Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا نسبت به عواقب تخریب روستای خان الاحمر به مقامات اسرائیلی هشدار داد و خواهان تجدید نظر در خصوص این تصمیم شد. همچنین فلسطینیان برای سومین روز متوالی در این روستا دست به اعتصاب زدند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از رای الیوم، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت‌: تصمیم اسرائیل برای تخریب روستای خان الاحمر واقع در شرق قدس اشغالی و کوچاندن خانواده‌های مقیم در آن عواقب خطرناکی را در پی داشته، راهکار تشکیل دو کشور را تحت‌الشعاع قرار داده و چشم‌اندازهای برقراری صلح میان فلسطین و اسرائیل را تضعیف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه عالی اسرائیل در سایه مخالفت فلسطینی و بین‌المللی در جلسه دادرسی روز چهارشنبه حکم تخلیه و تخریب این روستا را داد تا یک هفته پس از صدور، این حکم اجرایی شود.

همچنین تعداد زیادی از فلسطینیان برای ممانعت از تخریب این روستا وارد آن شده و برای سومین روز متوالی دست به اعتصاب زده‌اند. مقامات رژیم صهیونیستی تصمیم دارند خان الاحمر را تخریب و به جای آن شهرک‌های یهودی احداث کنند.

عدنان الحسینی، رییس اداره امور قدس در سازمان آزادی بخش فلسطین در این باره گفت‌: شهرک نشینان یهودی جلوی چشمان سربازان اسرائیلی تلاش کردند به این روستا یورش ببرند.

وی به منظور خروج همه شهرک نشینان از سراسر کرانه باختری و شرق قدس خواستار مداخله کشورهای جهان شده و تصریح کرد، اداره قدس در اعتراض به تلاش‌های اسرائیل برای تخلیه شرق قدس از فلسطینیان و آغاز آن از خان‌الاحمر پرونده‌ای را در این خصوص برای بررسی در دادگاه کیفری بین‌المللی آماده می‌کند.

الحسینی گفت‌: مقامات اسرائیل قدس را با شهرک‌های یهودی محاصره کرده‌اند و تنها منطقه خالی از این شهرک‌ها منطقه‌ای است که در آن خان الاحمر قرار دارد، اسرائیل با تخریب این روستا به دنبال اجرایی کردن طرح شهرک‌سازی "A۱" است.

وی افزود، این طرح به روابط جغرافیایی میان مرکز و شمال کرانه باختری از سویی و جنوب آن از سوی دیگر پایان داده و هر گونه امکان بر پایی کشور فلسطین متصل به این مناطق را به تاخیر می‌اندازد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام فلسطين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد

رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا علیه گرجستان بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ایراکلی گاریباشویلی» رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا در خصوص پیش‌نویس قانون «شفافیت نفوذ خارجی» بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد.

وی با بیان اینکه مردم گرجستان به خوبی هدف از تصویب این قطعنامه را درک می‌کنند، گفت: می‌خواهم به مردم بگویم که «حزب خلق اروپا» دقیقاً با لابی‌گری «جنبش ملی» متحد اصلی خود در اروپا این قطعنامه شرم‌آور و ناعادلانه را اجرا کرد.

گفتنی است، حزب حاکم رویای گرجستان روز 3 آوریل پیش‌نویس قانونی را به مجلس این کشور ارائه کرده که قانون «شفافیت نفوذ خارجی» نام دارد.

طبق این قانون، سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌های گرجستان که بیش از 20 درصد بودجه خود را از منابع خارجی تأمین می‌کنند، باید خود را به‌ عنوان نماینده خارجی یا «عامل تحت نفوذ خارجی» ثبت و معرفی کنند.

اتحادیه اروپا خواستار عدم تصویب این لایحه شده و اعلام کرد که لایحه نفوذ خارجی با اصلاحات دموکراتیکی که به منظور پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا لازم است، تضاد دارد.

شارل میشل رئیس شورای اروپا در شبکه اجتماعی ایکس هشدار داد که این لایحه گرجستان را از اتحادیه اروپا دورتر می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • راه ارتباطی ۵۰ روستا در گنبکی مسدود شد