Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-01@16:23:49 GMT

پیش‌بینی پس‌لرزه با هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۷۶۳۳

به گزارش خرداد و به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت science alert، فناوری هوش مصنوعی یکی از آن دسته فناوری‌های نوینی است که متخصصان فعال در حوزه‌های مختلف سعی دارند از آن به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کرده و از آن به منظور تسهیل کارهای مختلف و وظایف خود استفاده کنند.
حالا به تازگی دانشمندان در زمینه لرزه‌نگاری دریافته و اعلام کرده‌اند که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی قادر خواهند بود زمان و مکان دقیق پس‌لرزه‌ها را پیش‌بینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دانشمندان که در دانشگاه هاروارد ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کنند، بر این باورند که هوش مصنوعی قادر خواهد بود علاوه بر یادگیری ماشینی، مردم زلزله‌زده را هوشیارتر کرده و با ارائه مدل‌های دقیق و معتبر، به آن‌ها کمک کرده است.
یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی دو فناوری جدیدی است که می‌تواند در بسیاری از زمینه ها به توسعه زیرساخت‌های مختلف کمک کند.
پیش‌بینی زمین لرزه و پس لرزه هم یکی از آن دسته مسائلی است که می‌تواند در کاهش مرگ و میر ناشی از وقوع حوادث ناگواری همچون زمین لرزه تاثیرگذار باشد، بنابراین بهره‌گیری از این دو فناوری رفتارهای زمین را به سهولت پیش‌بینی خواهد کرد. برچسب ها: زلزله ، پیش بینی ، هوش مصنوعی

منبع: خرداد

کلیدواژه: زلزله پیش بینی هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۷۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین لرزه سیرچ کرمان خسارت جانی و مالی نداشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید سالخورده، با بیان اینکه زمین لرزه سیرچ کرمان در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در منطقه کوهستانی به وقوع پیوسته است افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته این زمین لرزه تا کنون خسارت مالی و جانی نداشته است.

عصر امروز چهارشنبه در ساعت ۱۷:۰۴ دقیقه زمین لرزه‌ای به قدرت ۴.۶ ریشتر بخش سیرچ از توابع شهرستان کرمان را لرزاند و قدرت آن در شهرهای اطراف منطقه همچون شهر کرمان احساس شد.

کد خبر 6094551

دیگر خبرها

  • زمین لرزه سیرچ کرمان خسارت جانی و مالی نداشت
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  • زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر سیرچ کرمان را لرزاند
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی