Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختتامیه جشنواره تئاتر استان مرکزی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان مرکزی، تعدادی از مسئولین، پیشکسوتان، هنرمندان و اقشار مختلف مردم در محل سالن سلمان ساوجی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محسن شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی ضمن تقدیر و تشکر از کلیه هنرمندان عرصه نمایش و گروه های شرکت کننده،دست اندرکاران و عوامل اجرایی در سی امین جشنواره تئاتر استان مرکزی گفت: فعالین حوزه تئاتر در دوره های مختلف توانسته اند جایگاه شایسته ای در عرصه هنر استان کسب کنند و همواره گروه های نمایش مختلف در جای جای این استان نمایش های مختلف را به روی صحنه برده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی افزود: به دلیل این که هنرهای نمایشی تأثیر محسوس و ملموسی در زندگی افراد و همچنین کاهش ناهنجاری های اجتماعی دارد در سال های اخیر توجه خاصی به هنر اصیل و ماندگار نمایش شده است و گروه های متعددی شکل گرفته و به ویژه گروه های جوان اقبال خوبی به این هنر داشته اند و علی رغم مشکلات و کاستی موجود، تئاتر استان را در سطح ملی مطرح نموده اند.

 


شریفی تصریح کرد: با تمام مشکلات و دشواری ها سی امین جشنواره تئاتر استان مرکزی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در شهرستان ساوه با شور و نشاط فراوانی برگزارشد که نتیجه آن راهیابی آثاری برجسته و قابل اعتنا از نمونه های هنرمتعهد به تئاتر فجر است و امیدواریم فعالین عرصه نمایش استان مرکزی بتوانند شایستگی های خود را در عرصه ملی نیز به اثبات برسانند.

 

 

28 گروه متقاضی شرکت در جشنواره بودند که پس از داوری 9 گروه انتخاب و از تاریخ 13 الی 15 باحضور داوران آقایان دکتر عطاء ا... کوپال، صمدچینی فروشان و علی شمس به رقابت پرداختند.

 

 

در پایان پس از قرائت بیانیه هیأت داوران آراء به شرح ذیل اعلام شد:

 

1-طراحی صحنه: ضمن تقدیر از رضا کرمی زاده طراح صحنه نمایش خراش داری جایزه برگزیده خود را با اهداء لوح تقدیر و تندیس جشنواره به آقای علیرضا جنتی راد طراح صحنه نمایش برف سرخ تقدیم می کند.


2-طراحی نور: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و هدیه نقدی به عنوان تقدیر از آقای اکبرآئین به خاطر طراحی نور نمایش خراش داری تقدیر می نماید و جایزه برگزیده خود را مشترکا به آقای اکبر نجفی طراحی نور برف سرخ و آقای علی صدر کیا و سجاد قریشی طراح نورآنتیگون که شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی و تندیس جشنواره می باشد تقدیم می دارد.


3-موسیقی: هیئت داوران دراین بخش ضمن تقدیر از گروه موسیقی نمایش برف سرخ با اهداء لوح تقدیر جایزه نقدی و تندیس جشنواره از آقای امین امیری طراح و آهنگ ساز نمایش آنتیگونه به عنوان برگزیده تقدیر به عمل می آورد.


4-هیئت داوران به علت هماهنگی مناسب و کارگروهی منسجم با اهداء لوح تقدیر و هدیه نقدی به آقای رامین علیزاده کارگردان نمایش غلط تقدیر به عمل می آورد.


پوسترو بروشور: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و تندیس جشنواره و جایزه نقدی از طراح بروشور نمایش آنتیگونه آقای حامد کاظمی تقدیم می دارد.


5-بازیگری زن: هیئت داوران دراین بخش با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم خود را به خانم نیوشا همتی مجد به خاطربازی در نمایش آنتیگونه تقدیم می دارد.


رتبه دوم: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه دوم خود را به سرکار خانم سمیراهاشمی بازیگر نمایش برف سرخ تقدیم می دارد.


رتبه اول: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیروجایزه نقدی و تندیس جشنواره رتبه برگزیده خود را به سرکار خانم کمند خلجیان بازیگر نمایش لالایی با شیپور تقدیم می دارد.


6-بازیگری مرد: هیئت داوران در این بخش با اهداء لوح تقدیرو جایزه نقدی رتبه سوم خود را به آقای شهرام سلطانی بازیگر نمایش لالایی با شیپور تقدیم می دارد.


رتبه دوم: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه دوم خود را به آقای ناصر شاهمرادی بازیگر نمایش برف سرخ تقدیم می دارد.


رتبه اول: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر جایزه نقدی و تندیس جشنواره از آقای مجید رحمتی کرهرودی تقدیر می کند.


7-کارگردانی: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه تقدیر خود را به آقای علی رضا جنتی راد کارگردان نمایش برف سرخ تقدیم می دارد.


رتبه برگزیده: هیئت داوران با اهداء جوایز نقدی لوح تقدیر و تندیس جشنواره رتبه برگزیده خود را به آقای افق ایرجی کارگردان نمایش آنتیگونه تقدیم می دارد.


8-نویسندگی: هیئت داوران ضمن تقدیراز نمایشنامه در به نویسندگی مهدی مشهور رتبه سوم خود را با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به آقای محسن ایرجی و افق ایرجی به خاطر نمایش آنتیگونه تقدیم می دارد.


رتبه دوم: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه دوم خود را به آقای ابوالفضل حاجی علی خانی نویسنده نمایشنامه برف سرخ تقدیم می دارد.


رتبه اول: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر،تندیس جشنواره و جایزه نقدی رتبه اول خود را به آقای ناصر کریمی نیک نویسنده نمایشنامه لالایی با شیپور اهداء می کند.


درپایان هیئت داوران دو نمایش آنتیگونه به کارگردانی آقای افق ایرجی و برف سرخ به کارگردانی علیرضا جنتی راد را به دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی می کند.

 

ضمنا در این جشنواره از قدرت ا... فتحی، علی حلوی، احدفقیرلاقانی، مهسا ابطحی و محمدجواد طاهری به عنوان فعالان تئاتر تجلیل شد.

 

 

 

 

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس خانه های نور خبرگزاری شبستان ماه محرم سیدعباس صالحی افزایش قیمت احتکار ترامپ سوریه معرفی برگزیدگان جشنواره تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهاد‌های استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالا‌بردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید