Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@05:22:25 GMT

بنیان خانواده برپایه تکریم زوجین از همدیگر استوار است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۲۷۶۵

بنیان خانواده برپایه تکریم زوجین از همدیگر استوار است

 

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز گذشته در مراسم پیوندهای آسمانی و در جمع تعدادی از سادات مزدوج با بیان اینکه عشق ورزی زوجین به همدیگر پایه‌های یک زندگی موفق را محکم تر می‌کند گفت: بیان عشق به همسر در رفتار و کردار کانون خانواده را گرم می‌کند و به قدری حائز اهمیت است که اجر و مزد آن را برابر اعتکاف مسجد رسول الله در مدینه عنوان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، افزود: تشکیل خانواده موفق در جامعه تربیت نسلی را فراهم می آورد که آینده کشور در دست آنهاست و به همان میزان که فرزندی صالح از خانواده ای بیرون بیاید جامعه ای سالم خواهیم داشت.
حجت‌الاسلام آل هاشم شهدای مدافع حرم و دیگر شهدای این آب و خاک را حاصل تربیت صالح در خانواده ایرانی و اسلامی دانست و گفت: فرزندان پاکباخته ایران عزیز از دامن مادرانی پاک طینت و سفره حلال پدران دست و دل پاک به جبهه های نبرد اعزام شدند و در دفاع از ناموس و وطن جان عزیزشان را فدا کردند.
وی با تاکید بر توجه به امور خانه و خانواده از سوی پدران و مادران شاغل تصریح کرد: توجه به امر تربیت آسیب‌های اجتماعی را کاهش و امید و نشاط اجتماعی را افزایش می‌دهد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود روحانیت را نماد دین اسلام برشمرد و از آنها خواست در رفتار اجتماعی و خانوادگی الگو مردم باشید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز سبک زندگی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست

به گزارش خبرنگار مهر، علی قاسم زاده صبح یکشنبه در صحن علنی شورا اظهار کرد: کلید حل همه مسائل کشور در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در دل تعلیم و تربیت نهفته است.

وی افزود: در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها آن طور که لازم است به آموزش و پرورش پرداخته نشده و این سیستم با حداقل امکانات بیشترین تلاش‌ها را در امر تعلیم و تربیت صورت داده است.

شهردار اصفهان گفت: اگر نسلی تربیت کنیم که این نسل در حوزه‌های مختلف به منابع انسانی نظام تزریق شود بسیاری از مشکلات از مسیر تعلیم و تربیت حل خواهد شد.

وی افزود: هر کشوری که مسیر رشد را توانسته با موفقیت طی کند به امر تعلیم و تربیت به خوبی پرداخته است، امیدواریم ما نیز با وجود مشکلات و فشارها آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

قاسم زاده با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست، گفت: وقتی ما یک دانش آموز را ۱۲ سال از خانواده امانت می‌گیریم هر گونه شکل دهی به شخصیت او باید در مدرسه صورت گیرد.

کد خبر 6092870

دیگر خبرها

  • استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی
  • دیدار و گفتگوی صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استان با خانواده های معزز شهدای فرهنگی
  • تحویل باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد به شورای شهر
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند