Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

علی ابراهیمی نماینده شازند درباره آفت‌ها و فرصت‌های پیش روی نمایندگان مجلس با توجه به دو سال پایانی دوره نمایندگی‌شان اظهار کرد:‌ مجلس دهم از نظر تنوع سلیقه و توازن افکار سیاسی و فراکسیون‌ها نسبت به بقیه ادوار مجالس وضعیت بهتری دارد. به عقیده من فضای مجلس دهم نسبتا بهتر است و مواردی که برای تصمیم‌گیری رنگ و بوی سیاسی دارد، قابل پیش‌بینی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی ادامه داد: اما نکته‌ای که وجود دارد این است که آفت سوءاستفاده نمایندگان از موقعیت خود برای رأی‌آوری در دوره بعد، در عین هفت دوره گذشته مجلس وجود داشته است و هم‌اکنون نیز وجود دارد. این وضعیت به سازوکار معیوب و انتخابات اشکال‌دار مجلس برمی‌گردد. دلیل آن این است که ما در قالب احزاب ورود نمی‌کنیم. هر شخصی براساس برآوردها، توانمندی‌ها و رأی پایه‌ای که برای خودش دارد سعی می‌کند به شکلی مردم شهرستان را مجاب کند.

وی افزود: در صورتی که اگر احزاب بودند انتخابات درون حزبی، اساسنامه و پروتکل داشتند که اعضای حزب مجبور به رعایت آن بودند. وقتی ما به صورت غیرحزبی رفتار می‌کنیم نمایندگان باید شخصا تلاش کنند در این صورت، چون ممکن است موفق نشوند و هزینه مادی و معنوی زیادی برای خود و خانواده‌شان بوجود بیاید تمام تلاش‌شان را می‌کنند که به هر شکلی از موقعیت خود استفاده کنند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نتیجتا افراد سعی می‌کنند وعده و وعیدهای عمرانی بدهند و به کارهای رفاهی روی بیاورند تا نظرات را جلب کنند. معنی این وضعیت این است که یک نماینده قبل از اینکه به وظایف اصلی خود بپردازد بخش عمده وقتش را صرف کارهای عمرانی می‌کند. هنگامی که به دو سال آخر مجلس نزدیک می‌شویم نمایندگان سعی می‌کنند یک کار شاخص در منطقه‌شان معرفی کنند.

نماینده شازند ادامه داد: یک اشکال اساسی که در رفتار مردم نیز وجود دارد این است که وقتی به نماینده‌ای رأی می‌دهند معمولا از کارکرد قانونی او گزارش نمی‌خواهند و بیشتر در راستای امورات اجرایی و رفاهی سوال می‌کنند. نتیجتا نماینده نیز برای اینکه پاسخگو باشد سعی می‌کند در همان راستا فعالیت کند. این یک تضاد کاملا آشکار بین فلسفه وجودی نماینده و وظیفه تعریف شده برای او با آنچه که اکنون دنبال می‌کنند، است.

وی راه حل برون رفت از این آفت را فعال شدن احزاب به صورت مسئولیت‌پذیر دانست و گفت:‌ ما ادعای دموکراسی داریم اما به اسباب دموکراسی هیچ توجهی نمی‌کنیم. هنگامی که یک کاندیدا شخصا عمل می‌کند اگر ببیند جامعه به سمت اصول‌گرایی رفته خود را آن گونه معرفی می‌کند یا برعکس. در صورتی که اگر احزاب وجود داشته باشند به علت وجود اساسنامه و پروتکل‌شان این اتفاقات نمی‌افتد.

ابراهیمی در پایان گفت:‌ البته زمان تبلیغات ما یک هفته محدود است آن هم با استفاده از شعارهایی که هیچ خط کش و چارچوبی ندارد. خوب بود که انتخابات فرصت زیادی برای تبلیغات آن هم به صورت نشست، میتینگ و پرسش و پاسخ بوجود می‌آورد نه به صورت بنر، شام یا ناهار.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل مازندران برای برگزاری دور دوم انتخابات نمایندگی مجلس در قائمشهر

ایسنا/مازندران رئیس ستاد انتخابات مازندران از آمادگی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر اشاره کرد و گفت: صندوق‌های الکترونیکی دریافت و همچنین آموزش‌های لازم درحال ارائه است.

قاسم عزیززاده گرجی امروز، ۸ اردیبهشت در جلسه ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه ۱۴۵۳ نفر برای کسب کرسی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیش ثبت نام شدند، اظهار کرد: ۷۴۸نفر ثبت نام نهایی کردند.

وی با بیان اینکه انتخابات در ۹حوزه انتخابیه استان برگزار شد، افزود: ۵۲۲نفر در هیات اجرایی تایید صلاحیت شدند و نهایتا هیات نظارت استان ۳۷۸نفر را از این تعداد تایید و در نهایت شورای نگهبان ۳۳۲نفر را تایید نهایی اعلام کرد.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه هشت حوزه انتخابیه استان نمایندگان خود را شناختند، گفت: حوزه انتخابیه قائم‌شهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه، سوادکوه شمالی با ۵ فرمانداری نیز به دور دوم کشیده شده است.

وی با بیان اینکه ۳۲۱۰ شعبه اخذ رای و۵۹شعبه انتخابیه اصلی و فرعی در استان فعال بوده، ادامه داد: ۳۰هزار نفر مستقیم در هیات اجرایی برای برگزاری انتخابات فعالیت داشتند که مجموعا ۶۰هزار نفر در حوزه‌های مختلف برای برگزاری انتخابات استوار بر چهار راهبرد کلیدی مقام معظم رهبری مبنی بر «مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت» فعالیت کردند.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه برای انتخابات خبرگان رهبری نیز در مازندران ۲۲ نفر نام نویسی کردند، افزود: ۵نفر از این تعداد تایید شدند و با آرای مردم استان چهار نفر راهی مجلس خبرگان شدند.

وی بابیان اینکه انتخابات مرحله دوم در قائم‌شهر برای رقابت ۲ کرسی در خانه ملت با ایجاد ۴۰۸شعبه برگزار می‌شود، یادآورشد: انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه جاری بصورت تمام الکترونیک در حوزه انتخابیه قائمشهر برگزار خواهد شد.

عزیززاده گرجی به آمادگی ستاد انتخابات استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر اشاره کرد و گفت: صندوق‌های الکترونیکی دریافت شده و همچنین آموزش‌های لازم درحال ارائه است.

وی از هماهنگی با صدا و سیمای مرکز مازندران برای ضبط تبلیغات کاندیداهای حوزه انتخابیه قائم‌شهر خبر داد و افزود: تمهیدات لازم برای تامین امنیت انتخابات در این حوزه انتخابیه اندیشیده شد.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه ۴۳.۵درصد مازندرانی‌ها در انتخابات سال گذشته رأی دادند، گفت: تمامی افرادی که در دیگر حوزه های انتخابیه رأی ندادند و افرادی که در حوزه انتخابیه قائم شهر رأی دادند فقط می توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند.

وی اضافه کرد: تبلیغات از ۱۳اردیبهشت آغاز و تا ۷صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه عوامل اجرایی و نمایندگان فرمانداران حوزه انتخابیه قائم شهر نیز مشخص شدند، گفت: سلامت انتخابات بسیار مهم و صیانت از آرای مردم را وظیفه خود می‌دانیم.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل مازندران برای برگزاری دور دوم انتخابات نمایندگی مجلس در قائمشهر
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • مدیران خودرو 777، تنها نماینده صنعت خودرو ایران در اجلاس ایران و آفریقا
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده دائم ایران در ژنو: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد
  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان