Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@14:56:12 GMT

جشنواره ای با طعم کمک به بیماران سرطانی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۵۲۷۳

جشنواره ای با طعم کمک به بیماران سرطانی

به گزارش ایرنا خیران سلامت این بار با برپایی جشنواره غذا صفای باطن و بزرگی وسعت نگاهشان را به نمایش گذاشتند و در این میدان بخشندگی با حضوری خالصانه از هم پیشی گرفتند.
این نخستین جشنواره غذا توسط مجمع خیران سلامت ملایر بود که به همت بانوان نیکوکار برپا شد تا از درآمد حاصل از فروش آن مرهمی باشند بر دردهای بیماران سرطانی و صعب العلاجی که نگاهشان به عمق وسیع نگاه خیران گره خورده است، جشنواره ای با طعم نیکوکاری که برای خرج کردن این امر خیر نیاز به هزینه ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برای چندمین بار است که باغ تاریخی سیفیه میزبان هنرنمایی بانوان نیکوکاری است که فرهنگ بخشش را از سیف الدوله مظهر و نماد وقف، احسان و نیکوکاری فرا گرفته اند و با هموار کردن این مسیر طلایی می خواهند فرهنگ نیکوکاری را تا نسل های بعد انتقال دهند، فرهنگی که ملایری ها پیشتاز آن هستند و برای کمک به بیماران به ویژه بیماران سخت درمان سر از پا نمی شناسند.
بارها بانوان ملایری جشنواره غذا به نفع نیازمندان را برپا کرده اند، این بار اما رنگ و لعاب جشنواره غذا جور دیگری بود، مجمع خیران سلامت برای نخستین بار بانی جشنواره غذا به نفع بیماران سرطانی بود تا با همت عالی و بلندشان در وادی نیکوکاری و کمک به بیماران نیازمند سخت درمان، به مردمان دیار واقفان گوشزد کنند ای که دستت می رسد، کاری بکن...
ملایری ها اما این بار هم بی ادعا مهر و محبتشان را ساری و جاری کردند تا بتوانند هر چند ناچیز دردی از بیماران را درمان کنند.
بانوان خیر و نیکوکار ملایر با نمایش خلاقیت، ذوق و هنر آشپزی و ارایه هنر دست خود، روشنایی راهی تاریک شدند برای بیماران سرطانی که از بد روزگار زندگی برای آنها جور دیگری رقم خورده بود و امیدشان به دستان پرسخاوت مردمان نیکوکار و خیر است.
در این کارزار خیّری و نیکوکاری، علاوه بر غرفه های آش محلی، نان محلی، غذای سنتی و سالم، پیش غذا، انواع شیرینی و ترشی های محلی، غرفه های صنایع دستی و آثار هنری نیز دایر بود تا بازارچه فروشی را برای بیماران سرطانی و صعب العلاج مهیا کنند آن هم بدون منت...
خیران ملایری همانگونه که در مدرسه سازی نیک نام و پیشتاز استان هستند، در عرصه سلامت نیز پیش قراول هستند و در این جشنواره با برپایی غرفه ای با عنوان 'همت والا' از خیرانی که تمایل به کمک ویژه به بیماران سخت درمان دارند، خواستند لحظه را غنیمت شمرده و سخاوت خود را اعلام کنند.
غرفه هایی همچون خیران کتابخانه ساز، غربالگری(تست قند خون و فشار خون رایگان)، مشاوره تغذیه و اهدای عضو، اهدای زندگی نیز دایر بود، در عین حال که فضایی شاد و مفرح برای مشتاقان و علاقه مندان به امر خیر توسط بانیان این جشنواره مهیا شده بود.
غرفه ها با نام خیران و نیک نامانی همچون حاج حسن توکلی، حاج علی قربان رضایی و شادروانان حاج مهدی بیات، حاج حسین مرادشعبانی، حاج حسین شیرخو، حاج خداداد عظیمی، حاج اصغر شریعت پناه، حاجیه خانم قمر جوکار، حاحیه خانم فرح مظاهری، حاج محمود معراجی فر، حاج سید حسن هندی، حاج محمود حمیدی، حاج ربیع عبدلی و حاجیه خانم مهین فراهانی مزین شده بود، خیرانی که نام و یادشان در عرصه نیکوکاری و بخشندگی جاودانه شده و همانند مدالی پرافتخار همواره بر بلندای این شهر می درخشد.
رئیس مجمع خیران سلامت ملایر که خود از پیشتازان عرصه نیکوکاری است، در حاشیه این جشنواره به ایرنا گفت: استقبال بی نظیر مردم ملایر به ویژه بانوان خیر در جشنواره غذا مایه مباهات و افتخار است.
عباس آذرهمایون این حضور باشکوه را زمینه ای برای برگزاری دیگر جشنواره ها با نیت کمک به بیماران سخت درمان دانست و افزود: تمامی درآمد حاصل از این جشنواره پس از جمع آوری برای شیمی درمانی و پرتو درمانی بیماران سرطانی هزینه می شود.
وی بیان کرد: این جشنواره روزهای 15 و 16 شهریورماه به مدت 2 روز در پارک سیفیه برگزار شد که شامل 34 غرفه بود.
رئیس مجمع خیران سلامت ملایر تاکید کرد: با توجه به سونامی سرطان هر فردی در حد توان خود می تواند به این بیماران کمک کند و مجمع همیشه آماده دریافت کمک های مردمی است.
آذرهمایون با بیان اینکه همچنان شاهد افزایش کمک های مردمی به بیماران هستیم افزود: در این راستا مبلغ 50 میلیون ریال کمک های قرض الحسنه بدون بهره به بیماران سخت درمان اهدا می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر فعالیت های عمرانی، صندوق هایی برای کمک به بیماران سخت درمان بین خیران توزیع می شود که سال گذشته از محل این کمک ها 30 بیمار سرطانی زیر پوشش قرار گرفت.
آذرهمایون با تقدیر از همکاری نهادهایی همچون شهرداری ملایر، هلال احمر، پلیس راهور، فوریت های پزشکی و شبکه بهداشت و درمان ملایر در برگزاری این جشنواره گفت: از هیچ تلاشی برای کمک به بیماران سخت درمان دریغ نمی کنیم.
به گزارش ایرنا، مجمع خیران سلامت ملایر از اردیبهشت ماه سال 92 فعالیت خود را آغاز کرد که در حال حاضر بیش از 250 عضو دارد.
تاکنون بیش از پنج هزار کارت اهدای عضو در این شهرستان صادر شده است مجمع خیران سلامت ملایر برای نخستین بار جشنواره غذا به نفع بیماران سرطانی را به مدت 2 روز (15 و 16 شهریورماه) در پارک سیفیه این شهر برگزار کرد که با استقبال بسیار پرشور مردم مواجه شد.
7528/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت روشنایی شبکه بهداشت و درمان شیمی فوریت های پزشکی کمک های مردمی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۵۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات بوکس در ملایر در حال برگزاری است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حضور بیش از ۲۰۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور و انتخابی تیم ملی که به میزبانی ملایر در حال برگزاری است.

این مسابقات با حضور ۳۳ تیم از ۳۱ استان کشور به میزبانی ملایر در حال برگزاری ایست و تا دهم اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • اقدام خیرخواهانه این دروازه‌بان برای کودکان سرطانی | ویدئو
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • مسابقات بوکس در ملایر در حال برگزاری است
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • بازدید دادستان ملایر از کارگاه های غیر مجاز
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی