Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما ، عباس کشاورز در حاشیه ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی با اشاره به اینکه نرخ خرید هزینه گندم در سال گذشته با تاخیر قابل توجهی تصویب و اعلام شد افزود: با هماهنگی های انجام شده امیدواریم نرخ خرید هزینه گندم تا پایان شهریور اعلام شود تا کشاورزان با آرامش و اطمینان بیشتری کشت محصول را انجام دهند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: الگوی کشت در سال زراعی جدید 97-98 بر اساس معیارهای کمبود آب و شرایط خشکسالی در کشور اجرا می شود و تاکید ما در کشت محصولات اساسی استفاده از آب باران یا همان آب سبز است .
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت : افزایش میزان تولید گندم ، جو، دانه های روغنی ، شکر و برنج از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی و همچنین بر استمرار کشت محصولات سبزی و صیفی نیز تاکید داریم .
کشاورز تصریح کرد : توجه به مدیریت بازار از دیگر برنامه های مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی است و امسال کشاورزان نباید بیشتر از ظرفیت بازار محصول تولید و به بازار ارائه کنند .
وی درباره صادرات سیب زمینی از مناطق مرزی به کشور عراق و ادعاهای مطرح شده در این زمینه گفت : این که کشاورزان سیب زمینی را با قیمتی کیلویی یک دلار به کشورهای همسایه از جمله عراق صادر می کنند صحت ندارد و احتمال دارد این ادعا از سوی دلالان و سودجویان مطرح شده باشد .
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود : قیمت محصول سیب زمینی از اسفند سال 92 تا یکماه اخیر افزایش چندانی نداشته است و هم اکنون محصول را در مزرعه از کشاورز کیلویی 600 تومان خریداری می کردند اما با توجه به افزایش نرخ ارز و افزایش هزینه های تولید شاهد افزایش نسبی قیمت محصول سیب زمینی هستیم .
وی تصریح کرد : در مناطق مرزی تولید سیب زمینی نداریم و قیمت هر کیلو یک دلار برای سیب زمینی در هیچ جای دنیا وجود ندارد اگر بود کشور ترکیه زودتر از ما اقدام می کرد .
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت : قیمت جهانی سیب زمینی هم اکنون هر کیلو سه دهم دلار است .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نرخ خرید گندم هزینه شورای اقتصاد سال زراعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی به همت اداره جهاد کشاورزی شهرستان اهر بمناسبت گرامیداشت روز ملی گندم و نان، جشنواره پخت نان و غذا‌های نان پایه با مشارکت ۸۰ شرکت کننده از نانوایان، کشاورزان و اهالی روستا‌های این شهرستان برگزار شد.

علی نجفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر با بیان اینکه سالانه ۲۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید می‌شود گفت: این جشنواره باهدف معرفی نان‌های باکیفیت سنتی، صنعتی و محلی و همچنین ترغیب خانواده‌ها برای استفاده نان‌های باکیفیت برگزار شد.

دیگر خبرها

  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه