Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > ادبیات - همشهری آنلاین:
اسناد تازه منتشر شده بنیاد جایزه بوکر نشان می‌دهد که برنده این جایزه یک بار با شیر یا خط مشخص شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ایندیپندنت - جایزه بوکر شاید اصلی‌ترین جایزه ادبی دنیای ادبیات انگلیسی‌زبان تلقی شود، اما نامه‌های پیش از این دیده نشده نشان می‌دهند که برنده این جایزه یک بار با شیر یا خط مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افشاگری که توسط مارتین گاف، یکی از مدیران اسبق جایزه، انجام شده پس از انتشار یک سری از مصاحبه‌های آرشیوی با چهره‌های کلیدی از تاریخ ۴۹ ساله بنیاد جایزه بوکر کشف شده است.

این برنده خوش‌شانس دیوید استوری بوده که در سال ۱۹۸۶ به خاطر رمان ساویل برنده جایزه بوکر شده؛ پس از آنکه دو داور از سه داور، والتر آلن و فرانسیس کینگ به رمان‌های متفاوت رای دادند، آنها برنده را با شیر یا خط مشخص کردند.

نامه‌ای از ربکا وست، یکی از داوران اولین دوره جایزه در سال ۱۹۶۹ هم منتشر شده است. در آن او نظرات صادقانه‌اش از آثار نویسندگان پیشروی آن زمان ازجمله ملوین برگ، جان لوکاره و وندی اُون را آورده که در آن او را احمق توصیف می‌کند.

وست آثار نامزد شده ازجمله بدون دیوار شهر برگ را به طرز فاحشی رونویسی شده و به طور غیرعادی ناامیدکننده توصیف می‌کند. برنده نهایی آن سال، پی.اچ نیوبی نیز از انتقادهای او در امان نبوده و وست درباره‌ کتابش نوشته نتوانستم بفهمم درباره چیست.

نامزدهای نهایی جایزه امسال من‌بوکر ۲۰ سپتامبر و برنده نهایی ۱۶ اکتبر اعلام خواهد شد.

مجله جوايز ادبي در همین زمینه: دردسر شیرین ناشران | نامزدی بوکر سابرینا را پرفروش کرد تفاوت جایگاه زنان و مردان در ادبیات | بوکر تحت سلطه کلیشه‌های جنسیتی است جشن ۵۰ سالگی جایزه‌ بوکر در کاخ باکینگهام مرزهای بوکر به روی نویسندگان ایرلندی باز شد جایزه من بوکر سال آینده ۵۰ ساله می‌شود آغاز شمارش معکوس برای معرفی برنده من بوکر ۲۰۱۷ رقابت برابر مردان و زنان برای من بوکر رقابت بزرگان و تازه‌کارها برای من بوکر ۲۰۱۷

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: هیات مدیره جدید استقلال و پرسپولیس که مشخص شود مدیران عامل این دو باشگاه نیز مشخص می‌شوند. وزارت ورزش در این خصوص نقشی نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، سید محمد شروین اسبقیان روز چهارشنبه در مراسم واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: امروز نگرانی هواداران برطرف شد و ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس خصوصی شدند. از دولت محترم، ریاست محترم جمهور، وزرای وزارت ورزش و جوانان، اقتصاد و دارایی و همچنین از سازمان خصوصی سازی قدرانی و از ریاست فدراسیون فوتبال، مدیران ۲ باشگاه نیز که برای محقق شدن این موضوع تلاش کردند تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: تکلیف هیات مدیره و مدیریت را شرکت‌ها مشخص خواهند کرد، وزارت ورزش هم حمایت و نظارت را بر روند اداره این باشگاه‌ها خواهد داشت. نه تنها دو باشگاه بزرگ بلکه یکی از وظایف وزارت ورزش نظارت بر عملکرد تمام باشگاه‌هاست.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: هیات مدیره جدید استقلال و پرسپولیس که مشخص شود مدیران عامل این دو باشگاه نیز مشخص می‌شوند. وزارت ورزش در این خصوص نقشی نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شد!
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت
  • مبارزه ووشوکاران ۳۸ کشور در چین/ رقبای نمایندگان ایران مشخص شدند
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد