Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نادر جهان آرای صبح شنبه در جمع خبرنگاران در اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید ۳۷۵ هزار دانش آموزان وارد مدارس گیلان می شوند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۱ هزار دانش آموز در پایه اول ابتدایی تحصیل می کنند، افزود: سال گذشته براساس آمار در مجموع ۳۷۴ هزار و ۶۱۷ دانش آموز در مدارس گیلان ثبت نام کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه از میان شهرستان های استان، رشت با ۵۰ هزار دانش آموز متراکم ترین شهرستان است، گفت: عمارلو رودبار، اطاقور لنگرود، حویق تالش و اطراف رودسر دارای کمترین دانش آموز هستند.

وی همچنین با بیان اینکه استان گیلان جزء استان های نخبه پرور در کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: در راستای شناسایی استعدادهای جدید طرح شهاب در پایه های چهارم و پنجم دوره ابتدایی اجرا می شود.

جهان آرای با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت دانش آموزی استان گیلان در سطح روستاها هستند، افزود: به همین منظور با توجه به کمتر برخوردار بودن این مناطق از زیرساخت های آموزشی تلاش شده تا تقویت این زیرساخت ها در اولویت آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی به فعالیت ۲۷ هزار نیرو در آموزش و پرورش استان گیلان اشاره و تصریح کرد: تلاش شده تا خدمات مناسبی در راستای سیاست های ورازتخانه به فرهنگیان ارائه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه با بیان اینکه معلمان نقش مهمی در مسیر دستیابی به توسعه در هر جامعه ای دارند، گفت: مدیریت مهم ترین عامل دستیابی به تولید خدمات آموزشی بهتر با استفاده از امکانات موجود بوده که این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 4397004

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش وپرورش گیلان ثبت نام دانش آموزان رشت مردم علیه احتکار بوشهر هفته دولت کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شیراز شهرکرد استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه احتکار یاسوج ماه محرم عید غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از ۴۳ هزار معلم آموزش قریب ۷۵۰ هزار دانش‌آموز استان کرمان در ۳۳ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش را به عهده دارند. - اخبار استانها -

رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و هفته معلم، اظهار داشت: در استان کرمان بیش از 43 هزار همکار فرهنگی داریم که در 33 شهرستان و منطقه آموزش و پرورش استان مشغول فعالیت هستند و آموزش قریب 750 هزار دانش‌آموز استان با دستان توانای این معلمان رقم می‌خورد.

وی بیان کرد: امروز توفیقی نصیب ما شد که در نخستین روز هفته بزرگداشت مقام معلم، معلمان نمونه استان کرمان به همراه مسئولان آموزش و پرورش در کنار همکاران ما از سراسر کشور خدمت مقام معظم رهبری شرف یاب شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: امسال از استان قریب هزار نفر در طرح معلم نمونه شرکت کردند که بین این معلمان، 12 معلم نمونه استانی و یک معلم نمونه کشوری داریم.

وی به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان کرمان، اشاره کرد و گفت: در این هفته غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدا، دیدار با نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان و حضور مسئولان استانی در مدارس را داریم.

رضایی با اشاره به اینکه تجلیل از معلمان نمونه استان کرمان در این هفته، بیان کرد: آیین محوری گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان استان روز 17 اردیبهشت‌ماه با حضور مسئولان استانی در پردیس دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش میهمان ویژه این مراسم است، افزود: از مسئولان استان خواسته شده که معلمان خود را به ما معرفی کنند که در این مراسم از این معلمان با حضور خود مسئولان تقدیر می‌شود؛ این کار برای اولین بار در کشور انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گوشه‌ای از زحمات معلمان جبران شده است، گفت: البته هنوز تا رسیدن به قله فاصله داریم و امیدار هستیم که مسئولان پیگیری بیشتری برای رفاهیات معلمان داشته باشند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد
  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • ۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند