Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@17:56:33 GMT

علت گرانی میوه‌های بالای شهر

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۴۸۴۱

علت گرانی میوه‌های بالای شهر

رویداد۲۴ حسین مصدق درباره قیمت میوه در اقصی نقاط شهر اظهار کرد: اینکه مردم عنوان می‌کنند قیمت میوه و سبزیجات در هر یک از نقاط شهر با یکدیگر متفاوت بوده، باید سری به میدان بار بزنند و بدانند که این تفاوت قیمت از میدان بار سرچشمه می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت و نوع جنس میوه در قیمت آن تاثیرگذار است، افزود: به طور مثال امکان دارد که قیمت گلابی ۱۰ هزار تومان با مدل‌های درجه یک، دو و سه آن تفاوت قیمت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس اتحادیه فروشندگان سبزی و میوه مشهد افزود: اینکه در شهر تفاوت قیمت میوه وجود دارد به کیفیت و نوع میوه بازمی‌گردد و این درست نیست که اعلام کنیم که اگر قیمت هلو در پایین شهر هر کیلو ۵۰۰۰ تومان بوده در بالاشهر ۱۵ هزار تومان است.

مصدق عنوان کرد: هلو در میدان بار حدود ۴ هزار تا ۵ هزار تومان و در کنار آن هلوی دیگری نیز با قیمت ۷ هزار تا ۹ هزار تومان وجود دارد، بنده اگر در بالاشهر مغازه دارم ترجیح می‌دهم که هلو کیلویی ۹ هزار تومان خریداری کنم، زیرا برای آن نوع از هلو که کیلویی ۵ هزار تومان است مشتری ندارم.

وی تاکید کرد: برعکس این ماجرا نیز صدق می‌کند فردی که در پایین شهر مغازه دارد مشتری هلو هر کیلو ۵۰۰۰ تومان را نیز دارد، این امر در سایر میوه‌ها نیز صدق می‌کند.

رییس اتحادیه فروشندگان سبزی و میوه مشهد خاطرنشان کرد: در نتیجه اینکه اعلام می‌شود هر نوع میوه قیمت آن در هر نقطه از شهر متفاوت است، دلیل عمده آن همان بحث کیفیت و نوع میوه است. اینکه بعضی از رسانه‌ها اعلام می‌کنند که کیفیت نوع میوه در همه نقاط شهر یکسان بوده امری کاملا غلط است.

مصدق تصریح کرد: در حال حاضر در میدان بار خربزه از کیلویی ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان بوده، اما بازهم در نوع کیفیت با یکدیگر فرق دارند.

وی درباره میزان موجودی میوه، بیان کرد: کمبودی در خصوص میوه وجود ندارد، اما با گرانی روبه‌رو هستیم، زیرا بعضی از میوه‌های سر درختی به دلیل سرمازدگی از بین رفتند و برعکس بعضی از آن‌ها بر اساس گرمازدگی که در امسال شاهد بودیم از بین رفتند. همچنین دلایل دیگر مانند کم‌آبی نیز در کمبود میوه‌های باغی بی‌تاثیر نبوده و این امر سبب افزایش قیمت شده است.

رییس اتحادیه فروشندگان سبزی و میوه مشهد اضافه کرد: در بخش میوه نسبت به سال قبل به طور میانگین شاهد بیش از ۷۰ درصد افزایش قیمت بوده‌ایم و این رقم در بعضی از اقلام متفاوت بوده است.

مصدق گفت: همچنین در خصوص میوه‌های جالیزی، کشاورزانی که در سال گذشته هندوانه، طالبی و خربزه کاشتند، متضرر شدند. هندوانه در سال گذشته در همین مقطع به صورت عمده فروشی هر کیلو ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان بوده به همین دلیل دیگر نکاشتند و تولید کم شده، زمانی که عرضه کم باشد قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: قیمت موز نیز به نوسانات دلار باز می‌گردد، این میوه در شب عید غدیر هر کیلو در میدان بار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در سطح عمده‌فروشی بوده که ما برای اینکه مردم توان خرید داشته باشند، سود خود را کمتر اعمال می‌کنیم. در چند روز گذشته نیز موز در میدان بار در سطح عمده‌فروشی حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

رییس اتحادیه فروشندگان سبزی و میوه مشهد در خصوص قیمت سبزی نیز، بیان کرد: در بخش سبزیجات افزایش قیمت نداشته‌ایم.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 میوه قیمت میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۴۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار

طبق اعلام نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، قیمت انواع برنج اعلام شد.

به گزارش مشرق، طبق اعلام نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، قیمت انواع برنج اعلام شد.

قیمت انواع برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار به شرح ذیل است؛

هر کیلوگرم انواع دودی پر محصول غیرتنظیم بازار ۹۳ هزار تومان

هر کیلوگرم هاشمی غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزار تومان

هر کیلوگرم دمسیاه غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزارتومان

هر کیلوگرم شیرودی غیرتنظیم بازار ۸۱ هزار تومان

هر کیلوگرم طارم اصل غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزار تومان

هر کیلوگرم فجر غیرتنظیم بازار ۹۲ هزار تومان

هرکیلوگرم قهوه‌ای غیرتنظیم بازار ۹۴ هزار تومان

هرکیلوگرم معطر ایرانی سایر انواع (گرده، چمپا، عنبر بو …) غیرتنظیم بازار ۷۶ هزار تومان

هر کیلوگرم ندا غیرتنظیم بازار ۴۸ هزار تومان

هرکیلوگرم نیمدانه پر محصول غیرتنظیم بازار ۳۸ هزار تومان

هرکیلوگرم نیمدانه معطر غیرتنظیم بازار ۶۱ هزار تومان

هرکیلوگرم وارداتی پاکستانی غیرتنظیم بازار ۳۸ هزار تومان

هرکیلوگرم هندی وارداتی دانه بلند ۱۱۲۱ غیرتنظیم بازار ۵۲ هزار تومان

هرکیلوگرم وارداتی هندی دانه بلند غیرتنظیم بازار برندهای طبیعت، محسن، مژده و غیره ۶۲ هزار تومان

دیگر خبرها

  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول