Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دالان ریلی بین المللی شمال- جنوب در نشست مقامات جمهوری آذربایجان و روسیه بررسی شد.

نشستی با حضور وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان و معاون اول راه آهن روسیه در باکو برگزار شد. در این نشست وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان با تاکید بر نقش مهم دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب در توسعه روابط و افزایش ترانزیت، گفت: «حجم حمل و نقل از طریق این دالان نسبت به سال گذشته ۱۰۰ برابر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

شاهین مصطفی اف از ساخت پل جدید بر روی رودخانه «سامور» در مرز مشترک دو کشور خبر داد و افزود: «این دالان ریلی یکی از مهمترین حوزه‌های همکاری حمل و نقل دو کشور است که در دیدار اخیر روسای جمهوری آذربایجان و روسیه در کانون توجه قرار گرفته بود.»

وی با اشاره به امضای برنامه همکاری جمهوری آذربایجان و روسیه تا سال ۲۰۲۴ میلادی در حوزه‌های مختلف اقتصادی در سفر اخیر الهام علی اف به روسیه گفت: «این برنامه پنج نقشه راه همکاری را در بر می‌گیرد که یکی از آن‌ها مربوط به تعاملات در حوزه حمل و نقل است.»

معاون اول راه آهن روسیه این دالان را از طرح‌های حمل و نقل مهم برشمرد و بر تاسیس کار گروهی برای ساخت خطوط ریلی در این مسیر با طرف آذربایجانی تاکید کرد.

الکساندر میشارین گفت: «با تکمیل این طرح مهم بین المللی که شامل اتصال خطوط ریلی ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه به همدیگر است، محموله‌هایی از آسیای جنوب شرقی از طریق خلیج فارس ایران و جمهوری آذربایجان و روسیه به اروپای شمالی ترانزیت می‌شود.»

در مرحله نخست این طرح، قرار است از طریق این دالان سالانه پنج میلیون تن کالا ترانزیت شود که این رقم در مراحل بعدی به ۱۰ میلیون تن خواهد رسید. همچنین با راه اندازی این دالان بین المللی؛ هزینه‌های حمل و نقل بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

دیدار مقامات حمل و نقل جمهوری آذربایجان و روسیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه آسیا اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران سنگین مرکز اورژانس در لبنان توسط رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی لبنانی از شهادت ۷ نفر بر اثر بمباران مرکز اورژانس شهرک الهباریه در جنوب لبنان خبر داد.

این منابع تاکید کردند که جست و جو برای افراد مفقود در زیر آوار همچنان ادامه دارد.

انجمن امدادی لبنان در واکنش به این بمباران اعلام کرد که ما از مقامات لبنان می‌خواهیم اقدامات لازم را برای تعقیب جنایتکاران در دادگاه‌های بین المللی انجام دهند. این انجمن افزود: بمباران مرکز اورژانس جنایتی شنیع با نقض تمام معیارها و نقض قوانین بین المللی است و ما متجاوزان را کاملاً مسئول می‌دانیم.

مرکز دفاع مدنی لبنان هم تاکید کرد جستجو برای یافتن مفقودین زیر آوار در پی حمله اسرائیل به الحبریه در جنوب لبنان ادامه دارد.

حمله اخیر یکی از سنگین‌ترین حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان طی شش ماه گذشته و از زمان عملیات طوفان الاقصی و تشدید تنش در مرز لبنان به شمار می‌رود.

کد خبر 6063281

دیگر خبرها

  • مناطق ویژه و آزاد تجاری آذربایجان غربی زمینه ساز جهش تولید
  • مناطق ویژه وآزادتجاری آذربایجان غربی؛بسترجهش تولید
  • مناطق ویژه و آزاد تجاری آذربایجان غربی؛ بستر جهش تولید
  • هشدار درباره ادامه قحطی در شمال غزه
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است
  • هراز یکطرفه شد
  • بمباران سنگین جنوب لبنان توسط اسرائیل
  • بمباران سنگین مرکز اورژانس در لبنان توسط رژیم صهیونیستی
  • بازدید 9 هزار گردشگر از غار تاریخی آبی سهولان مهاباد