‌ستین است که به دفع سموم و مواد شیمیایی به بدن کمک می‌کند، افزون بر این پیاز نقش منحصر بفردی در پاکسازی رگ‌ها و بهبود عملکرد گردش خون  و خاصیت ضد التهابی دارد، اگر به فکر تغییر سبک غذایی خود و تضمین سلامت کلیه‌هایتان هستید حتما پیاز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

پاکسازی کبد و کلیه از سموم با گل‌ کلم

گل کلم یکی از سبزیجات خوشمزه است که مواد مغذی موجود در آن مشابه کلم است و فواید زیادی برای سلامت کلیه‌ها دارد، این سبزی خوشمزه سرشار از ویتامین C، فیبر و فولیک اسید است، فیبر موجود در گل کلم در تقویت و پاکسازی کلیه‌ها و دفع سموم از بدن به کمک کبد نقش بسزایی دارد.

فلفلی که دوست کلیه شماست

فلفل دلمه قرمز سبزی دوست کلیه شناخته می‌شود زیرا حاوی مقادیر بسیاری پتاسیم، لیکوپن، ویتامین‌ B6، A،C، فولیک است که به حفظ سلامت کلیه‌ها و پاکسازی سموم از این عضو بدن کمک می‌کند.

 سیر آنتی بیوتیک طبیعی برای حفظ سلامت کلیه‌ها

سیر یک داروی طبیعی و باستانی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها محسوب می‌شود این سبزی کاهنده التهاب است و با عفونت‌ها مبارزه می‌کند همچنین موجب کاهش کلسترول خون می شود و بدن و کلیه‌ها را از سموم پاکسازی می‌کند همچنین سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی و قوی شناخته می‌شود به همین دلیل مصرف آن به سلامت افراد کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D

 

به گزارش تابناک، برای رشد و تکامل عضلات وجود سطح کافی از ویتامین D اهمیت دارد. نبود مقادیر لازم از ویتامین D در بدن می تواند منجر به ضعیفی شود که فرد را مستعد ابتلا به بیماری، شکنندگی استخوان ها و سایر مشکلات جسمی دیگر می‌کند.

به گزارش روزنامه تایمزآو ایندیا، اما این پرسش مطرح است که وقتی سطح ویتامین D در بدن از میزان طبیعی خود فراتر رود چه اتفاقی می‌افتد؟

افزایش سطح کلسیم خون: از آنجایی‌که ویتامین D نقش کلیدی در جذب کلسیم دارد، سطح بالای این ویتامین به طور خودکار منجر به افزایش سطح کلسیم در بدن می شود. سطح بالای کلسیم با علائمی مانند ناراحتی گوارشی مانند حالت تهوع، یبوست و درد معده نشان داده می شود. سرگیجه، توهم، بی اشتهایی، سنگ کلیه، فشار خون بالا، کم آبی بدن و ناهنجاری های قلبی از دیگر علائم بالا بودن سطح کلسیم به حساب می آیند.

تغییر وضعیت روانی: از آنجایی‌که بالا بودن سطح کلسیم پیامد مستقیم وجود سطح بالایی از ویتامین D است، می تواند به تغییر وضعیت ذهنی و روانی منجر شود که با حالت گیجی، روان پریشی و افسردگی خود را نشان می‌دهد.

مشکلات کلیوی: مسمومیت با ویتامین D می تواند منجر به آسیب کلیه یا گاهی اوقات نارسایی آن شود. بالا رفتن سطح کلسیم ناشی از افزایش سطح ویتامین D منجر به از دست دادن آب بدن از طریق تکرر ادرار و انباشت کلسیم در کلیه ها می شود.

مشکلات گوارشی: علائمی مانند تهوع، استفراغ، یبوست، اسهال و کم اشتهایی همگی از پیامدهای افزایش سطح کلسیم خون هستند و این علائم ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. داشتن علائم گوارشی نشانه مسمومیت احتمالی ویتامین D است.

دیگر خبرها

  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید! (فیلم)
  • (ویدئو) آب چاه بخورید، ولی آب معدنی نخورید!
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • با این عرقیجات از شر سنگ کلیه در امان بمانید
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟ (اینفوگرافی)