Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-29@00:59:58 GMT

چرم گوسفندی و جایگاه اقتصادی آن

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۹۱۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدجلال حسینی خواه مدیریت عامل گروه تولیدی و صادراتی مارال چرم در خصوص چرم گوسفندی و سرمایه گذاری با بازدهی فراوان آن اظهار کرد: با این که صنعت دباغی و تولید چرم، ارزش افزوده بسیاری را عاید فعالان خود می کند و یکی از جذاب ترین و پرسودترین صنایع و تجارت جهان به شمار می رود و می تواند جایگاه ویژه ای در اقتصاد ایران داشته باشد اما متاسفانه، آن چنان که باید و شاید جدی گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کشتار و میزان تولید پوست گوسفند درکشور ما، بسیار بالاتر از مقدار پوست گاو است، که مقدار بسیار زیادی از آن، سالانه به صورت خام به خارج از ایران صادر می شود ولی اگر این صادرات به جای پوست خام، تبدیل به صادرات  محصولات چرم شود، می تواند علاوه بر افزایش اشتغال برای جوانان، نقدینگی بیشتری را برای کشور به ارمغان آورده و فرصت اقتصادی برای کشور محسوب شود و میلیون ها دلار ارزش افزوده به همراه داشته باشد.

وی در خصوص کاهش پوست گوسفندی در چند ماه اخیر در بازار گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی کنونی و کاهش قدرت خرید گوشت گوسفندی که منجر به کمبود پوست گوسفندی در بازار گردیده یکی دیگر از مشکلاتی است که در صنعت چرم تاثیر منفی داشته که امید آن می‌رود با اتخاذ تدابیر موثر و اصولی، اقدامات لازم برای رفع مشکلات مذکور و بهبود شرایط در این عرصه، اتخاذ و عملیاتی شود.

مدیریت عامل گروه تولیدی و صادراتی مارال چرم با توجه به ضرورت رویکرد صاحبان صنایع چرم کشور، به صادرات اشاره کرد و گفت: با مورد توجه قرار دادن مزیت های رقابتی صنعت چرم کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی، ظرفیت و توان تولید چرم و محصولات چرمی و به ویژه صادرات آن باید بسیار گسترده تر از وضعیت موجود باشد.

سیدجلال حسینی خواه در انتها در رابطه به نقش حضور در نمایشگاه های خارج از کشور در رشد و رونق صنعت چرم کشور اشاره کرد و گفت: برند، بیش از این ‌که یک سرمایه مادی باشد یک سرمایه معنوی است و برای یک محصول و کشور ارزش‌آفرینی می کند، علی رغم این که برندهای ما در داخل کشور توانستند خود را مطرح کنند، اما در بازارهای هدف از لحاظ برندینگ با محدودیت مواجه هستیم و آن طور که باید و شاید نتوانستیم برندهای خود را معرفی کنیم؛ بنابراین ضروری است تا در راستای معرفی برندهای ایرانی در خارج از مرزها، با حضور در نمایشگاه های بین المللی اقدام کنیم.

وی در عین حال تاکید کرد:‌ حضور واحدهای تولیدی چرم و محصولات چرمی در نمایشگاه های خارج کشور تاثیر بسزایی در افزایش قدرت صادراتی تولیدکنندگان دارد، و همچنین خاطر نشان ساخت: شناخت خود و جایگاه محصولات، با حضور در این گونه نمایشگاه‌ها حاصل می شود و در حقیقت ظرفیت ها کشف می شود و ارتباطات تجاری با طرف های خارجی شکل می گیرد، بنابراین حمایت دولت از برگزاری نمایشگاه های بین المللی و اعزام تولیدکنندگان به نمایشگاه ها و همایش های بین المللی در قالب هیات های تجاری بسیار حیاتی است.

گروه تولیدی و صادراتی مارال چرم در نمایشگاه کفش موس شوز Mosshoes)) روسیه که یکی از نمایشگاه های خوب و موثر در صنعت چرم محسوب می شود و از تاریخ ۱۹ الی ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ در شهر مسکو کشور روسیه برگزار می گردد، شرکت کرده، و با توجه به این که این نمایشگاه بین المللی از بزرگترین رخداد در زمینه صنعت کفش و سیر تحول آن است از کلیه صنعت گران و تولید کنندگان صنایع چرمی داخلی دعوت به عمل می آورد تا در این نمایشگاه شرکت نمایند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: این استان از حیث کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، برترین استان کشور است و با ورود به هنرستان‌های جوار صنعت، موجی از انرژی دانش آموزان و معلمان دریافت می‌شود.

وی افزود: برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان در سال جاری یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار مرکزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان راه نجات کشور یاد کرد و گفت: تقویت آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش در گرو تأمین توسعه زیرساخت‌ها و تقاضا محوری است.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تأثیرگذار خواهد بود و امید است شمار برگزاری این نمایشگاه‌ها در این استان افزایش یاید.

کد خبر 6090418

دیگر خبرها

  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است