Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - باکو – ايرنا – وزير اقتصاد جمهوري آذربايجان با تاکيد بر نقش مهم دالان بين المللي حمل و نقل شمال – جنوب در توسعه روابط و افزايش ترانزيت، گفت: حجم حمل و نقل از طريق اين دالان نسبت به يک سال پيش 100 برابر بيشتر شده است.

به گزارش ايرنا به نقل از وزارت اقتصاد جمهوري آذربايجان ،شاهين مصطفي اف روز جمعه در جريان ديدار با «الکساندر ميشارين» معاون اول راه آهن روسيه، روند تکميل دالان بين المللي حمل و نقل شمال – جنوب را بررسي کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي، با اشاره به اهميت دالان بين المللي حمل و نقل شمال – جنوب براي جمهوري آذربايجان و روسيه ، درباره کارهاي انجام گرفته در راستاي تکميل اين دالان و بخصوص ساخت و ساز خط ريلي در اين مسير بين المللي بحث کرد .
به گفته وزير اقتصاد جمهوري آذربايجان در حال حاضر کارهاي ساخت و ساز پل جديد بر روي رودخانه سامور در مرز مشترک دو کشور ادامه دارد .
مصطفي اف در اين ديدار حوزه حمل و نقل را از ابعاد مهم همکاري اين کشور و روسيه عنوان کرد و گفت : در ديدار اخير روساي جمهوري آذربايجان و روسيه نيز توسعه همکاري هاي دو کشور در حوزه حمل و نقل در کانون توجه بوده است .
وي با اشاره به امضاي برنامه فعاليت شامل همکاري جمهوري آذربايجان و روسيه تا سال 2024 ميلادي در حوزه هاي اقتصادي مختلف در سفر اخير الهام علي اف به روسيه گفت : اين برنامه پنج نقشه راه همکاري را در بر مي گيرد که يکي از آنها مربوط به تعاملات در حوزه حمل و نقل بوده است .
معاون اول راه آهن روسيه نيز دالان شمال –جنوب را از طرح هاي حمل و نقل مهم عنوان و بر تاسيس گروه کاري براي ساخت خطوط ريلي در اين مسير با طرف آذربايجاني تاکيد کرد .
ايده راه اندازي دالان حمل و نقل شمال – جنوب براي نخستين بار در سال 1993 ميلادي مطرح شده و در سال 2000 توافقنامه راه اندازي اين دالان بين المللي از سوي ايران ، روسيه و هند به امضا رسيد .
راه اندازي اين دالان بين المللي حمل و نقل موجب کاهش مسافت و هزينه هاي حمل و نقل محموله ها مي شود .
در قالب طرح تکميل دالان حمل و نقل شمال – جنوب که شامل اتصال خطوط ريلي ايران ، جمهوري آذربايجان و روسيه به همديگر است، محموله هاي از آسياي جنوب شرقي از طريق بندر خليج فارس ، خاک ايران، جمهوري آذربايجان و روسيه به اروپاي شمالي حمل و نقل مي شود .
در مرحله نخست، قرار است از طريق اين دالان سالانه پنج ميليون تن کالا حمل و نقل شود که اين رقم در مراحل بعدي به 10 ميليون تن مي رسد .
خاورم** 337** 1579
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کرد.

 در این بازدید کارکنان تیپ ۶۵ در حضور هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با اجرای رزمایش‌های متنوع در حوزه مبارزه با تروریسم، رهایی گروگان و… توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

دیگر خبرها

  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان/ آماده‌باش هلال‌احمر
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!
  • شهردار: بارش‌های دزفول ۳ برابر بیشتر از پیش بینی هواشناسی بود
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران