Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@20:42:49 GMT

آئین تعویض پرچم گنبد سیده ملک خاتون(س) انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۴۳۰۲

آئین تعویض پرچم گنبد سیده ملک خاتون(س) انجام شد

به گزارش ایکنا، غروب جمعه ۱۶ شهریور در حالی‌که شهر مهیای استقبال از محرم است، برنامه زنده عطر عاشقی میهمان منزل مردم ایران شد و صدای سیدرضا نواب مجری برنامه از کنار مزار شهدای گمنام مدفون در آستان مقدس سیده ملک خاتون(س بلند شد «اللهم عجل لولیک الفرج عج... سپس خیل کثیر زائران در صحن امامزاده و بینندگان تلویزیونی برنامه، میهمان سخنان حجت‌الاسلام سید حمید میرباقری گشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او به حادثه هفده شهریور خونین اشاره کرده و انقلاب اسلامی را برگرفته از انتظار فرج صاحب الزمان عج دانست.

وی از حرکت امام حسین(ع) از مکه به کوفه نکاتی عنوان کرد و استقبال شیعیان از محرم را موجب استحکام بقای اسلام خواند.

جمعیت زیاد حاضر که مزین به خانواده‌های معظم شهید و ایثارگر همچون پدر و مادر شهیدان بجستانی (سه شهید) بودند، همچون دیگر منتظران موعود، زیارت آل یاسین را هم‌نوا با حاج محمدرضا غلامرضازاده قرائت کردند. حال و هوای محرم و بوی اسفند حضرتی و اشک‌دیدگان و روضه حاج محمد اشراقیان فضای حرم مطهر را سرشار از بوی عطر کربلا کرده بود که حجت‌الاسلام میرباقری پرچم سیاه گنبد را از تولیت امامزاده تحویل گرفته و تقدیم مادر سه شهید قربانی و جانباز متعهد و هنرمند ارزشی رضا ایرانمنش کرد تا برای نصب روی گنبد راهی شوند. صف خادمین دست به سینه و صدای یا حسین(ع) و یا زینب(س) جمعیت، بدرقه راه شد تا پرچم مقدس به گنبد برسد و در نهایت نصب شد.

 

این برنامه که با حضور حجت‌الاسلام سالاری، رئیس اوقاف جنوب شرق تهران و دولت‌آبادی رئیس بنیاد شهید منطقه و محمدی، شهردار منطقه ۱۵ وزین گشته و پوشش شبکه قرآن سیما را نیز به همراه داشت، آغازی بود برای آمادگی عزاداری بر سیدالشهدا(س) که انشالله بیست شب مراسم و پذیرایی از مردم جنوب تهران در حرم مقدس این امامزاده واجب التعظیم صورت می‌گیرد.

 

 

 

 انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خانواده های شهدا ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۴۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا خزائلی اظهار کرد: این دو رویداد با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل و گلاب از تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین اظهار کرد: جشنواره گل محمدی و آئین گلابگیری مجموعه تالار شهر از تاریخ سیزدهم به مدت ۲۰ روز برگزار می‌شود که ویژه‌برنامه این مراسم همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی – هنری در روز ۱۹ اردیبهشت همزمان با آئین کهن پنجاه به در خواهد بود.

او افزود: جشنواره گل محمدی خوزنین برای دومین سال متوالی از تاریخ ۱۳ تا ۲۸ اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا و ویژه‌برنامه آن نیز در روز ۲۰ اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده، برگزار خواهد شد.

خزائلی خاطرنشان کرد: جشنواره‌های گل محمدی معمولاً با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران روبه‌رو بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی که برای برگزاری این دو رویداد انجام شده شاهد حضور گستردۀ علاقمندان به آئین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.

کد خبر 6095062

دیگر خبرها

  • آئین تجدید میثاق با شهید والامقام «مرتضی غلامی» درگناوه
  • آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • آئین وداع با پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده در امامزاده نرمی
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران 
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • پیاده‌روی خانوادگی دخترانه در بلوار ارم همدان طی دهه کرامت
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آئین گلابگیری در قزوین
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود