Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس جمهوري افغانستان از تلاش دولت اين کشور براي بازگرداندن پناهجويان افغان از آلمان خبر داد.
«محمد اشرف غني» در گفت‌وگو با نشريه آلماني «بيلد»Bild بدون اشاره به وخامت اوضاع امنيتي و حملات تروريستي در افغانستان گفت، بازگرداندن پناهجويان افغان از کشورهاي مختلف از جمله آلمان هدف دولت کابل است چرا که از آغاز سال 2016 تاکنون بيش از 230 آواره افغان از آلمان اخراج شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حدود چهار هزار آواره افغان که درخواست پناهندگي آنها در آلمان رد شده است، قراراست از اين کشور اخراج شوند.
از حدود چهار دهه پيش با اشغال افغانستان از سوي شوروي وهمچنين اشغال نظاميان آمريکايي ازسال 2001، ميليون ها نفر از افغانستان آواره شدند.
اگر چه افغانستان اکنون داراي دولت و پارلمان منتخب مردمي است و مانند گذشته کشوري درگير جنگ محسوب نمي شود اما ادامه فعاليت گروههاي تروريستي و خشونت گرا از يکسو و نبود کار و فرصت هاي شغلي باعث شده است تا دولت افغانستان نتواند مهاجران غير قانوني را که از المان اخراج مي شوند ساماندهي کند.
به همين دليل بسياري از محافل سياسي و اجتماعي اخراج مهاجران غير قانوني از المان را نقض اشکار حقوق بشر مي دانند و براين اعتقادند بازگشت آنان به افغانستان بيش از پيش بر مشکلات دولت اين کشور مي افزايد.
بابر بلوج، کارشناس سازمان ملل در امور مهاجران در کشورهاي اروپايي: «اوضاع در افغانستان به شدت وخيم و زندگي بسياري از افغانها در خطر است. در اين شرايط سازمان ملل بر دريافت چتر پناهندگي بين المللي از سوي مهاجران افغان تأکيد مي ورزد. بنابراين افرادي که مورد تهديد قرار مي گيرند نبايد به زور از کشورهاي اروپا اخراج شده و به افغانستان بازگردانده شوند.»
دولت المان در حالي مهاجرين غير قانوني افغان را اخراج مي کند که نيروهاي نظامي اين کشور در چارچوب سازمان پيمان اتلانتيک شمالي ناتو در افغانستان حضور دارند و تاکنون جنايات بسياري را از جمله در قندوز مرتکب شده اند.
بنابراين دولت المان کاملا بر اوضاع افغانستان اگاه است و اخراج مهاجرين غير قانوني اين کشور را نمي تواند توجيه کند.
جِريکو سيمپسون، Jericho Simpson کارشناس حقوقي در امور حقوق مهاجرين: «اخراج مهاجرين افغان در اکثر موارد غير قانوني و بر خلاف حقوق بشر است. اگر چه المان از نظر حقوقي مي تواند مهاجران غير قانوني را که درخواست پناهندگيشان رد شده اخراج نمايد.اما با توجه به شرايط بحراني افغانستان اين اقدام نادرستِ ،غير اخلاقي و غير انساني است.»
در هر حال، آلمان به عنوان عضوي از اتحاديه اروپا در حالي بر اخراج مهاجران غير قانوني افغان تاکيد دارد که با ادعاي دفاع از حقوق بشر در امور داخلي بسيار از کشورها از جمله افغانستان مداخله مي کند و جنايات بيشماري را نيز مرتکب شده اند.
کشتار مردم قندوز از سوي نيروهاي آلماني که همچنان مردم افغانستان بر پيگيري پرونده آن در محاکم قضايي تاکيد دارند از جمله جنايات نيروهاي الماني در اين کشور است.
از اينرو اين احتمال که دولت آلمان از مساله اخراج مهاجران غير قانوني به عنوان ابزار فشار بر دولت کابل استفاده مي کند تا از پي گيري پرونده جنايات نيروهاي الماني در محاکم قضايي صرف نظر کند دور از ذهن نيست.
141/118
نويسنده: مجيد وقاري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود

مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان با اشاره به ترافیک شدید هیئت‌های خارجی در کابل گفت جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شفیع اعظم» مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان در «ایکس» نوشت: افغانستان اکنون در موقعیتی قرار دارد که هر قدرتمند زمان و تاریخ، تهاجم به آن را امتحان کرده اما در پنجه، شکست و زخم و فرار گرفتار شده است.

وی با اشاره به مخالفان و نظامیان غربی افزود: در حال حاضر، بسیاری از فراریان تلاش می‌کنند تا تهاجم دیگری را به‌وجود آورند، اما جواب رد می‌شنوند.

این مقام ارشد وزارت خارجه حکومت طالبان تصریح کرد: همه درک کرده‌اند که این کشور را کسی جز افغان‌ها نمی‌تواند اداره کند. دنیا به سمت تعامل پیش می‌رود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا پیش از این در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور طی گزارشی اذعان کرد قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: طالبان قدرت خود را در افغانستان تقویت کرده است همچنین تعامل بین‌المللی را تقویت کرده و به اجرای احکام دینی اولویت داده است.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردرئیس کمیته دفاعی پارلمان انگلیس خواستار تعامل با طالبان شدچین، روسیه و پاکستان کشورهای دیگر را به تعامل با طالبان دعوت کردند

«امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان نیز بارها تاکید کرده است نیت خوبی نسبت به همسایگان افغانستان داریم و از کشورهای دیگر نیز خواستار همین انتظار هستیم.

وی تاکید کرده بود حکومت افغانستان با همه همسایگان و کشورهای جهان خواستار تعامل و روابط مثبت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان