Web Analytics Made Easy - Statcounter

توضیحات کامل رئیس کمیته انضباطی راجع به سوپرجام.

طرفداری- اسماعیل حسن‌زاده، رییس کمیته انضباطی اظهار کرد:

در فصل جدید و در هفته‌های اول و دوم مسابقات از نظر کیفی و کمی ما را خوشحال کرد. تعداد پرونده‌ها کم بود و دو مورد فقط تخلف تماشاگران داشتیم اما در هفته سوم اتفاقات ناخوشایندی داشتیم. بخشی از این تحرکات در ورزشگاه‌ها رنگ و بوی فوتبالی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانون‌های هواداری باشگاه‌های پرهوادار تلاش کردند که آن بخش غیرفوتبالی ماجراهای ورزشگاه‌ها را کنترل کنند.

حسن‌زاده در مورد بازی سوپرجام هم گفت:

رأی ما در بحث سوپرجام در چهار صفحه منتشر شد و ما تمام جزئیات را در سایت فدراسیون آوردیم. بعد از اعتراض باشگاه استقلال نسبت به رأی کمیته انضباطی، کمیته استیناف رأی ما را تشدید کرد و علاوه بر نتیجه بازی، استقلال را جریمه نقدی کرد. وقتی که اراده رسمی باشگاه مبنی بر عدم شرکت احراز شد، اساسی‌ترین محوری که ما را به یقین رساند که این رأی را صادر کنیم، صحبت‌های نماینده باشگاه استقلال یعنی ملکی در جلسه قبل از سوپرجام مبنی بر  اعلام عدم حضور باشگاه استقلال در بازی سوپرجام بود.

او که در برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد، صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد:

این رأی قطعی است و باید اجرا شود. اگر سازمان لیگ اراده می‌کرد که خسارات وارده به اسپانسر را طلب کند، آن را هم در جریمه می آوردیم اما سازمان لیگ نخواست. این عین قانون است. ما استقلال را سه بر صفر بازنده کردیم. ما در امر مجازات، بازنده کردن تیم مقصر داریم، نه اعلام تیم برنده.

به نقل از ایسنا، رییس کمیته انضباطی در مورد ابهامات رأی صادره در مورد سوپرجام هم توضیح داد:

برخی می‌گویند باید صبر می کردیم تا روز بازی و بعد از آن اگر استقلال در ورزشگاه حاضر نمی‌شد رأی را صادر می‌کردیم. در همه جای دنیا و طبق آیین‌نامه اگر احراز شود که تیمی در مسابقه حاضر نمی‌شود، همانجا بازی سه بر صفر اعلام می‌شود. مسابقه سوپرجام یک بازی بزرگ است و باید یک هفته قبل تمهیدات زیادی انجام شود. آیا منطقی است که ده‌ها هزار نفر به ورزشگاه بیایند و نیروی انتظامی نیروهایش را به ورزشگاه بیاورد تا فقط یک تیم که حتی در ایران هم نبوده، بازنده اعلام شود؟

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی

رأی مسابقه استقلال ملاثانی- فجرسپاسی در حالی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صادر شده که سهم سازمان لیگ در این میان نادیده گرفته شده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ قرار بود بازی استقلال ملاثانی و فجرسپاسی در چارچوب هفته  بیست و هشتم لیگ دسته اول فوتبال، دوم اردیبهشت ماه  سال جاری برگزار شود. با این وجود عدم امکان ورود دو تیم به ورزشگاه غدیر اهواز  باعث لغو و تعویق مسابقه شد. این در حالی است که فجر یکی از 4 تیم مدعی صعود به لیگ برتر قلمداد می‌شود و این موضوع می‌تواند روی سرنوشت صعود تأثیرگذار باشد.

واکنش باشگاه فجر سپاسی به برگزاری بازی لغو شده

طبق رأی کمیته انضباطی قرار است بازی دوباره برگزار شود هر چند فجرسپاسی اعلام کرده پرونده را به کمیته استیناف می‌برد.

کمیته انضباطی نقش 2 باشگاه میهمان، میزبان و همچنین متولی ورزشگاه یعنی باشگاه استقلال خوزستان را بررسی کرده اما در این میان طبق آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته یک، سازمان لیگ هم قصوراتی داشته است. برای نمونه طبق ماده 18 آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران،  تیم‌ میهمان باید یک تمرین رسمی یک ساعته در ورزشگاه محل برگزاری مسابقه داشته باشد. 

با این وجود بررسی‌های تسنیم نشان می‌دهد فجر در روز اول اردیبهشت سال جاری، در ورزشگاه غدیر اهواز جلسه تمرینی نداشته است. هر چند عدم رعایت اجرای  آیین‌نامه در لیگ دسته اول فوتبال کشور، مسبوق به سابقه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش حجازی به ماجرای بازی پیکان و استقلال
  • حجازی: از هواداران انتظار حمایت داریم
  • حجازی: درباره بازی با پیکان بهترین تصمیم گرفته می‌شود
  • حضور آتیلا حجازی در جلسه هماهنگی بازی استقلال - ذوب آهن
  • حجازی: درباره بازی با پیکان بهترین راهکار انتخاب می‌شود
  • نکونام و خبرنگاران: شوخ‌طبع‌ترین نسخه جواد
  • رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود؛ امیدوارم آدم‌های جوگیر در استادیوم‌ها نبینم
  • تهدید رجب‌زاده: مطمئن باشید به CAS شکایت می‌کنیم
  • کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی
  • مناظره مدیران پرسپولیس و سپاهان درباره اتفاقات رخ داده در ورزشگاه آزادی