Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، عصر امروز(جمعه ۱۶ شهریور) در نشست خبری اجلاس سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه برای بررسی اوضاع سوریه، اجلاس امروز را اجلاسی بسیار مفید خواند و گفت: در این اجلاس همفکری و همانگی خوبی را نسبت به مسائل امروز و آینده سوریه مشاهده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این اجلاس در زمانی تشکیل شده که آمریکا به فکر اتهام جدید به دولت سوریه است، اظهار داشت: آمریکا با این اتهام، به دنبال این است که مداخلات جدید و غیر قانونی را در سوریه به عمل آورد که امروز در این اجلاس، عدم مداخله قدرت‌هایی مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی مورد تأکید من در نطق قرار گرفت و همه دوستان ما در این زمینه موافق هستند که مداخلات نظامی خارجی در سوریه می‌تواند مشکلات و پیچیدگی‌ها را بیشتر کند و مردم سوریه را در رنج و زحت بیشتر قرار دهد.

روحانی، موضوع «ادلب» را موضوعی حساس و مهم خواند و خاطرنشان کرد: از یک طرف، چندین هزار تروریست جبه‌النصره و حتی داعش و گروه‌های تروریستی دیگر، در ادلب حضور دارند و علیه امنیت مردم سوریه اقداماتی را انجام می‌دهند و به صورت اقدامات تروریستی، به اعمال غیرقانونی و ضد انسانی خودشان ادامه می‌دهند. از طرف دیگر برای از بین بردن این تروریست‌ها به دلیل جمعیت زیادی که در این منطقه حضور دارند این نگرانی وجود دارد که باید ترتیباتی اتخاذ شود که مردم غیر نظامی صدمه‌ای نبینند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در این جلسه چه در نطق‌های رسمی سه رئیس‌جمهور و چه مذاکرات بعد از نطق‌ها، این موضوع مورد اتفاق نظر بود که حتی‌الامکان باید تروریست‌ها را تشویق کنیم که فوراً سلاح‌های خودشان را به زمین بگذارند و اقدامات مسلحانه خود را پایان دهند. چون این می‌تواند برای مردم سوریه و منطقه ادلب خطرناک باشد.

وی با بیان اینکه روند تدوین و نهایی شدن قانون اساسی، مورد تأکید این نشست قرار گرفت و باید آن را تسریع ببخشیم، تصریح کرد: تدوین و نهایی شدن قانون اساسی با حضور دولت سوریه و معارضین، قدم بسیار مهمی برای صلح و ثبات آینده سوریه است. همچنین موضوع آوارگان سوریه در کشورهای مختلف و بازگشت آن‌ها، تبادل زندانی‌ها و نیز موضوع بازسازی سوریه، مورد تأکید هر سه کشور بود و این‌ها قدم‌هایی است که باید برای آینده سوریه برداشته شود.

روحانی ادامه داد: ما بسیار خوشحال هستیم که بعد از هفت سال، رنج فراوانی که مردم سوریه با آن مواجه بودند، امروز ملّت سوریه به پیروزی‌های نهایی خودش بسیار نزدیک شده است. در بخش‌های مختلف سوریه تروریست‌ها از مناطقی که مورد اشغال آن‌ها بودند بیرون رانده شده‌اند و دولت قانونی سوریه بر سرزمین خودش استقرار پیدا کرده است و همچنین در کل منطقه، این امید ایجاد شده است که در آینده نه چندان دور، صلح و امنیت در سوریه مستقر شود که برای کل منطقه و برای سه کشوری که امروز در تهران اجتماع کردند بسیار حائز اهمیت است.

این خبر تکمیل می‌شود...

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب اشتباه، معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز سه‌شنبه در دیدار شیخ «علی خطیب» نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، ضمن قدردانی از مواضع وی و این تشکل سیاسی در حمایت از رویکرد مقاومت و نیز تلاش برای حفظ و تقویت انسجام و وحدت در این کشور، لبنان را رکنی مهم برای جریان مقاومت توصیف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران در ناکارآمدی رویکرد سازش و تسلیم در قبال حل مسئله فلسطین و نتیجه‌بخش بودن مقاومت در مقابله با سلطه و ظلم بر همگان اثبات شده است، گفت: تصویر خون‌بار امروز غزه، تصویر بدون نقاب و آینه و جلوه تمام نمای حقیقت و باطن تمدن غرب و فرهنگ آمریکایی است.

رئیسی برگزاری متفاوت روز قدس امسال در نقاط مختلف جهان را گواه بر پذیرش جهانی راهبرد مقاومت و موفقیتی بزرگ برای این راهبرد توصیف و تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی، شکستی راهبردی برای رژیم صهیونیستی است و فراتر از شکست‌ نظامی، شکست امنیتی رژیم نیز هست که تغییر معادلات منطقه به نفع آرمان فلسطین را در پی داشته است.

رئیس جمهور شکست فریب سیاسی صهیونیست‌ها در منطقه را از دیگر نتایج تحولات اخیر دانست و افزود: وحدتی که امروز در میان امت اسلامی و فراتر از آن در افکار عمومی جهان شکل گرفته و همچنین تنفری که از آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی در جهان فراگیر شده، در هیچ دوره و زمانی سابقه و نظیر نداشته است.

رئیسی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را گواه شکست و استیصال این رژیم دانست و با بیان اینکه پاسخ ایران به این حمله صرفاً اقدام تنبیهی علیه شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود، تاکید کرد: در صورت ارتکاب هر اشتباهی، صهیونیست‌ها و حامیان آنها معنای پاسخ واقعی و گسترده ایران را درخواهند یافت.

شیخ «علی خطیب» نیز در این دیدار با بیان اینکه برخلاف تلاش دشمنان، مردم لبنان دوست‌دار و حامی مقاومت هستند، افزود: حامل سلام‌های گرم مردم لبنان به ملت ایران و درودها و قدردانی لبنانی‌ها از جمهوری اسلامی ایران بابت اقدام مقتدرانه در برابر رژیم صهیونیستی هستم.

نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، مقاومت را خط قرمز لبنان دانست و با تأکید بر حمایت کامل از مقاومت با وجود همه فشارها و ناملایمات، ایستادگی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران با وجود همه فشارها، تحریم‌ها و دشمنی‌ها را مایه افتخار امت اسلامی دانست و اظهار داشت: هیچ کشور دیگری نتوانسته این چنین مقتدرانه در مقابل رژیمی که از حمایت همه قدرت‌های جهان برخوردار است، بیایستد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشور‌های عضو شانگهای برقرار شود
  • رئیس‌جمهور: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب اشتباه، معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت
  • دیدار رئیس‌جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • دیدار رئیس جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ راه یافت
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعات راه یافت
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه ایران
  • روحانی: امیدوارم صهیونیست‌ها درس گرفته باشند
  • منتظر اجرای طرح نیمه‌کاره انتقال آب خزر به استان سمنان هستیم/ رؤسای جمهور پیشین برای این پروژه اقدامی نکردند