Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-08@03:38:49 GMT

تشییع 135 شهید دوران دفاع مقدس/شناسایی هویت 17 شهید

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۷۶۳۲

به گزارش خرداد و به نقل از ایسنا،سردار محمدرضا یزدی در یک نشست خبری با اعلام این خبر افزود: مراسم وداع با این پیکرها روز 21 شهریورماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد و قرار است مراسم تشییع این 135 پیکر روز پنجشنبه (22 شهریورماه) مصادف با سوم محرم ساعت 8:30 از مقابل درب اصلی دانشگاه تهران برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار یزدی توضیح داد: 17 شهید از این 135 پیکر شناسایی شده‌اند که قرار است پیکرها برای برگزاری مراسم تدفین به خانواده آنها تحویل داده شود. پیکر 45 شهید دیگر نیز احتمال شناسایی هویت دارند.  در مراسم پیکر این شهدا مسئولین کشوری و لشکری حضور خواهند داشت و دو سخنران نیز برای اقشار مختلف مردم سخنرانی خواهند کرد.
فرمانده سپاه تهران یادآور شد: این شهدا با عنوان شهدای عزت ایران اسلامی تشییع می‌شود و قطعا حضور گسترده مردم در مراسم بدرقه این پیکرها پیام مقاومت و استواری ملت ایران و یادآوری خدمت‌رسانی مسئولین خواهد بود. باید یادآور شویم که روز (26 شهریورماه) مصادف با هفتم محرم این پیکرها به استان‌های خود منتقل خواهند شد.
وی افزود: آذربایجان‌شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، فارس،‌ کرمان، کرمانشاه و مازندران استان‌هایی هستند که این پیکرها در آن تشییع می‌شوند. از 17 پیکری که شناسایی شده‌ است هفت پیکر به خانواده‌های تهرانی تعلق دارد.
سردار یزدی توضیح داد: ما اکنون به فناوری‌های پیشرفته در زمینه هویت‌یابی از طریق آزمایش DNA دست یافتیم بنابراین امکان ندارد جسدی از عراقی‌ها به ایران منتقل شوند. از سوی دیگر گروه‌های تفحص در ایران نیاز خود را در داخل کشور تامین کرده‌اند و تحریم‌ها فشاری بر گروه تفحص نداشته است.
وی در پایان یادآور شد: در شرایطی که دشمنان به دنبال مقابله با ملت ایران هستند حضور گسترده مردم مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان خواهد بود. هر جا مردم و مسئولان در مسیر شهدا حرکت کرده‌اند شاهد پیشرفت بوده‌ایم و از پیچ‌های خطرناک عبور کرده‌ایم اما آنجا که در مسیر شهدا نبوده‌ایم شکست خورده‌ایم. برچسب ها: تشیع ، شهدا ، دفاع مقدس

منبع: خرداد

کلیدواژه: تشیع شهدا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۷۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ مراسم تشییع پیکر شهید معلم

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید معلم «حجت الله یوسفیه» صبح امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش مشرق، معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» از ورامین با عضویت بسیجی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و سال ۱۳۶۴ در عملیات «والفجر ۹»، در منطقه «چوارته» به شهادت رسید.

عکس/ مراسم تشییع پیکر معلم

دیگر خبرها

  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • عکس/ مراسم تشییع پیکر شهید معلم
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز، سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز؛ سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • مراسم تشییع پیکر مقدس معلم شهید امروز برگزار می‌شود
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام