Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:03:54 GMT

به سمت اجرای طرح های بی نیاز به پول حرکت می کنیم

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۹۳۶۶

به سمت اجرای طرح های بی نیاز به پول حرکت می کنیم

تهران- ایرنا - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای کاهش آلودگی هوا به سمت اجرای مصوباتی که پول نیاز ندارند حرکت می کنیم.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مسعود تجریشی روز شنبه در نشست خبری با موضوع اقدامات ستاد ملی مقابله با گرد و غبار افزود: سیاستگذاری ما بیشتر به سمت اجرای طرح هایی با اعتبار کمتر اما همکاری بیشتر و منسجم تر بین دستگاه های ذیربط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به عنوان مثال تا چند وقت پیش اصرار ما برای تاکسی و نوسازی ناوگان تاکسیرانی یک خودروی مشخص بود که ممکن بود آن خودرو ساز قادر به تامین خودروهای مورد نیاز نباشد بنابراین اکنون به این نتیجه رسیدیم که می توان از خودروهای دیگری هم استفاده کرد بر این اساس طی جلسات متعدد با خودروسازان در حال بررسی این موضوع هستیم تا مدل های دیگری هم تاکسی شوند.
وی به نقش همکاری دستگاه ها به ویژه خودروسازان در راستای کاهش الودگی هوا اشاره کرد و افزود: اگر خودروساز به تعهد خود عمل نکند تمام معادلات ما به هم خواهد ریخت این در حالی است که رییس جمهوری تاکید دارد نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی همچنان در برنامه های اولویت دار دولت قرار دارد.
تجریشی اطهار داشت: سوخت یکی از عوامل اصلی الودگی هوا است و بررسی ها نشان می دهد ٧٠ درصد الودگی هوا در زمستان ناشی از سوخت نامناسب کامیون ها است که اقدامات خوبی در راستای بهینه سازی آن صورت گرفته است.
وی گفت: برای مقابله با الودگی هوا در هیات دولت ٦٤ مصوبه داریم که یکی از آنها بهینه سازی سوخت کامیون و همچنین عدم ورود این خودروها در ماه های دی ، بهمن و اسفند به شهر تهران است.
وی افزود:با توجه به اهمیت موضوع پخش سوخت دیزل استاندارد و محدودیت این سوخت از ١٠ خرداد ماه سالجاری در ورودی های اصلی کلانشهرها آغاز شد که تاثیر زیادی در کاهش الودگی هوا داشته است.
ادامه دارد
علمی 9014**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي گردو غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست از اختصاص و هزینه ۵.۵ میلیارد یورو برای بهبود وضع هوا و کاهش گازهای مشعل در کشور خبر داد.

علی سلاجقه در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه دولت سیزدهم گام‌های اساسی نسبت به رفع دغدغه محیط‌ زیستی مردم برداشته است، بیان کرد: در این دولت تاکنون ۵۴ مشعل خاموش شده و ۵.۵ میلیارد یورو برای بهینه‌سازی سوخت و بهبود وضع هوا اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند کاستن از آلودگی هوا به‌واسطه تأسیسات نفتی از جمله پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های گازی تداوم خواهد یافت، گفت: پارسال کمترین مازوت‌سوزی را در کشور نسبت به سال‌های پیش شاهد بودیم.

گفتنی است رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست چندی پیش با اشاره به اینکه دولت سیزدهم گامی اساسی در موضوع کیفی‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در ۱۰ پالایشگاه کشور برداشته است، تصریح کرده بود: این پالایشگاه‌ها حتی در زمینه کاهش تولید مازوت و گوگردزدایی از فرآورده‌های نفتی نیز در حال اجرای پروژه هستند.

دیگر خبرها

  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • هدر رفت آب در اردستان ۳ درصد کاهش یافت
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است