Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@15:22:23 GMT

مراکش سفیر هلند در رباط را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۸۶۹۳

مراکش، سفیر هلند در رباط را پس از اظهارات وزیر خارجه این کشور درباره تظاهرات مردمی موسوم به "جنبش الریف" در شمال مراکش و بازداشت فعالان مدنی و سیاسی جنبش، احضار کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الیوم السابع، استف بلوک، وزیر امور خارجه هلند به تازگی در گزارش به پارلمان کشورش نسبت به بازداشت فعالان سیاسی و مدنی در شهر حسیمه ابراز نگرانی کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراکش روز گذشته خانم دیزری بونیس، سفیر هلند در رباط را در اعتراض به این گزارش احضار کرد.

از 28 اکتبر 2016 مردم شهر حسیمه در منطقه شمالی مراکش تظاهراتی را در اعتراض به وضعیت معیشتی منطقه آغاز کرده‌اند که دولت تاکنون بسیاری از رهبران این اعتراضات از جمله ناصر الزفزافی را روانه زندان کرده است. این سلسله اعتراضات که با مرگ یک ماهی فروش در درگیری با ماموران شهرداری حسیمه آغاز شد، به "جنبش الریف" مشهور است.

 

منابعی در وزارت خارجه مراکش اعلام کردند که رباط قاطعانه گزارش وزارت خارجه هلند درباره پیامدهای تظاهرات منطقه شمالی در مراکش را رد و محکوم می‌کند.

در همین راستا، یک دیپلمات مراکشی تاکید کرد: این اقدام یک دخالت مستقیم در امور داخلی مراکش قلمداد می‌شود که ناشی از عدم احترام به عدالت و دستگاه قضایی مراکش است و کاملا با قوانین بین‌المللی درخصوص احترام به احکام قضایی صادر شده توسط یک کشور خارجی در تناقض است.

مراکش ضمن اعلام مخالفت خود با گزارش وزیر امور خارجه هلند اعلام کرد: محتویات و اطلاعات این گزارش اشتباه و بر اساس برآوردهای نادرست و غیرواقعی است.

رباط همچنین تصمیم گرفت نشست دوجانبه ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش با همتای هلندی‌اش در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را تعلیق کند.

در گزارش وزیر خارجه هلند آمده است که بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق‌بشر درباره شرایط بد بازداشت‌شدگان در زندان‌های مراکش نگرانند و هلند از مقامات مراکش خواسته است تا به این نگرانی‌ها توجه کنند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به تهدیدهای لندن مبنی بر اینکه کی‌یف ممکن است با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حملاتی ترتیب بدهد، گفت: در صورت تحقق این امر مسکو حق دارد به تاسیسات انگلیس در اوکراین و خارج از آن کشور حمله کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا اظهار داشت: «در صورت عملی کردن چنین سناریویی، روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به آن پاسخ دهد و تاسیسات انگلیسی مستقر در اوکراین و خارج از مرزهای این کشور شامل تاسیسات نظامی، تسلیحات و غیره را هدف قرار دهد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهارات دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر اینکه لندن استفاده از سلاح‌های بریتانیایی برای حمله به خاک روسیه را برای رژیم کی‌یف مشروع می‌داند، «چیزی کاملاً احمقانه» توصیف کرد.

وی در گفت‌وگو با «تاس» تصریح کرد: به یاد دارید که جنجال چگونه شکل گرفت. این بیانیه برای اولین بار در محتوای خبری یک خبرگزاری انگلیس منتشر و پس از گذشت ۲ ساعت از آنجا حذف شد.

زاخارووا افزود: ما بی‌درنگ واکنش نشان دادیم. واکنشی مناسب از طریق کانال‌های دیپلماتیک به جهانیان ارائه و سفیر [لندن] احضار شد. در واقع، روسیه فقط او را برای توبیخ احضار نکرد، بلکه به وضوح به سفیر انگلیس در مورد اظهارات مورد بحث پاسخ داده شد.

کد خبر 751552

دیگر خبرها

  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • رسمی: ستاره اتریش یورو را از دست داد
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار با سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول