Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@21:30:28 GMT

طرز تهيه نان رول شکري با خمير هزار لايه

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۱۳۶۵

طرز تهيه نان رول شکري با خمير هزار لايه

خبرگزاري آريا -

نان رول شکري با خمير هزار لايه
اگر به فکر درست کردن يک عصرانه سريع، خوشمزه و ساده هستيد، اين مطلب مناسب شماست. خيلي وقت ها پيش مي آيد که دلتان هوس يک شيريني خوشمزه را کند ولي حوصله يا وقت کافي نداشته باشيد، آن وقت کافي است يک خمير هزار لايه داخل فريزر خانه تان باشد و يا اينکه سريع بريد به نزديک ترين لوازم قنادي و يک بسته تهيه کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با خمير هزارلايه شيريني هاي متنوع و خوشمزه اي را مي شود درست کرد که نان شکري از ساده ترين آنها است. اميدوارم از درست کردن اين نان خوشمزه لذت ببريد.
مواد لازم براي نان رول شکري با خمير هزار لايه :
شکر 4 قاشق سوپخوري شکر قهوه اي2 قاشق سوپخوري پودر دارچين1 قاشق چايخوري رنده پوست ليمو1 قاشق سوپخوري کره8 قاشق سوپخوري (120 گرم)خمير هزار لايهيک بسته 500 گرمي
مراحل تهيه نان شکري :
فر را روشن کنيد و درجه حرارت آن را روي 200 درجه سانتيگراد تنظيم کنيد. يک قالب مافين 12 تايي را با اسپري روغن چرب کنيد و قالب را کنار بگذاريد.

قالب مافين را با اسپري روغن چرب کنيد
دو قاشق سوپخوري از کل شکر، شکر قهوه اي، دارچين و رنده پوست ليمو را داخل يک کاسه کوچک بريزيد و به خوبي با هم آن ها را مخلوط کنيد.

2 قاشق سوپخوري شکر، شکر قهوه اي، دارچين و رنده پوست ليمو را با هم مخلوط کنيد
يک قاشق سوپخوري از شکر را روي سطح کار بپاشيد.

يک قاشق از شکر را روي سطح کار بپاشيد
خمير هزارلايه را مي توانيد از لوازم قنادي ها و هايپرمارکت هاي بزرگ تهيه کنيد. همچنين اين خمير خوشمزه و پرکاربرد را مي شود در خانه تهيه کرد ولي کمي وقت گير و پر دردسر هست. اين خمير به صورت فريز شده هست بهتر است يک شب قبل از مصرف خمير را از فريزر به يخچال منتقل کنيد که يخ آن به آرامي باز شود. خمير را روي سطح کار قرار داده و کاغذهاي آن را ازش جدا کنيد.

خمير را روي سطح کار قرار داده و کاغذهاي آن را ازش جدا کنيد
معمولا بسته هاي خمير داراي دو برش مستطيلي خمير هستند. اولين تکه خمير را روي سطح قرار داده و دو قاشق سوپخوري کره روي آن بماليد.

اولين تکه خمير را روي سطح قرار داده و دو قاشق سوپخوري کره روي آن بماليد
يک سوم از ترکيب شکر و دارچين را روي خميري که سطح آن را با کره چرب کرديد، بپاشيد و بعد خمير را با دقت از سمتي که طول آن بيشتر هست، رول کنيد.

يک سوم از مخلوط شکر و دارچين را روي خمير چرب شده بپاشيد و سپس آن را رول کنيد
اين کار را براي تکه ي ديگر خمير هم انجام بدهيد. يعني اول يک قاشق شکر روي سطح ريخته و بعد وسط خمير را دو قاشق کره بماليد و يک سوم از مخلوط شکر و دارچين روي آن بپاشيد. خميرهاي رول شده را با يک چاقو تيز برش بزنيد. هر رول بايد به 6 برش تقسيم شود.

خميرهاي رول شده را با يک چاقو تيز برش بزنيد
هر برش را به صورت جداگانه داخل خانه هاي قالب مافين بگذاريد و بعد سيني را به مدت حدودا 20 دقيقه تا زماني که خمير پف کند و روي آن کاملا برشته و طلايي شود داخل فر قرار بدهيد.

هر برش را داخل قالب مافين بگذاريد و داخل فر قرار بدهيد
بعد از اينکه نان ها را از فر خارج کرديد و کمي خنک شدند. 4 قاشق سوپخوري باقي مانده کره را داخل يک ظرف کوچک ذوب کنيد و با برس کره ذوب شده را روي نان ها بماليد و يک سوم باقي مانده از مخلوط شکر و دارچين را روي آن ها بپاشيد.

بعد از خنک شدن کره ذوب شده را روي نان ها بماليد و باقي شکر و دارچين را روي آن ها بپاشيد
در صورت عدم دسترسي به خمير هزار لايه با خمير پيتزا هم مي توانيد اين نان ها را درست کنيد ولي با خمير هزارلايه خيلي خوشگل تر و خوشمزه تر خواهند بود. اين نان هاي خوشمزه را در کنار يک فنجان قهوه يا چاي نوش جان کنيد.

اين نان هاي خوشمزه را در کنار يک فنجان قهوه يا چاي نوش جان کنيد
منبع : 2nafare.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان از تعیین تکلیف تمام موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌های شهرستان بندر خمیر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم صیانت از بیت‌المال و تعیین تکلیف فوری وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌های سراسر کشور، از پارکینگ وسایل نقلیه توقیفی شهرستان بندر خمیر بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان این بازدید اظهار کرد: با برگزاری سه مرحله مزایده، تمام موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌های شهرستان بندر خمیر فروخته شد.

وی با اشاره به فروش 856 دستگاه موتورسیکلت در نتیجه برگزاری این مزایده‌ها گفت: در نتیجه این امر، پارکینگ انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بندر خمیر به صورت کامل تعطیل شد.

قهرمانی همچنین تصریح کرد: با توجه به روند روبه رشدی که در جهت ساماندهی به وضعیت پارکینگ‌ها حاصل شده و در نتیجه برگزاری مستمر مزایده ها، بیشتر وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان هرمزگان نیز تعیین تعیین شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با بیان اینکه پس از دستورات صریح ریاست قوه قضاییه مبنی بر تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی، حجت بر همه دستگاه‌های متولی تمام شده است، تأکید کرد: دادگستری هرمزگان از هیچ کوششی برای جلوگیری از تخریب و تضییع اموال توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان، فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • آنروا تنها سازمانی است که توان توزیع کمکها را در غزه دارد
  • هشدار مصر به اسرائیل در خصوص حمله به رفح
  • تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • عوارض جدی مصرف زیاد دارچین