Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@17:15:14 GMT

پلمب شدن سه آرایشگاه بانوان

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۲۱۰۲

پلمب شدن سه آرایشگاه بانوان

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شمال تهران تعداد آرایشگاه های بانوان را 116 و تعداد آرایشگاه های مردانه را 324 باب اعلام کرد و گفت:« در بازدید های سر زده مأموران بهداشت به آرایشگاه ها موارد بحرانی مانند آب ناسالم و غیر بحرانی مانند استریل نبودن ابزار آرایشی و نداشتن کارت بهداشت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مورد بررسی قرار می گیرند که به موارد بحرانی اخطار48 ساعته پلمپ و غیر بحرانی هم اخطار 60 روزه پلمب تعلق می گیرد تا در این مدت زمان نسبت به رفع نواقص و اصول غیر بهداشتی اقدام کنند.»

«رضا روحی» بازدیدهای مأموران بهداشت را به شکل سرزده و مستمر و هر 6 ماه یکبار عنوان کرد و افزود:« این بازدید ها می بایست تا هر 3 ماه یکبار باشد اما به دلیل کمبود نیروی انسانی هر 6 ماه یکبار انجام می شود و از ابتدای سال تاکنون 443 مورد بازدید از آرایشگاه های مخصوص بانوان و 185 مورد بازدید از آرایشگاه های مردانه صورت گرفته است.»

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شمال تهران درباره مشاهده تخلفات و موارد غیر بهداشتی توسط مراجعه کنندگان به آرایشگاه های زنانه و مردانه توضیح داد:« آن دسته از مشتریانی که با موارد غیر بهداشتی آرایشگاه ها برخورد می کنند می توانند با شماره 190 تماس گرفته و کد رهگیری دریافت کنند. پس از ثبت تماس کارشناسان در مدت زمان 24 تا 48 ساعت به آرایشگاه مراجعه کرده و پس از بررسی اگر شکایت مورد تایید باشد طبق ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی و آرایش و بهداشتی، اقدام خواهند کرد.»

او آئین نامه آرایشگاه های بانوان و آقایان را متفاوت اعلام کرد و ادامه داد:«مأموران بهداشت موارد بهداشت فردی که شامل کارت بهداشت و گواهینامه آموزش بهداشت اصناف و دوره های ویژه بهداشت عمومی است مانند روپوش و کلاه و نحوه صحیح شستن دست ها و نصب برگه آموزشی نحوه شستشوی دست ها را بررسی می کنند. مورد بعدی بهداشت ساختمان است که حتما پشت سر شویی 1 و نیم متر کاشیکاری باشد و دیوار و سقف و کف قابل تمیز کردن و تهویه و کف شوی داشته باشد؛ اما سالن های اپیلاسیون بانوان می بایست دارای تهویه، دوش و کاشیکاری باشد و مسیر خروج آب هم به سمت جوی خیابان نباشد.

سالن ناخن به دلیل ایجاد مشکلات تنفسی مجزا و محصور و دارای تهویه مناسب باشد به گونه ای که 80 درصد هوا را جا به جا کند. در زمینه بهداشت تجهیزات هم حتما میز کار توسط مواد گند زدا های سطوح مانند ساولون، میکروزِد و میکروتِن ضد عفونی شود. وسایل و ابزارها با دستگاه اتوکِلاو یا یووی استریل و همچنین از مکمل های الکل و ساولون هم استفاده شود.»

انتهای پیام/

20 / 20 مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شمال تهران رضا روحی بازدید های سر زده مأموران بهداشت پلمب 3 آرایشگاه بانوان رعایت نکردن نکات بهداشتی آرایشگاه های بانوان و آقایان موارد بحرانی مانند آب ناسالم استریل نبود

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رضا روحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۲۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصمت حیدری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طرح تشدید بازرسی‌های بهداشتی ویژه نوروزی که از تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ الی ۲۵ فرودین ۱۴۰۳ در سطح شهرستان گناوه اجرا شد، بازرسان بهداشت محیط به‌صورت ۲ شیفت ۲ هزار و ۹۸ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام دادند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه اظهار کرد: در این بازده زمانی هزار و ۶۱۹ مورد بازدید بهداشتی و نظارتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۴۷۹ مورد بازدید از اماکن عمومی انجام شده و به ۲۱ مورد شکایت رسیدگی شد.

وی افزود: در این بازرسی‌ها مقدار هزار و ۱۹۵ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل‌مصرف، کشف و معدوم و ۲۳۲ مورد از دست‌فروشان مواد غذایی تذکر کتبی دریافت کردند.

حیدری ادامه داد: ۲۳۲ مورد بازدید مشترک به همراه کارشناسان ادارات و سازمان‌های دامپزشکی، تعزیرات حکومت، صنعت و معدن و تجارت در راستای تشدید بازرسی‌های نوروز ۱۴۰۳ در گناوه صورت گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تأکید کرد: تعداد هزار و ۱۲۷ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی شهر و روستا، ۶۲ مورد نمونه‌برداری از آب شرب به‌منظور آزمایش میکروبی، تعداد هزار و ۱۲۷ سنجش پرتابل بار میکروبی صدور ۶۱۱ مورد اخطار بهداشتی ،۹۵ مورد به دادگاه و یک مورد پلمپ واحد صنفی متخلف از دیگر خدمات انجام شده در طرح تشدید بسیج سلامت نوروزی در شهرستان گناوه است.

کد خبر 6080874

دیگر خبرها

  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • فوت ۱۵ کردستانی در حوادث کار
  • عین اللهی از بیمارستان‌های در دست احداث بازدید کرد
  • تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر از مطالبات جدی مردم است
  • تکمیل بیمارستان اسلامشهر نیازمند ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار است
  • وزیر بهداشت از پروژه‌های بیمارستانی در حال ساخت تهران بازدید کرد
  • بیمارستان سوختگی در غرب تهران ساخته می‌شود
  • واکنش گروهی از مردم ایران به هر بحرانی