Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@16:15:34 GMT

فراخوان اتحادیه‌های کارگری فرانسه برای اعتصاب

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۸۱۷۷

فراخوان اتحادیه‌های کارگری فرانسه برای اعتصاب

اتحادیه‌های تجاری فرانسه در بیانیه‌ای خواهان اعتصاب عمومی ضد دولتی برای روز نهم اکتبر شدند.

ایسنا: به نقل از رادیو فرانسه، این فراخوان در مخالفت با "سیاست‌های ایدئولوژیکی" امانوئل مکرون - رئیس جمهور فرانسه - اعلام شده است. اتحادیه‌های کارگری " س. ژ. ت" و " فوقس اووقیق" در کنار اتحادیه دانشجویان فرانسه از این اعتصابات حمایت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اتحادیه "سولیدق" نیز گفته است از این اعتصابات پشتیبانی می‌کند، اما تصمیم نهایی درباره مشارکت در آن را به رای‌گیری این هفته موکول کرده است.

در بیانیه اتحادیه‌های کارگری فرانسه، سیاست‌های دولت، ایدئولوژیک و با هدف تخریب مدل سوسیالیستی فعلی خوانده شده است. انتقاد از تصمیمات دولت در زمینه بازنشستگی، مزایای خانوار و مجوز‌های خانوادگی از دیگر محور‌های این بیانیه است که به گفته اتحادیه‌های فرانسوی تنها قشر ضعیف جامعه را هدف قرار خواهد داد.

فیلیپ مارتینز - رئیس اتحادیه س. ژ. ت. - در مصاحبه با رادیو فرانسه گفته است: مشکلات هنوز حل نشده‌اند. با این حال ادوارد فیلیپ - نخست وزیر فرانسه - از آغاز دور جدید مذاکرات دولت با اتحادیه‌ها از روز چهارشنبه خبر داده است.

بنابر اصلاحات پیشنهادی دولت فرانسه، کارکنان جدید از مزایای قابل توجهی که از مدت‌ها قبل از آن بهره‌مند بوده‌اند، محروم می‌شوند و برخی امتیازات نظیر تضمین مادام‌العمر شغلی و بازنشستگی زودهنگام دیگر وجود نخواهند داشت.

پیش‌تر و از فروردین به مدت سه ماه، اتحادیه‌های فرانسوی اعتصابات گسترده‌ای را انجام دادند و از هر پنج روز، دو روز را با اعتصاب گذراندند.

منبع: فردا

کلیدواژه: فرانسه دولت اعتراض اعتصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۸۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد

به گزارش خبرآنلاین «مرکز تخصصی دولت فدرال سوئیس در امور سیاست اقتصادی» (SECO) روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور پس از لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه برخی افراد در روسیه و روشن شدن منشا مالی آنها، دارایی‌های مسکو به ارزش ۲۹۰ میلیون فرانک سوئیس را در سال ۲۰۲۳ آزاد کرد.

این خبرگزاری اعلام کرد: پس از این اقدام دولت سوئیس، مجموع دارایی های مسدود شده روسیه در این کشور به ۱۵۰ میلیون فرانک سوئیس (حدود ۱۶۵ میلیون دلار) کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، مقام‌های روسیه پیش از این اعلام کرده بودند که تاکنون ۲۸۰ میلیارد دلار از دارایی های مسکو در خارج از این کشور مسدود شده است.

بر اساس گزارش یادشده، پنج تا ۶ میلیارد دلار از این دارایی‌ها در آمریکا و نزدیک به ۲۲۴ میلیارد دلار آن در اتحادیه اروپا مسدود شده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898663

دیگر خبرها

  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • جنجال فراخوان ایتایی تجمع خیابانی برای حجاب | حجاب محور اختلاف نظر شده است؟
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • (ویدئو) اعتصاب فراگیر در کرانه باختری
  • حمایت فرانسویان از فلسطین