Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@15:50:56 GMT

یک فعال اقتصادی: واردات نقره خام باید آزاد شود

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۴۱۶۲

یک فعال اقتصادی: واردات نقره خام باید آزاد شود

مهدی لوحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشهد مهد تولید مصنوعات نقره و طرح های متنوع در این زمینه است و بیش از 2 هزار کارگاه نقره سازی در این شهر وجود دارد که برای 25 هزار نفر شغل ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: مصرف نقره برای تولید در مشهد روزانه 300 کیلو گرم است که علاوه بر تولید بسیار مصنوعات نقره در این شهر، صادرات قابل توجهی نیز به کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ذخیره نقره در خراسان رضوی بسیار محدود و در حد یک معدن است که در همه اوقات قادر به تامین نقره مورد نیاز تولید کنندگان نیست، ضمن اینکه نقره ای که از معدن به تولید کننده داده می شود، مشمول 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده است.
لوحی افزود: نقره خام یک ماده وارداتی است اما در قانون، واردات آن آزاد نشده و حتی ارز دولتی نیز به آن اختصاص نمی یابد در حالی که واردات طلای خام و شمش کاملا آزاد است.
وی اظهار داشت: قیمت جهانی نقره با قیمت آن در ایران بسیار تفاوت دارد و هر گرم نقره برای ایرانیان 10 هزار ریال بیشتر از قیمت جهانی است که این حباب قیمتی به قاچاق دامن می زند به طوری که قاچاقیان نقره را به قیمت جهانی از چین می خرند و با قاچاق به داخل ایران آن را تا چند برابر قیمت می فروشند.
وی گفت: اگر واردات نقره آزاد شود، قاچاق آن توجیه اقتصادی ندارد و کار برای صنعتگران آسانتر می شود.
لوحی ادامه داد: صنعت نقره سازی در مشهد دارای مزیت بسیار و اشتغالزاست که حمایت مسئولان را می طلبد.
7489 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت چین قانون مالیات بر ارزش افزوده معدن واردات رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز سکه توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت سکه را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین سکه را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 748275

دیگر خبرها

  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • قیمت سکه امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • قیمت سکه امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا