Web Analytics Made Easy - Statcounter



به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی بسیج ورزشکاران مازندران، امور خواهران سازمان بسیج ورزشکاران مازندران در پیامی از «رزیتا علی‌پور» قهرمان کاراته‌کای مازندرانی که در وزن ۶۱ کیلوگرم کومیته در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ به مدال نقره دست یافت و با حفظ حجاب خود و قطع کردن مسابقه به منظور رعایت حجاب اسلامی در حین مسابقه، موجب درخشش خیره‌کننده در این بخش شد، قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن این پیام به شرح ذیل است:

یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَ بَنَاتِکَ وَ نِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ۚ ذَٰلِکَ أَدْنَىٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ ۗ وَ کَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا (ای پیغمبر (گرامی) به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند، بسیار نزدیکتر است و خدا (در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است.)

حجاب، مقوله‌ای فراتر از یک مسئله فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است. حجاب یک سنت الهی و یک حق‌الله است که باید در جامعه اسلامی عفت‌مدار به کامل‌ترین صورت ممکن رعایت شود.

از این رو حجاب کامل اسلامی را باید فراتر از یک قانون بلکه به صورت یک فلسفه الهی و انسانی نگریست و برای تبیین و تعمیق آن و اجرایی شدن تمام شئوناتش برنامه‌ریزی درست و مدون داشت؛ چرا که طبق فرمایش رهبر انقلاب، حجاب اگرچه مقدمه‌ای است برای چیزهای بالاتر، اما خود یک مسئله‌ ارزشی است.

دشمنان دانسته‌اند که پرچم استقلال هویتی و فرهنگی زنان در دست زنان ایرانی است و بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویتی و فرهنگیِ خود را به دنیا صادر و این سخن جدید را اعلام می‌کنند که زن می‌تواند با حفظ حجاب و عفاف و جلوگیری از سوء استفاده مردان بیگانه و زیاده‌طلب، در میادین اجتماعی و ورزشی حضور فعال و مؤثر داشته باشد در این برهه با ترفندهای مختلف سعی در کمرنگ جلوه دادن این اصل هستند.

در این عرصه زنان مسلمان و انقلابی ایران اسلامی به حول و قوه الهی با بهره‌گیری و الگوبرداری از سبک زندگی فاطمی و زینبی(س) نه‌تنها نیازی به الگوهای وارده غربی و تبدیل شدن به زنی شبیه زنان افسرده و بازی خورده غربی ندارند، بلکه خود الگوهای بی‌نظیری برای زنان جهان خواهند بود، همانطور که «رزیتا علی پور» بانوی قهرمان ایران زمین در میدان آسیایی با حفظ حجاب و اصرار برای آن و با برتری بر حریفان اقتدار زن مسلمان و محجبه را به نمایش گذاشته است.

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «این هنر انقلاب اسلامی است که امروز زنان ایرانی جزو بهترین دانشمندان و شخصیت‌های فرهنگی هستند؛ زیرا قبل از انقلاب اینگونه نبود و تعداد زنان برتر در بخش‌های علمی و فرهنگی بسیار محدود بود.» اما با پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی شما بانوان با حضور در همه عرصه‌ها نشان دادید که قدر مسلم حجاب محدودیت نیست و با دفاع از آن در سنگر مسابقه و افتخارآفرینی این مسئله را به صورت ویژه به اثبات رساندید.

امور خواهران سازمان بسیج ورزشکاران مازندران ضمن تقدیر از این عملکرد ارزشمند، بر خود فرض می‌داند طی مراسمی از شما به واسطه این عملکرد تجلیل و شما را به عنوان الگوی بانوان موفق و محجبه ایرانی و مازندرانی معرفی کند و به عنوان یک پشتوانه و دوست قوی در کنارتان باشد. آرزوی موفقیت روزافزون را برایتان داریم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: رزیتا علیپور حجاب قهرمان الگو ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، گفت: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در دیدار اعضای هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، گفت: کار ویژه بانوان با رویکرد اسلامی در قم نیازمند رویکردهای ویژه محتوایی است.

او با اشاره به اینکه فلسفه، اخلاق و فقه سه زاویه دید هستند که در عمق دانش تحول آفرین می‌شوند، مطرح کرد: این سه زاویه دید با شعار محقق نخواهند شد بلکه باید در لایه‌های عملیاتی به آن توجه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در برخی از عرصه‌ها مانند معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم، عنوان کرد: وجود افرادی مانند شیخ بهایی در زمان صفویه موجب شد که امروز آثار برجسته معماری را در کشور داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: علت این اتفاق این بود که شیخ بهایی بر فقه و معارف الهی مسلط و در علوم روز نیز صاحب نظر بودند و امروز باید به پرورش چنین افرادی توجه داشته باشیم.

 

آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی

 

اعرافی با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، خاطرنشان کرد: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی در موضوع زن الگوهایی در جامعه خلق کرده است، تصریح کرد: دشمن از این موضوعات آگاهی دارد ولی تلاش می‌کند با بزرگ‌نمایی نقاط ضعف این دستاوردها را نادیده بگیرد.

اعرافی با اشاره به اینکه منطق زن مسلمان پیشتاز موفق در عرصه‌های گوناگون و متعهد به ارزش‌های الهی الگوی مدنظر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: این الگو باید ساخته شده و در متن تمام کارها قرار بگیرد.

او با بیان اینکه باید دانشگاه حضرت معصومه(س) به طور ویژه به این موضوع بپردازد، ابراز کرد: ارتباط دانشگاه با جامعه الزهرا(س) باید موجب نقش آفرینی‌های مشترک شود.

اعرافی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید بنیه علمی قوی داشته باشد، بیان کرد: بعد بین المللی دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند به عنوان یک محور مهم در دستور کار قرار بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه البته در درجه نخست باید دانش فنی لازم در این دانشگاه تولید شود، اظهار کرد: در عصری قرار داریم که دشمنان از بسیاری از اقدامات خود ناامید شده و کارزار فرهنگی سنگینی را به وجود آورده‌اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی حوزه و دانشگاه حضور اثرگذار در این کارزار فرهنگی است، مطرح کرد: جامعه خوبی داریم و اگر حوزه و دانشگاه به خوبی نقش آفرینی کنند، وضعیت بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود