Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@19:34:58 GMT

کنگره شهدا خیزش مردمی است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۷۸۶۰

کنگره شهدا خیزش مردمی است

بیرجند - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: تاکنون پنج کارگروه و 28 کمیته برای برگزاری کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی در استان تشکیل شده و این کار فرهنگی یک خیزش مردمی است.

به گزارش ایرنا سردار علی قاسمی روز شنبه در بازدید نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی از ستاد برگزاری کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی اظهار داشت: بسیاری از اعزام نیروهای جهادی به مناطق محروم به یاد کنگره 2 هزار شهید و به نام شهدا انجام می شود که نشان می دهد کنگره کمک به محرومان را در اولویت قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برخی احساس می کنند اگر هزینه های کنگره برای مناطق محروم انجام می شد اثرگذارتر بود، اگرچه محرومان باعث عزت و افتخار هستند اما باید گفت هزینه ای از محرومان یا اعتبارات مخصوص آنها خرج نشده بلکه برنامه محرومیت زدایی مضاعف تر و نیروهای جهادی با نام شهدا به مناطق محروم اعزام می شوند.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به پیش بینی 850 برنامه برای برگزاری این کنگره تصریح کرد: اجلاسیه شهدای اهل سنت در درمیان برگزار شد و پیش بینی می شود تا مهر تعداد دیگری از اجلاسیه ها برگزار شود.
وی گفت: رزمایش نیز به مناسبت کنگره 2 هزار شهید در پایان هفته دفاع مقدس آغاز می شود.
سردار قاسمی ساخت فیلم، مستند، جشنواره های سرود و ورزشی، تهیه و تالیف کتاب را از دیگر برنامه های کنگره ذکر کرد و افزود: بخش های بسیج مهندسی، کشاورزی، صنعت و معدن و بازار در تلاش هستند که کار ارزشمندی برای شهدا انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه در پشتیبانی اجرا، فرهنگی و فکری همه اقشار دخیل هستند گفت: تمامی تولیدات هنری و فرهنگی با استفاده از ظرفیت استان انجام می شود.
وی از جذب 120 میلیون تومان کمک نقدی مردم خبر داد و گفت: 200 میلیون تومان نیز در قالب کمک های غیرنقدی از جمله تامین مصالح ساختمانی، نیروی انسانی و غیره جمع آوری شده است.
دبیر ستاد کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی نیز گفت: برای برگزاری این کنگره هشت اجلاسیه پیش بینی شده که هر کدام از این اجلاسیه ها کار عظیم فرهنگی است.
سرهنگ صفرعلی اسماعیلی اظهار داشت: کارگروه های کنگره شامل اقشار، پشتیبانی، برنامه ریزی و مالی، فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات، حفظ آثار و ادبیات و نشر و کارگروه اقتصادی است.
وی افزود: کمیته هایی زیرمجموعه پنج کارگروه تشکیل شده که اعضای آنها از مسئولان سازمان ها، ادارات، نهادهای مردمی، انجمن های مردمی و غیره هستند.
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) استان خراسان جنوبی بیان کرد: کار ستاد اجرایی برنامه ریزی استفاده از ظرفیت و توان استان و به کارگیری امکانات در برگزاری هرچه بهتر کنگره است.
وی با تاکید بر اینکه تمامی هزینه های کنگره افتخاری بوده نه میلیاردی گفت: اجلاسیه های این کنگره در قله کار قرار دارد.
اسماعیلی گفت: 2 هزار پرونده شهدا نیز در حال تکمیل است که برای انجام آن باید نیروها به اقصی نقاط استان اعزام شوند و مستندسازی کنند.
وی با بیان اینکه ساخت المان های شهری توسط شهرداران دنبال می شود گفت: تاکنون یادواره های زیادی اجرا شده یا در دست اجرا است.
دبیر ستاد کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی بیان کرد: نقش مردم بسیار مهم است و جزو معدود استان هایی هستیم که کنگره شهدا با حداقل هزینه برگزار می شود.
9893*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دفاعي كنگره شهدا مشاركت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902478

دیگر خبرها

  • بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر
  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • خنیانگر آیینی و مردمی موسیقی شمال خراسان درگذشت
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • اهدای جهیزیه به ۲۰۰۰ زوج کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۱ اجلاسیه در راستای کنگره‌ملی‌شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • هم اندیشی برای تولید آثاری فاخر و در خور دو هزار شهید استان
  • دعوت خانواده شهدا از مردم برای شرکت دراجتماع مردمی درگلستان شهدا
  • لزوم مردمی شدن کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان