Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@11:59:59 GMT

زیان سنگین اقتصاد انگلیس از ترک اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۰۳۰۶

زیان سنگین اقتصاد انگلیس از ترک اتحادیه اروپا

بانک "یو بی اس" در گزارشی اعلام کرد به دلیل بریگزیت، دو درصد از رشد اقتصادی انگلیس کاسته شده است.

ایسنا: به نقل از تلگراف، محاسبات این بانک هم‌چنین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های خارجی ۴ درصد و مصارف خانوار ۱.۷ درصد کاهش یافته‌اند. این تحقیق پیش‌بینی کرده است که ارزش واقعی پوند انگلیس در دوران بعد از بریگزیت حدود ۱۲ درصد کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هم‌چنین نرخ تورم نیز ۱.۵ درصد از سطح کنونی فراتر خواهد رفت که بخش عمده‌ای از افزایش قیمت‌ها مربوط به بهای مواد غذایی وارداتی است.

نویسندگان این گزارش افزوده‌اند که این پیامد‌ها در شرایطی آشکار شده که انگلیس هنوز از اتحادیه اروپا خارج نشده است: مانند هر کس دیگری که خودروی خود را لبه پرتگاه می‌راند، شرکت‌های انگلیسی نیز با تعرفه‌های سنگین و موانع غیرتعرفه‌ای مواجه خواهند شد. فضای منفی و نامطمئن اقتصاد انگلیس در دوران بعد از خروج از اتحادیه اروپا هم‌چنین باعث کاهش تمایل سرمایه‌گذاران خارجی به سرمایه‌گذاری در انگلیس و انتقال سرمایه‌های خود به دیگر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا شده است.

به جز انگلیس، پیش‌بینی شده که کشور‌های اروپایی نیز تحت تاثیر مساله بریگزیت قرار بگیرند. صندوق بین‌المللی پول چندی پیش اعلام کرده بود از آنجا که بریگزیت به معنای عقب نشینی طرفین از رابطه اقتصادی است، برای هر دو طرف پیامد‌های متصور خواهد بود. در صورت نرسیدن به توافقی مشخص، روابط دو طرف بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی خواهد بود و طبق پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، تولید واقعی اتحادیه اروپا در این صورت ۱.۵ درصد کاهش می‌یابد و بیکاری ۰.۷ درصد بالاتر خواهد رفت.

منبع: فردا

کلیدواژه: برگزیت اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی

 

به گزارش تابناک، مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی، اگر نمی توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

دیگر خبرها

  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!