Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@04:58:18 GMT

ذکر ۲۷ قصه مربوط به انبیاء در قرآن

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۷۲۳۶

ذکر ۲۷ قصه مربوط به انبیاء در قرآن

 به گزارش ایکنا از لرستان، دوره آموزشی هم‌افزایی مهارت قصه‌گویی ویژه کتابداران کتابخانه‌های عمومی لرستان جمعه، 16 شهریور با هدف تقویت مهارت کتابداران در خرم‌آباد برگزار شد.
این دوره آموزشی هم‌افزایی مهارت قصه‌گویی با تدریس شاهدخت موسی‌زاده، مدرس و فعال حوزه کودک و نوجوان و با حضور جمعی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی لرستان در مرکز آموزش و پژوهش استانداری لرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های لرستان در آیین افتتاحیه این کارگاه آموزشی ضمن خیرمقدم و خوش‌آمدگویی به مدرس و شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی، ابراز امیدواری کرد که این دوره بتواند نقش عمده‌ای در افزایش مهارت قصه‌گویی در میان کتابداران بخش کودک کتابخانه‌های عمومی استان ایفا کند.
وی نقش قصه در انتقال معانی و مفاهیم را یادآور شد و اظهار کرد: از طریق قصه‌گویی می‌توان ارزش‌ها و معانی را با تاثیرگذاری بیشتری به کودکان منتقل کنیم.
طهماسبی نقش قصه در آموزش و تربیت کودکان را حائز اهمیت فراوان شمرد و اضافه کرد: امروزه قصه‌گویی ابزار مهمی در تعلیم و آموزش کودکان به‌شمار می‌آید و نقش عمده‌ای در پرورش تخیل و خلاقیت کودکان و شکوفایی استعدادهای نسل آینده خواهد داشت.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با بیان این‌که بسیاری از آموزه‌های دینی ما بر اساس قصه است، ادامه داد: در قرآن‌کریم 27 قصه ذکر شده که 19 قصه مربوط به زندگانی ائمه(ع) و هشت قصه مربوط به سایر حکایات انبیاست.
وی افزود: اغلب ما در قصه‌گویی از تجربیات‌مان استفاده می‌کنیم و این در حالی‌است که در اجرای فرآیند قصه‌گویی باید به فن و مهارت قصه‌گویی آشنا باشیم و آن‌را به خوبی بیاموزیم.

فعالیت قصه‌گویی در بخش کودک کتابخانه‌های عمومی
شاهدخت موسی‌زاده، مدرس و فعال حوزه کودک و نوجوان نیز در خصوص این دوره آموزشی، گفت: این دوره آموزشی با هدف مهارت کتابداران بخش کودک و از جانب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال برگزاری است و استان لرستان بیست و هفتمین استانی است که این دوره در آن برگزار شده است.
وی راه‌اندازی و تجهیز بخش کودک را از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برشمرد و اظهار کرد: با توجه به تاکید دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، فعالیت قصه‌گویی در بخش کودک کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان یکی‌از برنامه‌های ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان فرهنگی کتابخانه قصه طهماسبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، دوره آموزشی طرح ارتقا قاریان استان یزد با تدریس استاد علی‌اکبر کاظمی و حمایت و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان آغاز شد.
 
مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به اینکه برگزاری دوره آموزشی ارتقا قاریان در حوزه آموزش‌های تخصصی رقم می‌خورد گفت: این دوره امسال ویژه قاریان ممتاز استان برگزار می‌شود.
 
حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی اضافه کرد: این دوره با حضور ۱۵ نفر از قاریان جوان و برجسته سراسر استان به‌صورت حضوری و غیرحضوری تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. 
وی ادامه داد: این دوره با هدف آماده‌سازی بیشتر این قاریان جهت شرکت در چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برنامه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • دوره آموزشی چرم دوزی در مهدیشهر
  • برگزاری کارگاه آموزشی مهدویت در لرستان