Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ محمدرضا مجیدی در همایش بررسی ثبت جهانی دریاچه گهر و قلعه فلک‌الافلاک، گفت: احداث جاده دسترسی به دریاچه گهر مسیر ثبت جهانی این جاذبه را مختل می کند زیرا یکی از معیارهای ثبت جهانی حضور زنده اثر و حفظ اصول آن است.

وی ادامه داد: در سفرهای بسیاری که مناطق مختلف کشور و حتی جهان داشته‌ام مناظری به زیبایی منطقه لرستان و دورود ندیده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز خوشحالی از اهتمام مردم و مسئولان دورود جهت ثبت جهانی دریاچه گهر اظهار داشت: بدون شک این جاذبه طبیعی ثبت جهانی خواهد شد.

وی با تاکید بر همکاری مجموعه استان برای ثبت جهانی دریاچه گهر و قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد بیان کرد: ثبت جهانی یک اثر منجر به توانمندسازی و زمینه سازی برای توسعه اقتصاد محلی خواهد شد.

مجیدی با بیان اینکه ثبت جهانی دریاچه گهر زمینه را برای گردشگری فراهم می‌کند افزود: این دریاچه جاده نمی خواهد زیرا گردشگران تلاش می‌کنند پس از کوهپیمایی و طی مسافتی در مناظر زیبا و بکر منطقه به دریاچه برسند و از زیبایی آن لذت ببرند.

فرماندار دورود نیز گفت: این همایش به دنبال این موضوع است که چگونه از دریاچه گهر به عنوان یک ظرفیت بر مبنای یک مدیریت کارشناس محور بهره برده و از آن حفاظت و استفاده کنیم.

علی کورانی فر بیان داشت: هنگامی این جاذبه گردشگری ثبت جهانی شد ملزم هستیم در هر سه بخش برنامه‌ریزی داشته باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جاده فرماندار گردشگری یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مرتضی احمدی نجات مسئول روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گفت: گردشگران و علاقه‌مندان به بازدید از بنا‌ها و جاذبه تاریخی می‌توانند از روز یکشنبه 16 اردیبهشت از بنا‌های تاریخی شهرستان کاشان بازدید کنند.


مجموعه جهانی باغ تاریخی فین، محوطه باستانی سیلک، خانه‌های تاریخی بروجردی، طباطبایی و عباسیان، حمام سلطان امیراحمد از جمله بنا‌های تاریخی شاخص شهرستان کاشان هستند

دیگر خبرها

  • تصویری از آلودگی کارخانه سیمان در دورود
  • احداث پد بالگرد اورژانس در جاده‌های قم
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • آبشار آبگرمه دورود با مناظر رویایی+فیلم
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد