Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@16:37:21 GMT

تغییر فصل بر تشدید علائم زوال عقل تاثیر می‌گذارد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۲۸۴۳

تغییر فصل بر تشدید علائم زوال عقل تاثیر می‌گذارد؟

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها حاکی از آن است که زمستان می‌تواند موجب کاهش قابل توجه در توانایی ذهنی شود. همچنین نتایج برخی مطالعات دیگر حاکی از آن است شروع علائم مربوط به بیماری شیزوفرنی از فصل زمستان آغاز می‌شود و تغییرات فصلی می‌تواند بر عملکرد حافظه و قدرت تمرکز افراد تاثیر بگذارد.

به تازگی گروهی از محققان کانادایی به تاثیر تغییر فصل بر بیماری آلزایمر پرداخته و اظهار داشتند: درصورتیکه علائم این بیماری در طول سال نوسان داشته باشد، می‌تواند در تشخیص و کنترل این بیماری نقش حائز اهمیت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان به منظور فهم تاثیر فصل بر زوال عقل به بررسی اطلاعات 3353 فرد مسن در آمریکا، کانادا و فرانسه پرداختند که گروهی از این افراد به بیماری آلزایمر مبتلا بودند.

محققان با انجام آزمایشاتی و بررسی اطلاعات بدست آمده دریافتند: میانگین عملکرد شناختی در فصل تابستان و پاییز نسبت به زمستان و بهار بهتر است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، علاوه بر این، محققان کانادایی مشاهده کردند که در فصل زمستان و بهار احتمال مشاهده علائم مربوط به زوال عقل و اختلال شناختی نسبت به دو فصل تابستان یا پاییز بیشتر است. در حقیقت، در ماه‌های سردتر سال تشخیص علائم این بیماری در شرکت کنندگان 31 درصد بیشتر بوده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۲۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکملی که ریه‌هایتان را تقویت می‌کند

«پاتریشیا کاسانو»، مدیر بخش علوم تغذیه در دانشگاه کرنل و یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: «ما چیز‌های زیادی در مورد نقش رژیم غذایی در سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی می‌دانیم، اما نقش رژیم غذایی در بیماری مزمن ریوی کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است.»

به گزارش مهر، کاسانو گفت: «این مطالعه به شواهد فزاینده‌ای اضافه می‌کند که اسید‌های چرب امگا ۳، که بخشی از یک رژیم غذایی سالم هستند، ممکن است برای سلامت ریه نیز مهم باشند.»

مطالعات گذشته نشان داده است که اسید‌های چرب امگا ۳ ممکن است به حفظ سلامت ریه‌ها به دلیل اثر ضد التهابی ثابت شده شأن کمک کند.

برای درک بهتر این موضوع، محققان یک مطالعه دو قسمتی را انجام دادند.

بخش اول یک مطالعه شامل بیش از ۱۵۰۰۰ آمریکایی از مطالعه انستیتوی ملی قلب، ریه و خون بود. این مجموعه بزرگ به محققان کمک می‌کند تا عوامل تعیین کننده خطر شخصی برای بیماری مزمن ریوی، مانند آسم و بیماری انسدادی مزمن ریه را بررسی کنند.

شرکت کنندگان در زمان شروع مطالعه عموماً سالم و بدون شواهدی از بیماری مزمن ریوی بودند. محققان شرکت کنندگان را به طور متوسط هفت سال دنبال کردند.

این مطالعه نشان داد که سطوح بالاتر اسید‌های چرب امگا ۳ در خون با کاهش سرعت کاهش عملکرد ریه مرتبط است. قوی‌ترین پیوند‌ها در اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) مشاهده شد که می‌توان آن را در ماهی سالمون، ماهی تن و ساردین یافت.

بخش دوم این تحقیق شامل تجزیه و تحلیل داده‌های ژنتیکی از مطالعه بیش از ۵۰۰۰۰۰ بیمار اروپایی از بریتانیا بود. محققان برخی از نشانگر‌های ژنتیکی در خون به عنوان معیار غیرمستقیم سطح اسید چرب امگا ۳ در رژیم غذایی بررسی کردند. هدف این بود که ببینیم چگونه آن‌ها با سلامت ریه ارتباط دارند.

تحقیق نشان داد که سطوح بالاتر اسید‌های چرب امگا ۳، از جمله DHA، با عملکرد بهتر ریه مرتبط است.

دستورالعمل‌های غذایی فعلی وزارت کشاورزی آمریکا توصیه می‌کند که مردم حداقل دو وعده ماهی در هفته بخورند. سایر منابع اسید‌های چرب امگا ۳ عبارتند از آجیل و دانه‌ها، روغن‌های گیاهی، غذا‌های غنی شده و مکمل‌های غذایی.

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • مکملی که ریه‌هایتان را تقویت می‌کند
  • بیماری‌هایی که علائم آن نفخ شکم است
  • اگر صبح‌ها با این علائم از خواب بیدار می‌شوید، به پزشک مراجعه کنید
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • نفخ معده نشانه هشداردهنده این سرطان است
  • هشدار محققان نسبت به تاثیر حذف صبحانه بر زندگی
  • تشخیص بیماری قلبی با سرفه