Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «علي رهبري» مدير هنري سابق ارکسترهاي سمفونيک در شهرهاي بروکسل، زاگرب، مالاگا، پراگ و تهران يک بار ديگر براي همکاري با ارکسترهاي سمفونيک دولتي ترکيه در شهرهاي استانبول، آنتاليا و ازمير به اين کشور دعوت شد و از آبان امسال ارکسترهاي سمفونيک اين شهرها را رهبري خواهد کرد. در کنار اين همکاري‌ها، «علي رهبري» براي سي‌ونهمين سال به ارکستر فيلارمونيک اسلواکي نيز دعوت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همکاري علي رهبري با اين ارکستر از اين نظر حائز اهميت است که اين گونه همکاري طولاني از رويدادهاي بسيار نادر در حوزه موسيقي کلاسيک است و در جهان، تعداد معدودي از رهبران براي چنين مدت طولاني به يک ارکستر دعوت مي‌شوند. اقبال ارکستر سمفونيک چکسلواکي از نحوه‌ي کار علي رهبري به سال هاي آغاز فعاليت او در خارج از کشور برمي‌گردد. بعد از موفقيت چشم گير علي رهبري در سال 1356 با کسب نشان طلاي مسابقات رهبري فرانسه و مدال نقره سوئيس در سال 1357، چکسلواکي در کنار کشورهاي فرانسه، اتريش و آلمان از اولين کشورهايي بود که از رهبر ارکستر جوان ايراني براي رهبري دعوت کرد. موفقيت علي رهبري در هدايت ارکستر هاي بزرگ اين کشور مانند فيلارمونيک چک، فيلارمونيک اسلواکي و ارکستر سمفونيک پراک، آنچنان وجهه‌اي به اين هنرمند داد که تاکنون 38 فصل هنري ادامه داشته است.
 رهبري ده‌ها کنسرت، دريافت تيتر رهبر دائم، دريافت مدال طلاي دوژاک و تورهاي بين المللي و ضبط آثار مختلف از نتايج اين همکاري است که امسال وارد سي‌ونهمين سال خود مي‌شود.
تاريخ کنسرت‌هاي علي رهبري در اين فصل هنري به شرح زير است: جمعه 25 آبان 1397: ارکستر سمفونيک دولتي ازمير با اجراي آثاري از خاچاطوريان و راخمانينوف. جمعه 23 آذر 1397: ارکستر سمفونيک دولتي آنتاليا با آثاري از راول و موسورسکي. جمعه 10 اسفند 1397: ارکستر فيلارمونيک اسلوواکي با آثاري از چايکوفسکي و خاچاطوريان. جمعه 16 فروردين 1398: ارکستر سمفونيک دولتي آنتاليا با آثاري از دبوسي راول. جمعه 3 خرداد 1398: ارکستر سمفونيک دولتي استانبول، کنسرت ويژه اپرا همراه با خوانندگان مشهور ترکيه

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۰۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد تونل برفی در ترکیه + فیلم

در منطقه «حکاری» ترکیه به علت ارتفاع زیاد برف و ریزش‌های متعدد بهمن مردم مجبور شدن برای رفت و آمد ماشین‌ها تونل برفی ایجاد کنند.  

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ایجاد تونل برفی در ترکیه + فیلم
  • کیا سید؛ از طراحی تا ساخت در کارخانه اسلواکی (فیلم)
  • ترکیه به اسرائیل سلاح و مهمات صادر می‌کند؟
  • ترکیه: صادرات تسلیحات به اسرائیل نداشتیم
  • توضیح آنکارا درباره دو عامل حمله تروریستی مسکو
  • تکذیب همکاری نظامی با اسرائیل ازسوی وزارت دفاع ترکیه
  • ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم
  • هالند با پیراهن نروژ پنالتی هم گل نمی‌زند! (عکس)
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش