Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@18:04:49 GMT

تشریح واقعه قیام خونین ۱۷ شهریور

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۰۸۴۷۲

تشریح واقعه قیام خونین ۱۷ شهریور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی، امام جمعه شهر چمران بیان داشت: در قیام خونین ۱۷ شهریور سال ۵۷ در میدان ژاله سابق و شهدای امروز حدود 4 هزار نفر از مردم بی‌دفاع به دست ماموران ستم‌شاهی پهلوی به خاک و خون کشیده شدند و این روز به نام جمعه سیاه در تاریخ انقلاب ثبت شد و عزت امروز ایران اسلامی نتیجه چنین مقاومت‌های مردمی است و باید با همدلی و تلاشی وافر برای دستاوردهای بیشتر و عزتمندی جامعه اسلامی گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی عنوان کرد: ماه محرم ماه شور و شعور، ماه بصیرت و آگاهی، ماه رسوایی جبهه باطل تا قیامت، ماه مواسات و مساوات و ایثارگری، ماه توکل و صبر، تسلیم و رضا، ماه عرفان و اخلاق، ماه تجلی فضائل، ماه امر به معروف و نهی از منکر، ماه غلبه نور بر ظلمت است. حلول این ماه را به همه سیاه‌پوشان عزای حسینی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

امام جمعه شهر چمران گفت: حسینیه‌ها و خیمه‌های سیدالشهداء (ع) باید مرکز امر به معروف و نهی از منکر و عزاداران اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر حسینی باشند. یکی از ظرفیت‌های عظیم عاشورا بزرگ شمردن این دو فریضه بوده و کوچک شمردن آن ها روش بنی‌امیه است.

وی  با اشاره به احتکار در کشور افزود: تعلل در انجام این 2 فریضه، اختلاس و فساد بیشتر، احتکار زیاد  و آثار مخرب اجتماعی کلان و زیادی دارد. کم‌کاری، بیکاری، رشوه، رانت، خاموش ماندن کارخانه‌ها، بیکار بودن افراد، اسراف، تبذیر، زیاده‌خواهی، باند بازی، حزب بازی، اینها منکرات جامعه است. سزاوار است با شدت و قاطعیت جلوی این منکرات گرفته شود، اینها مثل موریانه ایمان جامعه را می‌خورد.

هاشمی بیان کرد: توطئه‌های بیگانگان برای تضعیف ارزش‌های اسلامی است. احیای 2 فریضه امر به معروف و نهی از منکر، خنثی‌سازی این تهاجم فرهنگی است. در حقیقت باید گفت ماه محرم فرصتی برای حاکمیت ارزش‌های دینی در جامعه به شمار می‌رود.

خطیب جمعه شهر چمران در پایان گفت: احترام گذاشتن به ماه محرم، احترام گذاشتن به خدا و دین خدا است. مردم سعی کنند تا از فیوضات این ماه به خوبی استفاده کنند. ماه محرم فرصت مناسبی برای تبیین اهداف سیدالشهدا (ع) ست، مسئولان، علما و روحانیون باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند و این اهداف را تبیین کنند.

انتهای پیام/م

احترام گذاشتن به ماه محرم، احترام گذاشتن به خدا و دین خدا است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احتکار بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کینه خونین کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

به دنبال قتل کاگر قهوه‌خانه‌ای در شهرری به‌خاطر کینه‌جویی، یک سناریوی جنایی مقابل کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، قرار گرفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بیست و هشتم فروردین‌ ماه امسال، کشف جسد مرد جوانی در قهوه‌خانه‌ای در شهری‌ ری به مرکز فوریت‌های پلیسی 110، گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و جسد مرد جوان اهل کشور افغانستان را مشاهده کردند که گلویش با چاقو بریده شده بود؛ بررسی‌های اولیه هم نشان می‌داد قاتل پس از ارتکاب جنایت تمام قلیان‌های موجود در قهوه‌خانه را شکانده است.

کارآگاهان که در جریان تحقیقات میدانی متوجه دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم شده بودند، به بازبینی آن پرداختند که مشخص شد، کارگر قبلی قهوه‌خانه به نام مــالک با نقشه قبلی از درب ورودی وارد و پس از چند دقیقه‌ با  لباس و دستانش خونی از محل جنایت خارج شده است.

قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دختر جوان

در نخستین گام صاحب قهوه‌خانه، هدف تحقیق قرار گرفت و به تیم جنایی گفت: مــالک در گذشته اینجا کار می‌کرد اما به دلیل‌ مشکلاتی که داشت، اخراجش کردم و مقتول از فردای آن روز در قهوه‌خانه مشغول به کار شد که او کینه به دل گرفت و دست به این جنایت زد.

پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جرم، کارآگاهان ماموریت یافتند تا با اقدامات اطلاعاتی گسترده ابتدا مخفیگاه مرد جنایتکار را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس‌ آگاهی تهران بزرگ ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از منادیان آزادی و دانشجویان اروپا و آمریکا +تصاویر
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در استان تهران تشریح شد
  • تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟
  • فیلم/ بمباران خونین شب گذشته در رفح
  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • "کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • کینه خونین کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد