Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در دیدار با وزیر علوم به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در حوزه دانشگاه پرداختند و پاسخ‌گویی مسئولان وزارت علوم را نسبت به مشکلات پیش‌آمده اخیر برای دانشجویان خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با دکتر منصور غلامی، وزیر علوم دیدار کردند و ضمن بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در حوزه دانشگاه، پاسخ‌گویی مسئولان وزارت علوم نسبت به مشکلات پیش‌آمده اخیر برای دانشجویان را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی با اشاره به نقش‌آفرینی درست انجمن اسلامی در هشت دهه گذشته از محقق نشدن شعار «دانشگاه امن» در دولت یازدهم و دوازدهم گلایه کرد.

وی مشارکت دانشگاهیان و دانشجویان در تمامی بخش‌های اداره دانشگاه را ضروری خواند و ایجاد تشکل‌ها با عقاید مختلف را خواستار شد و گفت: محدودیت ایجاد تشکل‌های مختلف منجر به مختل‌ شدن سایر نهادهای دانشجویی از جمله شوراهای صنفی خواهد شد. در حالی که انجمن‌های اسلامی خط مقدم دفاع از جمهوریت نظام در شرایط امروز است.

وی همچنین عدم رعایت سازوکارهای رسمی در شوراهای فرهنگی را ناشی از نقص‌های آئین‌نامه‌ای خواند و از اعلام آمادگی تشکل‌های دانشجویی برای اصلاح این آئین‌نامه‌ها خبر داد.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی در ادامه با اشاره به آمادگی دانشجویان برای تدوین پیش‌نویس لایحه «استقلال دانشگاه‌ها» افزود: همکاری مجلس و دولت زمینه‌ساز استقلال یافتن دانشگاه‌ها در این زمینه است.

به گفته وی، گفت‌وگوی مستقیم بین دانشجویان و مسئولان موجب بالندگی و رشد فضای دانشجویی و شنیده شدن دغدغه‌های دانشجویان از نزدیک است.

در ادامه عضو دیگر شورای مرکزی انجمن اسلامی، با تشریح روند حوادث دی‌ماه تا امروز، آن را «امنیتی‌سازی مضاعف دانشگاه» توصیف کرد و افزود: تعداد ۴۹ نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در این حادثه بازداشت شدند و ۹ نفر از آنها احکام قضایی دریافت کردند.

 وی با بیان برخی از عناوین اتهامی موجود در کیفر خواست این دانشجویان، آن را زنگ خطری برای دانشجویان و دانشگاه خواند که حتی حضور و فعالیت در تشکل‌ها نیز مصداق جرم تلقی شده است.

این دانشجو از همکاری حراست دانشگاه و وزارت علوم با وزارت اطلاعات خبر داد و عدم بررسی این موارد در خارج از دانشگاه را منجر به هزینه‌سازی برای دانشجویان و از بین رفتن استقلال دانشگاه دانست.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی، از رویکرد کلی دانشگاه‌ها و بی‌تفاوتی مسئولان دانشگاه نسبت به نشریات دانشجویی انتقاد کرد و گفت: نظارت پیش از چاپ توسط هیئت نظارت بر نشریات و حراست، احضار دانشجویان به دلیل نوشتن مطالب در نشریات دانشجویی، کمبود و کاهش بودجه نشریات دانشجویی، نقص‌های آئین‌نامه‌ای  عامل رکود نشریات در دانشگاه‌ها است.

همچنین عضو هیئت رئیسه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران نیز افت کیفیت علمی در دانشگاه‌ها را از معضلات اصلی دانشگاه دانست و اکتفا به برخی آمارهای کمی را انحراف از واقعیت خواند.

وی ضمن انتقاد از عدم شفافیت درخصوص وضعیت بورسیه‌ها آن را موجب نگرانی اهالی علم و دانشگاه دانست و اظهار کرد: این وضعیت و وجود سهمیه‌های متعدد موجب ایجاد فضای ناامیدی در بین دانشجویان خواهد شد و پذیرش اساتید و هیئت‌های علمی با روندهای غیرقانونی موجب تضعیف نهاد علمی دانشگاه خواهد شد.

در پایان یکی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی، از مانع‌تراشی در برگزاری برنامه‌های مجوزدار از سوی دانشگاه و برخوردهای متناقض در ارائه مجوز ورود مهمانان برنامه‌های دانشجویی گلایه کرد و آن را منجر به کاهش اثرگذاری انجمن‌های اسلامی در دانشگاه دانست و گفت: شرایط رفاهی دانشجویان از جمله خوابگاه‌ها نامناسب است و رویکرد سلبی در مقابله با آسیب‌های موجود در میان دانشجویان بسیار ناکارآمد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان وزير علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۴۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید

محمد فاضلی جامعه‌شناس خطاب به روسای دانشگاه‌هایی که برای بورسیه‌ کردن دانشجویان معترض آمریکایی اعلام آمادگی کردند، توییتی منتشر کرد.

فاضلی طی این توییت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

دو سه رئیس دانشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند به دانشجویان معترض آمریکایی، بورسیه بدهند! یکی به این‌ها بگوید خودمان کلی دانشجوی محروم از تحصیل، و با احکام تعلیق از یک تا چند ترم داریم. خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید و دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه خودتان را دریابید.

دیگر خبرها

  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان اخراجی خارجی
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • اعلام همبستگی جمعی از دانشجویان ایرانی با دانشجویان آمریکایی
  • واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی
  • محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • داستان شکستن مارپیچ سکوت را برای نوه‌هایتان تعریف خواهید کرد