Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر علیرضا یزدانی در مراسم ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی و آغاز سال زراعی ۹۷-۹۸ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی افزایش سطح زیر کشت چغندر پائیزه است، گفت: در این راستا امسال سطح زیر کشت چغندر پائیزه از ۱۷ هزار هکتار به ۲۳ هزار هکتار می رسد.

وی افزود: سطح زیر کشت چغندر بهاره ثابت می ماند اما با توجه به افزایش عملکردی که اتفاق می  افتد انتظار می رود تولید به همان میزان ۸ میلیون تن سال گذشته برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی ۹۶-۹۷ با میزان تولید ۸ میلیون تن چغندر قند در کشور رکورد تولید در کشور شکسته شد.

یزدانی درباره نرخ خرید تضمینی چغندر قند در سال جاری نیز با اشاره به اینکه در سال گذشته نرخ چغندر بهاره ۳۰۹ تومان و چغندر پائیزه ۳۰۳ تومان تعیین شد، گفت: برای امسال پیشنهاد افزایش ۷ تا ۸ درصدی این محصول ارائه شده که امیدواریم تحقق پیدا کند.

مجری طرح چغندر قند کشور گفت: زمان اعلام نرخ خرید تضمینی تأثیر بسزایی در تصمیم کشاورزان برای کشت محصول دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در کشت بهاره سال ۹۶-۹۷ پیش بینی شده که یک میلیون و ۲۰ هزار تن چغندر تولید شود افزود: عملیات برداشت کشت بهاره یکی دو روز قبل آغاز شده است.

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به شرایط تولید آیا در سال ۹۸ نیز از واردات شکر بی نیاز خواهیم بود، یادآور شد: در سال ۹۸ نیز اتکای ما فقط به تولید داخل است و نیازی به واردات نداریم.

وی افزود: میزان ذخایر ما به اندازه کافی و ذخایرمان تا تیرماه سال ۹۸ پاسخگوی نیاز کشور است.

کد خبر 4396988 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: چغندرقند علیرضا یزدانی واردات شکر وزارت جهاد کشاورزی مردم علیه احتکار بانک مرکزی ایران گمرک ایران وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت دلار قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی ایالات متحده آمریکا صنعت خودروسازی صادرات غیرنفتی تحریم اقتصادی ایران بازار ارز نفت خام وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۶۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!

 به گزارش تابناک، روزگارخودرو نوشت: پیش از این، تمامی وسایل نقلیه خارجی ملزم به دریافت پلاک گذرموقت برای تردد در جاده‌های ایران بودند. این امر موجب می‌شد تا گردشگران ساعت‌ها و حتی روزها در مرزهای کشور معطل شده و انتظار کشیده تا پلاک موقت دریافت کنند.

این مصوبه جدید در پی همکاری میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور ناجا به تصویب رسیده است. هدف اصلی از تصمیم مذکور، تسهیل ورود گردشگران خارجی به خاک کشور و جلوگیری از اتلاف وقت آنان در مرزهای کشور است.

با تصمیم جدید مقامات کشوری، ورود خودروهای خارجی با پلاک بین‌المللی به خاک ایران مجاز شده است. این اقدام در راستای تسهیل حرکت گردشگران خارجی و کاهش مدت زمان توقف آنها در مرزهای کشور صورت گرفته است.

مسئولان امیدوارند این تصمیم بتواند زمینه را برای افزایش جریان گردشگری به ایران فراهم آورده و موجب رونق هرچه بیشتر این صنعت پردرآمد شود. از این پس، گردشگران خارجی می‌توانند با آسودگی بیشتری به ایران سفر کنند.

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • چین بهاره برگ سبز چای در باغ‌های شمال
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری