Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج تحقیق و بررسی یک اندیشکده آمریکایی نشان می‌دهد بر خلاف ادعاهای دولت ترامپ، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ایران و القاعده در اجرای حملات تروریستی همکاری کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نتایج جدیدترین تحقیق و مطالعه اندیشکده "نیو آمریکن" حاکی است که علی رغم ادعاهای دولت ترامپ مبنی بر وجود روابط نزدیک بین ایران و القاعده، هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ایران و القاعده برای انجام حملات تروریستی، همکاری داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش نتایج تحقیق و بررسی انجام شده توسط اندیشکده نیو آمریکن بر اساس تجزیه و تحلیل اسناد کشف و ضبط شده از مخفیگاه اسامه بن لادن در سال ۲۰۰۱ میلادی به دست آمده است.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به تازگی مدعی شده است که ایران در جریان حملات ۱۱ سپتامبر در ایالات متحده با القاعده همکاری کرده است.

اسناد کشف شده از اسامه بن لادن که شامل یک سند ۱۹ صفحه ای است و تا نوامبر گذشته فاش نشده بود، نشان می دهد که ایران از حضور تروریست های القاعده در خاک خود ناراضی بوده است. این مطلب را نلی لحود نویسنده این گزارش و کارشناس القاعده گفته است.

وی افزود: در ابتدا ایران سعی کرده است تا آنجا که ممکن است اعضای القاعده را به یک کشور ثالث منتقل کند.

بعدا ایران اعضای القاعده را بازداشت کرد که تعدادی از اعضای خانواده بن لادن نیز جزء آنها بوده اند.

این گزارش افزود: سیاست های ایران در قبال القاعده پس از اشغال عراق توسط آمریکا تشدید شده و اعضای القاعده را بازداشت کرده و اجازه ترک خاک ایران را به آنها نداده است.

لحود گفت: من به دنبال شواهد و اسنادی بودم که نشان دهد ایران و القاعده روابط عملیاتی در انجام حملات تروریستی داشته اند ولی هرگز به چنین اسنادی دست پیدا نکردم.

ترامپ در بیانیه مربوط به خروج ایالات متحده از توافق هسته ای مدعی شده بود که ایران از گروه های تروریستی مثل القاعده حمایت می کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا القاعده دونالد ترامپ قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی نشان از ادعای دروغین آزادی بیان
  • تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • ادعای تحلیلگر آمریکایی درباره دانشجویان معترض: نیروهای نیابتی ایرانند! | فیلم
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه