Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام « علی نیک عهد» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد در مقاطع تحصیلی دکتری، ارشد و کارشناسی هستند که متقاضی معرفی برای ازدواج هستند.
وی اظهار داشت: طرح ملی همسان گزینی در استان مرکزی ناشناخته است و لازم است فعالیت های تبلیغی و آگاه سازی جوانان و خانواده ها انجام شود.
مدیرهمسان گزینی تبیان استان مرکزی گفت: 70 هزار دانشجو در استان مرکزی مشغول به تحصیل، مجرد و در سن ازدواج قرار دارند که با آشنایی از این طرح، زمینه ازدواج آنان فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام نیک عهد با یادآوری اینکه در موضوع ازدواج اشتغال و درآمد شرط مهم محسوب می شود، افزود: حدود چهار هزارنفر از کارکنان دستگاه های اجرایی در این استان مجرد هستند که این طیف دغدغه اشتغال را ندارند اما فرصت ازدواج مناسب برای آنان مهیا نشده است.
وی اظهار داشت: ثبت نام این افراد مجرد در سایت همسان گزینی فرصتی برای این افراد فراهم می کند تا زوج مناسب خود را در سطح کشور بیابند.
مدیرهمسان گزینی تبیان استان مرکزی، افزایش کیفیت ازدواج را در این طرح مهم دانست و گفت:‌ در این راستا زوج ها از مشاوره پیش از ازدواج و بسته های آموزشی بهره‌مند می شوند.
حجت الاسلام نیک عهد، یکی از ویژگی های همسان گزینی تبیان را مورد تایید بودن این طرح از سوی پلیس فتا اعلام کرد و گفت: این تایید موید آن است که سایت همسان گزینی قابل اعتماد است.
وی تصریح کرد: این سامانه با رویکرد زندگی پایدار و با هدف رعایت اصول صحیح همسرگزینی، انتخاب عاقلانه شریک زندگی و آموزش زوج های جوان برای زندگی پایدار با رعایت شئون شرعی، اخلاقی و علمی با رویکرد دینی و ترویج سنت حسنه ازدواج در میان جوانان راه اندازی شد.
مدیرهمسان گزینی تبیان استان مرکزی گفت : از 47 هزار نفر ثبت نام در طرح ملی همسان گزینی با معرفی 600 نفر در سطح کشور تاکنون 18 هزار ازدواج ثبت شده است که هیچ کدام به جدایی و طلاق منجر نشده است.
حجت الاسلام نیک عهد افزود: سامانه همسان گزینی تبیان به عنوان اولین و ‌تنها سامانه رسمی و قانونی و فراگیر ملی ازدواج با هدف ترویج این امر مهم دینی و آگاهی بخشی به جوانان و مشاوره های قبل و بعد از ازدواج فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی افزود: استان مرکزی پنجمین منطقه پس از تهران، البرز، اصفهان و همدان است که با مساعدت و تلاش های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان، موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و به منظور ازدواج آگاهانه، بهنگام، آسان و با هدف ترویج و تحکیم بنیان خانواده، راه اندازی شده است.
وی اظهارداشت: با توجه به اینکه کلیه مراحل با اطلاع و نظارت کامل خانواده ها و مشاوران خبره در این زمینه صورت می گیرد این مرکز از اطلاعات متقاضیان خود صیانت کرده و حافظ منافع آنان است.
مدیرهمسان گزینی تبیان استان مرکزی گفت : نحوه استفاده از سامانه ملی همسان گزینی تبیان به این شکل است که افراد مجرد ساکن در استان مرکزی می توانند با مراجعه به دامنه http://hamsan.tebyan.net از کد معرف 23397 برای استان مرکزی استفاده کرده و ثبت نام کنند.
حجت الاسلام نیک عهد افزود: پس از ثبت نام پرونده متقاضیان بررسی و برای تکمیل پرونده و مصاحبه حضوری با آنان تماس گرفته می شود و پس از آن فرم های متقاضیان توسط کارشناسان ذی صلاح بررسی شده و در صورتی که موارد مناسب آنان در بانک جامع معرفان تبیان وجود داشته باشد معرفی توسط معرفان صورت می گیرد.
وی اظهارد اشت: مشاوره قبل و بعد از ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره تربیتی، مشاوره بالینی (افسردگی، اضطراب و وسواس ) و دوره های آموزشی از جمله خدماتی است که در این مرکز به مراجعان ارایه می شود.
گفتنی است، سامانه ملی همسان گزینی، توسط موسسه تبیان در سال 1394 و با حضور معاونت وزارت ورزش و جوان راه اندازی شده و مورد بهره برداری قرار گرفت.
استان مرکزی یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان دارد.
6991/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اشتغال دستگاه های اجرایی طلاق رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند

 احمد نادری عضو هیات رئیسه و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مجلس با تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و پیگیری تسریع در پرداخت ۱۳۰ همت به سازمان تامین اجتماعی، از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت خواهد کرد.

او افزود: بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه کشور، اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را دنبال خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • حقوق فرهنگیان ۳ ساله همسان سازی می شود
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود/ زوج‌های جوان و مجرد‌ها باید در مسیر رونق بخشی به خانواده قرار بگیرند
  • ورود سامانه بارشی جدید به کردستان
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • ورود سامانه جدید بارشی از عصر امروز به مرکزی/ وزش باد شدت می گیرد
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • دومین سامانه بارشی در راه آسمان اردبیل
  • هفته بارانی پیش روی اردبیلی ها