Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - نتايج مطالعات انجام شده از سوي انديشکده `آمريکاي نو` حاکيست که برخلاف ادعاهاي مقامات آمريکا، هيچ مدرکي دال بر همکاري ايران و القاعده در انجام حملات تروريستي وجود ندارد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاري رويترز، نتايج اين مطالعات که بيانيه هاي دولت`دونالد ترامپ` رئيس جمهوري آمريکا در زمينه ارتباط نزديک بين ايران و القاعده را زير سوال برده است، بر مبناي بررسي دقيق اسناد به دست آمده از پناهگاه `اسامه بن لادن` پس از کشته شدن او در حمله نيروهاي آمريکايي در سال 2011 در پاکستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رويترز با درج اين مطلب که يافته هاي انديشکده آمريکاي نو با اظهارات ترامپ و وزير خارجه اش مبني بر همکاري ايران با القاعده در تناقض است، به نقل از `نلي لاهود`، نويسنده نتايج مطالعات مربوط به ارتباط ايران و القاعده نوشت: پوشه به دست آمده از پناهگاه بن لادن حاوي سندي 19 صفحه اي است که نشان مي دهد ايران از حضور شبه نظاميان القاعده در خاک خود ناراحت و ناراضي بود.
وي افزود: ايران ابتدا تلاش کرد تا آنجا که ممکن است تعداد زيادي از آنها را به کشوري ثالث منتقل کند. پس از آن، اعضاي القاعده، از جمله اعضاي خانواده بن لادن را به خاطر نقض شرايط حضور در ايران، دستگير کرد. القاعده نيز به ايران به شدت بي اعتماد بود.
نتايج اين مطالعات حاکيست، پس از حمله آمريکا به عراق درسال 2003، سياست هاي ايران در قبال القاعده سختگيرانه تر شد و اعضاي بازداشت شده القاعده را از ترک کشور منع مي کردند.
يکي از عمال القاعده در اين سند مدعي شده است: مقامات ايران تصميم گرفتند از برادران ما به عنوان ابزار چانه زني استفاده کنند.
لاهود که ازسال 2012 در حال مطالعه اسناد بن لادن و يافتن مدرکي دال بر ارتباط ايران و القاعده در اجراي حملات تروريستي بود، گفت: من شاهد و مدرکي پيدا نکردم.
ترامپ ماه مه به هنگام اعلام خروج آمريکا از توافقنامه هسته اي گفت که ايران از عوامل نيابتي و شبه نظاميان تروريست مانند القاعده حمايت مي کند.
همان زمان نيز تعدادي از کارشناسان آمريکايي اين ادعاي ترامپ را رد کرده و گفتند که ايران ارتباطي با القاعده ندارد وادعاهاي رئيس جمهوري آمريکا را صحيح نيست.
سخنگوي وزارت خارجه ايران نيز پيش از اين درپاسخ به ادعاهاي مطرح شده در اين باره گفته بود : دولت جمهوري اسلامي ايران همواره بر عزم راسخ خود جهت مقابله با گروه‌هاي تروريستي تأکيد ورزيده و در راستاي تعهدات بين‌المللي مربوطه اقدامات لازم را به‌عمل آورده است.
بهرام قاسمي تأکيد کرده بود: دولت آمريکا به جاي کلي‌گويي، بايد با به اشتراک گذاشتن اطلاعات دقيق، در عمل مقابله هماهنگ بين‌المللي را با گروه‌هاي تروريستي فراهم نمايد.
اروپام**1088**1590
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مجموعه گفتگو‌های آینده نزدیک با محوریت بررسی وضعیت ایران امروز و آینده‌های پیش‌رو، در قالب سلسه گفتگو‌های نزدیک قله یا به سوی دره به همت انجمن علـمی عـلـوم اجـتـماعی دانشگاه بـوعـلی سـیـنا با همکاری عـصـر پـیـشـرفـت برگزار شد.

در این برنامه گفتگو محور به صورت حضوری و یا مجازی علی مروی مدیر اندیشکده کسب‌وکار دانشگاه صنعتی شریف، اصغر عیوضی، مدیر اندیشکده ایتان، حبیب رحیم پور ازغدی، مشاور رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

و محسن دنیوی، عضو شورای مرکزی بنیاد ایران آینده، بیان دیدگاه‌ها را درباره مشکلات و ظرفیت‌های موجود کشور برای پیشرفت و ترقی کشور بیان کردند.

دیگر خبرها

  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران