Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-03@14:11:41 GMT

دستگیری متخلف قطع درختان جنگلی بلوط

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۹۲۵۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیر کل محیط زیست استان گفت: مأموران هنگام انجام گشت و کنترل شبانه درمنطقه حفاظت شده جنگلی هلن یک نفر متخلف را در حین قطع درختان بلوط دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

شهرام احمدی افزود: خودرو حمل چوب این متخلف توسط مأموران یگان حفاظت توقیف شد.

منطقه حفاظت شده هلن  با 40 هزار هکتار وسعت پس از سبزکوه دومین منطقه حفاظت شده چهار محال و بختیاری است، که درمحدوده شهرستان های اردل، لردگان و کیار و فاصله  ۱۱۰ کیلومتری شهرکرد  واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دستگیری متخلف درختان قطع جنگل هلن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز

ایوب شریفی اظهار داشت: با بررسی و تحقیقات محرمانه و رصد کامل محل اختفا، ۲ متخلف که اقدام به نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی در مرکز نگهداری خود کرده بود شناسایی و دستگیر شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز افزود: با اخذ حکم از مراجع قضائی و هماهنگی و همکاری لازم با پاسگاه و همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در تفتیش و بازرسی از محل مذکور، ۹ قطعه کبک وحشی و ۹ قفس چوبی از متهمین کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: عرضه، نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی بدون اخذ مجوز از محیط زیست بر اساس قانون شکار و صید جرم است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

کبک‌ها ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند، در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آن که آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • دستگیری یک قاچاقچی چوب در سوادکوه
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • نانوایی متخلف در یزد شناسایی شد
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان 
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان