Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شریفی‌مقدم دبیرکل خانه پرستار ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: متأسفانه وضعیت مالی پرستاران با توجه به کار زیاد و سختی حرفه‌ مطلوب نیست و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی در زندگی‌ آنها شده است.

وی ادامه داد: میزان حقوق دریافتی پرستاران بابت ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بیمارانف اوایل سال و در زمانی که دلار در حدود 4200 تومان بود، ماهیانه 600 دلار بود ولی در حال حاضر ارزش حقوق آنها به 200 دلار کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی‌مقدم تأکید کرد: قدرت خرید پرستاران به دلیل ثبات میزان دریافتی‌ و افزایش نرخ ارز کاهش و نسبت به سال گذشته ارزش پول آنها به یک چهارم کاهش پیدا کرده است.

وی در خصوص معوقات پرستاران ادامه داد: معوقات پرستاران شامل اضافه‌کاری اجباری، کارانه، یکساله شده است و اکنون همکاران ما بیش از یکسال است که اضافه کاری و مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

دبیرکل خانه پرستاری ایران گفت: دولت به دارو و تجهیزات پزشکی بودجه جداگانه اختصاص داده است ولی امکانات خاصی برای پرستاران تدارک ندیده است و این مسئله باعث ایجاد فشار به آنها می‌شود.

مهاجرت پرستاران به کشورهای اروپایی به دلیل مشکلات مالی

شریفی مقدم ادامه داد: به دلیل مشکلات مالی بسیاری از پرستاران برای یافتن کار به کشورهای استرالیا، کانادا و حتی حوزه خلیج فارس مهاجرت می‌کنند و طبق آخرین آمار بیش از 180 پرستار فقط به کشور استرالیا مهاجرت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: به دلیل کمبود بودجه، دولت توانایی جذب نیروی پرستار را ندارد به همین دلیل کمبود این افراد در بخش‌های مختلف محسوس است و همین مسئله به دلیل کار زیاد کیفیت خدمات را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دهها هزار دانشجو در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین بر ضد کاهش بودجه دانشگاه ها تظاهرات کردند.

علاوه بر بوئنوس آیرس, در شهرهای بزرگ دیگر آرژانتین نیز، دانشجویان، فارغ التحصیلان و استادان ۵۷ دانشگاه در تظاهرات ضد دولتی شرکت داشتند.

دولت آرژانتین بودجه دانشگاه ها را با هدف کنترل هزینه های دولت کاهش داده است.

از زمان به قدرت رسیدن خاویر میلی رئیس جمهور آرژانتین در پائیز سال گذشته، بسیاری از طرح های ساختمانی و زیر بنایی عمومی نیز متوقف شده است.

میلی همچنین یارانه های دولتی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. بر اثر اجرای این سیاست ها ارزش پول ملی آرژانتین در مدت ۵ ماه ۵۰ درصد کاهش یافته است. این کشور در ماههای گذشته بارها شاهد تظاهرات قشرهای مختلف مردم علیه سیاست های خاویر میلی بوده است.

کد خبر 6087939

دیگر خبرها

  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟