Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص تعرض ­مهاجمان ناشناس و تحریک شده به سرکنسولگری جمهوری اسلامی در بصره اظهار داشت: متاسفانه این خبر صحت دارد و حمله و تهاجم وحشیانه و به آتش كشيدن ساختمان سركنسولگری ايران خسارات مالی زیادی به بار آورد و البته بر اساس تمهیدات اندیشیده شده قبلي ­و تهديدات انجام شده از روز قبل، خوشبختانه تاكنون خبری از آسیب دیدن کارکنان این مکان دیپلماتیک دریافت نکردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

­

بهرام قاسمی ضمن محکوم کردن این اقدام خلاف موازین و با یادآوری مسئولیت ­خطير دولت عراق در حفاظت از اماکن دیپلماتیک، در عین حال نسبت به دست های آشکار و پنهانی که در صدد تخریب روابط دوستانه دولت و ملت ایران و عراق هستند هشدار داد و از دولت عراق ­مصرا خواست هر چه سریع تر نسبت به شناسایی، دستگیری و مجازات آمران و عاملان این جرم سنگین اقدام نمایند.‌

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: با توجه به اطلاع و هشدار قبلی به مقامات دولت عراق، بدیهی است مسئولیت هرگونه اهمال و تعلل امنیتی بر عهده دولت عراق بوده و انتظار داریم در شناسایی و اشد مجازات مهاجمین تعجیل نمایند.‌

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: وزارت خارجه حمله وحشیانه بصره کنسولگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۰۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

وی در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسؤول درمان ایشان انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای ایشان از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسألت نمود.

لازم به ذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

کد خبر 6095122

دیگر خبرها

  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه