Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-08@13:47:23 GMT

آغاز بازگشت حجاج مازندرانی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۳۹۱۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، جانشین مدیر حج و زیارت مازندران با بیان اینکه نخستین گروه حجاج ساعت 12 امروز وارد فرودگاه استان شده و مورد استقبال مسئولان ارشد و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با حج قرار خواهند گرفت گفت: زائران مازندرانی در 5 روز (تا 23 شهریور) و با 12 پرواز هواپیمای سعودی وارد این استان می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفری با اشاره به اینکه امسال 3 هزار و و 320 زائر مازندرانی در قالب 24 کاروان عازم سررمین وحی شدند از خانواده های حجاج درخواست کرد: مراسم ولیمه دهی را بعد از برگشت زائران به ایران برنامه ریزی کرده و با توجه به پایان تعطیلات تابستانی و پر ترافیک بودن مسیرهای منتهی به فرودگاه، مراسم استقبال را در محل سکونت حجاج برگزار کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بازگشت حجاج حج و زیارت مازندران نخستین گروه سرزمین وحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ سلامت حجاج در حج تمتع اولویت هلال‌احمر است

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در همایش کادر بهداشتی درمانی حج ۱۴۰۳ به میزبانی مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: هلال احمر مسئولیت حفظ سلامت زائران حج را بر عهده دارد. معاینات زائران حج امسال به خوبی انجام شد و امسال سخت گیری بیشتری برای بررسی استطاعت جسمانی زائران انجام شد.

وی با بیان اینکه در مرکز پزشکی حج در تلاش هستیم تا هر چه سریع‌تر وضعیت سلامت زائران پایش شود تا حجاج بتوانند اعمال خود را به خوبی انجام دهند، افزود: هلال احمر در حوزه سلامت زائران از تمامی ظرفیت‌ها و بهترین متخصصین استفاده می‌کند.

کولیوند در قسمت دیگری از صحبت‌های خود، اثر بخشی دیپلماسی سلامت را بیش از سایر دیپلماسی‌ها دانست.

رئیس هلال احمر در ادامه از پزشکانی که مقرر است برای انجام عملیات حج به سرزمین وحی اعزام شوند خواست تا حد توان در راستای حفظ سلامت زائران حج تلاش کنند.

وی افزود: وظیفه اول پزشکان حاضر در عملیات حج حفظ سلامت زائران است. تیم پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت باید در عملیات حج سلامت را محور اصلی کار خود قرار دهند.

کولیوند ادامه داد: وضعیت رسیدگی به زائران پر خطر حج ۱۴۰۳ باید مد نظر قرار بگیرد و خدمات ویژه ای به آنها مخصوصاً در ایام تشریق ارائه شود.

کولیوند در پایان صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت سخت جنگ زدگان غزه، تصریح کرد: ۲۸ هزار نوزاد در این ۷ ماه در غزه به دنیا آمده‌اند و نیازمند دریافت خدمات درمانی هستند. علاوه بر این ۶۷ هزار ۸۷۰ مادر باردار و ۱۰ هزار مصدوم در غزه حضوردارند که هیچ نوع امکانات دارویی برای آنها وجود ندارد زیرا از ورود محموله‌های بشر دوستانه به غزه جلوگیری می‌شود.

رئیس هلال احمر تاکید کرد: امروز ضرورت دارد تا کمک‌های بهداشتی و درمانی با سرعت بیشتری به غزه برسد تا از تشدید فاجعه انسانی در این منطقه جلوگیری شود.

کد خبر 6099362 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • اعزام بیش از ۷ هزار زائر حج از فرودگاه اصفهان
  • بازگشت زائران عمره ‌هرمزگانی به بندرعباس
  • قرعه کشی لیگ دسته یک کشتی آزاد با حضور ۲ تیم مازندرانی
  • زمینه انجام پروازهای حج از فرودگاه‌های سمنان و شاهرود فراهم شود
  • حفظ سلامت حجاج در حج تمتع اولویت هلال‌احمر است
  • اشتیاق بانوان مازندرانی از شکوفه‌های نارنج / جای خالی مدیریت بر ماندگاری یک سنت دیرینه
  • کارت هوشمند«نسک»؛ گامی برای ورود حجاج به مشاعر مقدسه
  • بازگشت ۱۵۰۰ حاجی از خانه خدا
  • بازگشت 1500 حاجی از خانه خدا
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند