Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا قرار دارد، دست به اقداماتی علیه ساکنان شهر رقه زده است.

پایگاه خبری معارض «عنب» گزارش داد، نیروهای دموکراتیک که بیشتر عناصر آن کُرد هستند، در ریف غربی رقه دست به «بازداشتهای گسترده» زده‌اند.

عنب می‌گوید که هدف کُردهای تحت حمایت آمریکا، اعزام اجباری جوانان است، ولی نیروهای دموکراتیک علاوه بر اعزام اجباری، برخی از افراد را متهم می‌کنند که به گروه تروریستی داعش وابسته هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای دموکراتیک علاوه بر بازداشت افراد غیر نظامی، در شهر رقه نیز دست به برقراری قانون منع آمد و شد زده‌اند.

به گفته عنب، طی سه روز گذشته بیش از 20 نفر در رقه و ریف غربی آن بازداشت شده‌اند.

منع آمد و شد نیز از بامداد امروز جمعه آغاز شده است و ساکنان فقط حق دارند بین ساعت 10 صب تا 12 ظهر از منازل خود خارج شوند.

نیروهای دموکراتیک می‌گویند که هدفشان از این اقدامات حفظ سلامتی افراد غیر نظامی است تا «عملیات امنیتی» این گروه در رقه به اتمام برسد.

عنب اما می‌گوید که هدف از این اقدامات خلع سلاح ساکنان رقه و بازداشت کسانی است که متهم به ارتباط با داعش هستند؛ چرا که در هفته‌های اخیر عملیات علیه این نیروهای دموکراتیک افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، نیروهای دموکراتیک پس از حمله به منازل و مغازه‌ها در پی کشف سلاح و افرادی هستند که از نظر امنیتی تحت تعقیب قرار دارند.

نیروهای دموکراتیک با حمایت آمریکا و همکاری داعش توانستد در سال 2014 بر شهر رقه مسلط شوند.

«طلال سلو» سخنگوی پیشین نیروهای دموکراتیک سوریه در آذر ماه سال 1396 تأکید کرد (+) که هزاران نفر از عناصر داعش با یک توافق و معامله پنهانیکه با موافقت واشنگتن انجام شد، شهر رقه را ترک کردند.

البته در آن زمان نیروهای دموکراتیک مدعی بودند که در حال نبرد با تروریستهای خارجی داعش هستند که به شدت در رقه ایستادگی کرده اند.

منابع خبری معارض اواسط خرداد ماه سال 1396 بود که از مذاکره گروه داعش با نیروهای دموکراتیک سوریه خبر دادند و اعلام کردند که یک هیئت از «دیوان العشایر» وابسته به داعش از رقه به مناطق تحت کنترل نیروهای دموکرات رفته است.

این منابع تأکید کرده بودند که این هیئت برای مذاکره به منظور خروج امن عناصر داعش از رقه به سمت دیرالزور عازم مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک شد(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت چند داعشی در استانبول

وزیر کشور ترکیه از بازداشت تعدادی از عناصر تروریستی وابسته به داعش در استانبول خبر داد.

به گزارش ایسنا، «علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد شماری از مظنونان وابسته به داعش قبل از انجام یک حمله تروریستی در استانبول دستگیر شدند.

به گزارش آناتولی، وزیر کشور ترکیه در حساب کاربری خود در ایکس افزود: در نتیجه عملیاتی در منطقه بیکوز، ک.ع. که از مواد منفجره مطلع بود، دستگیر شد.

علی یرلی‌کایا گفت: ثابت شد تیم تروریستی در حال تدارک یک حمله تروریستی و آزمایش مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت بمب بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • محکومیت بازداشت دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست